چگونه سفر خوبی داشته باشیم؟

    کد خبر :1082582

تجربه سفر قسطی با ازکی وام

با رسیدن فصل تعطیلات، خانواده‌ها بار سفر را بسته‌اند و بازار سفرهای داخلی و خارجی داغ‌تر از همیشه است. چه بخواهید در کشورمان شهرهای مختلف را ببینید و چه قصد سفر به خارج از کشور داشته باشید، باید برای این سفر بیشترین آمادگی ممکن را به دست بیاورید، تا قبل، در حین و بعد از روزهای مسافرت، خیال‌تان از بابت همه چیز راحت باشد.

شاید نتوان همه شرایط را ۱۰۰٪ کنترل و حوادث را پیش‌بینی کرد؛ اما همیشه اقداماتی هستند که انجام دادن آن‌ها، مسافران را آماده کرده و خیال همه را از خوش گذشتن و امنیت در سفر راحت می‌کند. از آب و هوای مقصد تا موارد امنیتی گرفته تا بیمه مسافرتی و برنامه‌ریزی مالی، این نکات بسیار ساده، اما کاربردی هستند. اگر قصد سفر دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا در نهایت، با یک مسیر مطمئن برای سفر قسطی به داخل و خارج و از کشور آشنا شوید.

۱. متناسب با بودجه سفر کنید

این روزها با وجود سایت‌های رزرو هتل و شبکه‌های اجتماعی و البته تعدد سفرنامه‌های ویدیویی و متنی، دیگر قبل از سفر می‌توانید یک ایده دقیق و جزئی از میزان هزینه‌های سفر خود داشته باشید؛ پس اگر یک بودجه برای مسافرت تعیین کرده‌اید، حتما از این پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنید و مطمئن شوید که هزینه‌ها مطابق با این بودجه هستند. این موضوع به ویژه در سفرهای خارجی که باید ارز را تبدیل کنید، اهمیت پیدا می‌کند. هزینه‌های کلی یک سفر، معمولا این موارد هستند (که البته بسته به سفر و مسافران، می‌توانند خیلی بیشتر شوند):

  • هزینه اقامت
  • هزینه بلیط
  • حمل و نقل
  • غذا
  • بلیط و ورودی اماکن تاریخی و تفریحی
  • خوراکی‌های متفرقه
  • خرید احتمالی

۲. آب و هوای مقصد را چک کنید

یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسائل تاثیرگذار بر سفر، آب و هوا است. هیچکس دوست ندارد در روزهایی به یک سفر تفریحی برود که هوا از شدت گرما یا سرما، غیر قابل تحمل است. قبل از خریدن بلیط و رزرو اقامتگاه یا هتل، حتما از چند اپلیکیشن یا سایت هوای مقصد را چک کرده و از هشدارهای هواشناسی نیز بی‌خبر نمانید. گاهی هشدارهای محلی سیل یا طوفان، در اپلیکیشن‌های بین‌المللی وجود ندارند.

خوشبختانه آب و هوا و تغییرات آن، تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی هستند؛ اما اگر به هر دلیلی باران یا موج گرمای غیرمترقبه در روزهای سفر پیش آمد، حتما به هشدارها توجه کنید و برنامه‌های سفر را تغییر دهید تا از آسیب جلوگیری کنید.

images_1722083132_66a4e73c321eb.jpg

۳. مراقب امنیت خود و هم‌سفرهایتان باشید

اگر به سفر خارجی یا شهری می‌روید که فضای آن را نمی‌شناسید، باید هر لحظه و همیشه تدابیر امنیتی را رعایت کنید. وسایل ارزشمند مثل پول نقد یا گوشی تلفن را حتما در یک کیف زیپ‌دار نگه دارید. وقتی در رستوران یا مرکز خرید هستید، به هیچ عنوان وسایل را حتی برای یک لحظه روی میز نگذارید و حتما در گروه‌های چند نفره در شهر تردد کنید.

اگر هم تنها هستید، قبل از شروع سفر خارجی حتما ایستگاه‌های پلیس شهر را بشناسید و در نقشه گوشی ذخیره کنید تا در صورت بروز حادثه حتما بتوانید به آن‌جا مراجعه کنید؛ همچنین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان با غریبه‌ به خانه یا مکان غیرعمومی نروید. با رعایت این چند نکته ساده، ایمنی سفر را تا حدود زیادی بالا خواهید برد.

۴. برای سفرهای خارجی، بیمه تهیه کنید

بیمه سفر هزینه زیادی ندارد (زیر ۵۰۰ هزار تومان)، اما می‌تواند در سفر خارجی حسابی به کمک شما بیاید. بیمه‌ها با توجه به پوشش خود، مسائلی مثل تصادف، شکستگی، بیماری ویروسی و… را کاور می‌کنند. با خریدن یک بیمه مسافرتی مطابق با نیاز خود، خیالتان را از حوادث احتمالی در یک کشور خارجی راحت کنید و هزینه‌های آن را به حداقل برسانید.

امیدواریم که هیچوقت نیازی به استفاده از بیمه سفر خارجی نداشته باشید اما این هزینه را برای سلامت خود و امنیت انجام دهید و با خیال راحت سفرتان را شروع کنید.

۵. مدارک‌تان را (دوباره) چک کنید

چه در داخل ایران سفر می‌روید و چه از مرزها خارج می‌شوید، باید مدارک شخصی و هویتی داشته باشید. در سفرهای خارجی مواردی مانند ویزا، پاسپورت و بلیط برگشت نیز از ملزومات هستند و باید همیشه همراه شما باشند. حتما شب قبل از سفر، همه این مدارک را در یک کیف کوچک دوشی بگذارید و به هواپیما برده، تا خروج از فرودگاه همراه خودتان داشته باشید. این کیف باعث می‌شود زمان زیادی را برای گشتن به دنبال مدارک نگذرانید و احتمال گم شدن آن‌ها را نیز به حداقل برسانید.

در هتل حتما پاسپورت و مدرک شناسایی را داخل سیف باکس یا گاوصندوق، یا یک نقطه امن بگذارید و برای رفتن به صرافی با خود ببرید.

۶. انعطاف‌پذیر باشید

حتی اگر تمام این نکات را رعایت کنید، باز هم آینده قابل پیش‌بینی نیست. چه در سفرهای داخلی و چه در سفرهای خارحی، حوادث‌ پیش‌بینی‌ناپذیری وجود دارند که به جز با انعطاف و حفظ آرامش، نمی‌توانید به خوبی از پس آن‌ها بر بیایید.

اگر برنامه‌های روزمره‌تان با کمی تاخیر انجام می‌شوند، هزینه‌های جزئی به برنامه اضافه می‌شود یا آب و هوا تغییرات ناگهانی دارد، سخت نگیرید و سعی کنید از امکانات موجود استفاده کنید. این سفر قرار نیست تکرار شود و تک تک لحظات آن ارزشمند است.

خرید بلیط و سفر قسطی با ازکی‌وام

ازکی‌وام پلتفرم اعتباردهی آنلاین است که با گرفتن اعتبار ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومانی از آن می‌توانید انواع خریدها از جمله لپ‌تاپ، گجت، وسایل برقی، انواع کالاهای جهیزیه تا خدمات مختلفی مثل سلامت و البته بلیط و تور قسطی را خریداری کنید.

کافی‌ است مدارک شخصی و شغلی خود را به همراه یک برگ چک صیادی در پلتفرم بارگذاری کرده و برای گرفتن اعتبار ثبت‌نام کنید. این ثبت‌نام چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و اعتبار شما نیز نهایت تا ۳ روز کاری صادر می‌شود. بعد از گرفتن اعتبار خرید، می‌توانید با آن بلیط سفر خود را خریداری کرده و ۱۲ یا ۱۸ ماهه تسویه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید