چرا یارانه آذرماه واریز نشد؟
واریز یارانه آذرماه به دهکهای چهارم تا نهم بدون حاشیه نبوده و اعتراضاتی از سوی برخی افراد درباره عدم دریافت یارانه خود مطرح شده است.
در این راستا، سازمان هدفمندی یارانهها به این اخبار واکنش نشان داده و اعلام کرده است که هیچ مشکلی در فرآیند واریز یارانهها وجود ندارد. طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها، در گفتوگو با اقتصادنیوز این شایعات را تکذیب کرد و چهار دلیل اصلی را برای توضیح این ابهامات ارائه کرد.
دلایل واریز نشدن یارانه آذرماه
- مشکلات در ارسال پیامک: ممکن است برخی از یارانهبگیران به دلیل اختلال در سامانه پیامکی، پیامک اطلاعرسانی واریز یارانه را دریافت نکرده باشند.
- عدم توجه به واریزیها: ممکن است سرپرستان خانوار متوجه واریزی یارانه به حساب خود نشده باشند.
- تغییر سرپرست خانوار: در برخی موارد، تغییر سرپرست خانوار میتواند منجر به عدم دریافت یارانه شود.
- تغییرات در دهکبندی: یکی از احتمالاتی که به شایعات دامن زده، تغییر در دهکبندی خانوارهاست. افرادی که به دلیل تغییر دهکبندی یارانه دریافت نکردهاند، باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.
چطور از دهک خود مطلع شویم؟
برای اطلاع از دهکبندی خانوار، یارانهبگیران میتوانند از سه روش زیر استفاده کنند:
- سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir
- تماس با شماره گویا: شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ برای دریافت اطلاعات دهک خانوار در اختیار افراد قرار دارد.
- کد دستوری USSD: شمارهگیری کد دستوری ۴۳۸۵۷۴*کد ملی# برای دریافت اطلاعات.
آمار واریز یارانه آذرماه
یارانه آذرماه به حساب 27 میلیون و 30 هزار و 441 سرپرست خانوار واریز شد و در مجموع 26 هزار و 372 میلیارد تومان به حساب 78 میلیون و 624 هزار و 553 نفر واریز شده است.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها تأکید کرد که این پرداختها طبق زمانبندی مشخص، در دو مرحله (25 و 30 آذرماه) انجام شده است و هیچ مشکلی در روند واریز وجود ندارد.
نتیجهگیری
با وجود شایعات و اعتراضات برخی افراد، سازمان هدفمندی یارانهها به وضوح اعلام کرد که هیچ مشکلی در واریز یارانهها وجود ندارد. یارانه آذرماه طبق روال معمول و بر اساس دهکبندی جدید پرداخت شده است. افراد برای اطلاع از وضعیت دهک خود میتوانند از روشهای ذکر شده استفاده کنند.