پویش اکران افطار در سراسر کشور آغاز شد

    کد خبر :30672

در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان و در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت‌های آن، اکران کنندگان جشنواره عمار، آثار این جشنواره را در نقاط مختلف به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان همچون دیگر ایام و در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت‌های آن، اکران کنندگان جشنواره عمار در کنار فعالیت‌های دیگر خود به اکران آثار جشنواره مردمی فیلم عمار در نقاط مختلف کشور پرداختند.

جشنواره مردمی عمار در روزهای ماه مبارک رمضان در قالب عملیات‌های موضوع و مناسبت محور به معرفی آثار جدیدی روی آورده که به همین منظور ذیل دو عملیات اکران آثار ماه مبارک رمضان که نوعی از عملیات‌های مناسبتی است و اکران چند اثر مشخص اقتصاد مقاومتی در قالب عملیات موضوع محور، آثار جشنواره مردمی عمار توسط اکران کننده‌ها به نمایش درآمد.

هفت استان خوزستان، همدان، تهران، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گیلان ضیافت‌های ماه مبارک رمضان خود را با اکران فیلم همراه کردند که در این میان باغملک و تهران بیشترین سهم را در این اکران‌ها داشتند.

«تیهو» اثر جدید جشنواره عمار که در جشنواره هفتم از آن رونمایی شد و به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته است با ۴ اکران بیشترین اکران را در هفته گذشته در بین آثار بسته ویژه ماه مبارک رمضان داشته و ۲ اثر «تکلیف» و «با جماعت» نیز با ۳ اکران از جمله آثار عملیات ویژه ماه مبارک رمضان بود که مورد اقبال اکران کننده‌ها واقع شد.

در همین رابطه ۲ نقد مردمی توسط اکران کننده‌های جشنواره عمار برای اثر «تیهو» نوشته شد.

از آثار بسته اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان به آثاری همچون «چوب بستنی» اشاره کرد که به موضوع عجیب، ساده و مسأله ساز تولید چوب بستنی اشاره دارد که هر ساله میزان بسیار زیادی ارز از کشور به خاطر واردات آن خارج می‌شد ولی جوانی ایرانی طی مدتی کوتاه با بومی سازی فناوری تولید آن توانست صاحب یکی از معدود کارخانه‌های تولید چوب بستنی در ایران شود و میزان قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری کند.

این اثر در هفته اول اکران‌های مردمی‌اش توانست ۶ اکران در نقاط مختلف کشور مثل چناران و نهاوند و خوسف داشته باشد.

«قابلمه» حسین دارابی هم که جمله قصار آثار اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار است تنها در یک هفته ۹ بار اکران شد.

«کابوس» دیگر اثر عملیات اقتصاد مقاومتی، در قالب پویانمایی تولید شده و مخاطبان اصلی‌اش کودکان اند. این اثر نیز ۳ اکران در هفته پیش داشته است.

از دستاوردهای دیگر هفته گذشته نقدهای کوتاه تلگرامی بود که توسط اکران کننده‌ها برای مستند «چوب بستنی» نوشته شد.

سایر آثاری که در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ خردادماه اکران شدند عبارتند از:

مزاحم، سلام (داستانی)، ارغوان، شیطان بزرگ، جیب کت، آلبالو خشکه، سلام (کلیپ)، عنبر سیلین، گروه سرود، سپر، ترمینال غرب، اتلاف وقت، راز روشن، نبرد خلیج فارس۱، درختان حماسی.

در این میان «مزاحم» از بیشترین کمیت اکران برخوردار بود که نشان از جذابیت آثار طنز برای مخاطبان دارد که حتی با وجود عدم حضور در بسته‌های ویژه اکران توسط چند اکران کننده پخش شده است.

همچنین پویش اکران‌های همراه با سفره افطار چند روزی است آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید