وعده‌های پوچ تیم اقتصادی دولت سیزدهم درباره واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

    کد خبر :1098078
تیم اقتصادی دولت سیزدهم واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

در اسفندماه ۱۴۰۲ مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد و وزیر اقتصاد دولت سیزدهم وعده داد که سود مرحله سوم در فروردین ماه به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد، اما تنها یادگار دولت سیزدهم برای سهامداران عدالت خلف وعده بود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس ۲۸فروردین:مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثراً با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها را جمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم.

احسان خاندوزی، ۸اردیبهشت: مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

احسان خاندوزی ۲۰اردیبهشت:  پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در سال مالی ۱۴۰۲، خرداد ماه سال جاری (۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

احسان خاندوزی یکم خرداد: وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در برنامه زنده تلویزیونی وعده داد که مرحله سوم سود سهام عدالت  تا پایان خرداد واریز می‌شود.

احسان خاندوزی ۸خرداد: باقیمانده سود سهام عدالت ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتا سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد.

مجید عشقی رییس سازمان بورس  ۱۹خرداد: شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که از نظر نقدینگی وضعیت مناسبی ندارند. سازمان بورس پیگیر دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت از شرکت‌های باقی مانده است.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس ۳۱خرداد:  چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سود‌ها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس۲۱خرداد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند.فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس ۶تیر؛ برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

احسان خاندوزی ۹مرداد: این مسئله از سوی شرکت سپرده گذاری دولتی پاسخ داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید