واکنش روابط عمومی صداوسیما به دولت
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در واکنش به بیانیه دولت علیه برنامه «پایش» گفت: رسانه ملی باید حامی مردم و منعکسکننده مشکلات آنها باشد و توقع برخی آقایان از اینکه صداوسیما تریبون یک طرفه دولت باشد غیرمنصفانه است.
محمدحسین رنجبران، درباره اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاعرسانی دولت درباره برنامه این هفته پایش شبکه یک که از نقد مسائل اقتصادی عصبانی شده بود، گفت: همه میدانیم مردم به شدت تحت فشار اقتصادی هستند و انتقادات فراوانی به برخی ناکارآمدیها دارند که خود مسئولان اجرایی هم به آن اذعان میکنند و رسانه ملی هم در این شرایط با تمام توان سعی میکند روحیه امید را در جامعه حفظ کند اما این بدان معنی نیست که به نظرات و تحلیلهای متفاوت کارشناسی نپردازیم و نقد تخصصی نکنیم.
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی ریشهیابی برخی مشکلات اخیر اقتصادی مردم را با زبان کارشناسی در برنامهای تخصصی تقویت فضای امید دانست و گفت: وقتی با زبان کارشناسی نقد و برای آن راهکار ارائه میکنیم مردم امیدوار میشوند و از اینکه رسانه صدای آنها را منعکس میکند، آرامش میگیرند. وی افزود: رسانه ملی باید حامی مردم و منعکسکننده مشکلات آنها باشد و توقع برخی آقایان در این زمینه غیرمنصفانه است.
رنجبران با بیان اینکه از دبیر محترم شورای اطلاعرسانی دولت بهعنوان یک فرد رسانهای برای تنظیم این اطلاعیه در زیر مجموعهاش تعجب میکنم، افزود: آقای علی معزی که خود مدیرمسئولی یک خبرگزاری خصوصی را به عهده دارد خوب میداند یکی از مهمترین رسالتهای هر رسانهای بهعنوان نماینده افکارعمومی پیگیری مطالبات بهحق مردم است.
وی افزود: جای تامل است که یک مقام مسئول در جایگاه خطیری چون شورای اطلاعرسانی دولت از رسانه ملی توقع تریبونی یکطرفه دارد و به نوعی میخواهد نارضایتیهای مردم از اوضاع اقتصادی بهطور کلی نادیده گرفته شود. مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی یکی از بخشهای پربیننده و پرمخاطب برنامه پایش را پیگیری مشکلات تولیدکنندهها و مردم دانست و تاکید کرد:
آیا بررسی مشکلات مردم و تولیدکنندهها و تحلیل ریشهای آنها از منظر کارشناسی توهین و افتراست و آیا تقدیر از دو دادستان قوهقضائیه که در مسیر رفع مشکلات مردم و موانع تولید حرکت و با متخلفان برخورد کردهاند تخریب دولت بهشمار میرود.
رنجبران با بیان اینکه برنامه پایش همواره در مسیر امیدآفرینی حرکت میکند، تصریح کرد: در برنامه یکشنبهها جوان موفق و در برنامه سهشنبهها کارآفرین موفق در این برنامه معرفی میشوند و هر هفته پنج کسب و کاری که نوآوری میکنند به مردم معرفی میشوند تا آنهایی که میخواهند در این کسبوکارها سرمایهگذاری کنند یا مشارکت داشته باشند از این فرصت استفاده کنند.