وب سایت آرین پارس موتور که مالک برند تجاری لاماری است اخیر دو محصول لاماری ایکس و لاماری HEV را به سبد محصولات آینده خود اضافه کرده است.
لاماری ایکس
هنوز اطلاعات دقیق و جزئیات بیشتری از این دو محصول منتشر نشده است ولیکن گفته می شود که لاماری ایکس درواقع همان نسخه فول آپشن کراس اوور لاماری ایما است که امکاناتی مانند: اخطار برخورد از جلو، صندلی برقی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، جلو آمپر دیجیتال جدید،در صندوق عقب برقی، نور بالای اتوماتیک، چراغ LED جلو، سنسور باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، حالت تیپ ترونیک جعبه دنده، سامانه اجسام متحرک در هنگام پارک خودرو، سامانه DOW، دوربین ۳۶۰ درجه و… به آن اضافه شده است و با قیمت متوسط ۲۰۰ میلیون بیشتر از نسخه ایما، به بازار عرضه خواهد شد.







کمبود آپشن همواره یکی از انتقادات اصلی به شاسی بلند ایما بود که این دغدغه با عرضه لاماری ایکس از بین خواهد رفت.
در حال حاضر تعدادی لاماری فول آپشن ایکس توسط آرین موتور وارد کشور شده است و قرار بر این است که بزودی مونتاژ آن در این شرکت آغاز شود.
لاماری ایکس در بخش ظاهری و پیشرانه هیچ تفاوتی با مدل ایما ندارد و فقط امکانات رفاهی آن زیادتر شده است. پیشرانه این خودرو ۱۵۰۰ سی سی حجم دارد که می تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن گشتاور تولید کند.
بد نیست بدانید طراح لاماری ایما یا فورتینگ ایوو، آقای هانس هنینگ ناپفل است که پیش از این برای شرکت های بزرگی مثل بنز، ولوو، میتسوبیشی، جنرال موتورز و… خودرو طراحی کرده است.
هانس هنینگ همچنین مسئول طراحی بیرونی مرسدس بنز SLK، ویژن GT، سری VOLVO FL و برخی دیگر از مدل ها بوده است.

لاماری HEV (هیبرید)
محصول دیگر آرین پارس موتور لاماری HEV خواهد بود و همانطویکه از پسوند نام این خودرو پیداست، نسخه پلاگین هیبرید لاماری ایما خواهد بود.
لاماری HEV دو قلب تپنده برقی و بنزینی دارد که موتور برقی آن بیشتر در سطح شهر و پیشرانه بنزینی بیشتر به درد خارج از شهر می خورد. پیشرانه بنزینی هماننده تیپ ایما از نوع ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که بوسیله پیشرانه برقی حمایت میشود.

حداکثر قدرت لاماری HEV حدود ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است و گیربکس آن هم هفت سرعته دوکلاچه است که در حال حاضر با نام تجاری فورتینگ و دانگ فنگ و به صورت فیس لیفت در برخی از کشور ها عرضه می شود. شتاب اولیه این خودرو به دلیل گشتاور بالاتر از نسخه بنزینی بیشتر است و در حدود ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد. و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۳ لیتر بنزین می خورد.

گویا نسخه لاماری HEV به دلیل تکنولوژی بالا فقط وارد می شود و برنامه ای برای مونتاژ و داخلی سازی آن وجود ندارد اما تولید لاماری ایکس در یکی دو ماه آینده در مجتمع صنعتی خمین آرین موتور آغاز خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید
دیگران می خوانند
-
رابعه اسکویی با چهرهای جدید رونمایی شد -
تایید واردات تویوتا پرادو و لندکروز به ایران توسط سازمان استاندارد -
تهران تا پنجشنبه بارانی است -
گرانترین جام جهانی تاریخ؟ بلیتها رکورد میشکنند! -
لبنیات در آستانه حذف از سفره ایرانیها؛ چرا این بحران شکل گرفت؟ -
سقفهای مالیاتی سال 1405 اعلام شد -
عکس های کارت ملی جذابتر میشود -
ستاره تیم ملی کاپیتان پرسپولیس شد
جدیدترین خبرها
- هشدار ظریف؛ ایران با نگاه به عقب ساخته نمیشود
- بستن رگ اشتها روشی غیرعلمی با خطرات جدی
- اطلاعیه مهم برای شهروندان تهرانی؛ انسداد شبانه تونل توحید
- افزایش ساعات فعالیت مراکز تعویض پلاک در تهران و استانهای شلوغ
- ایران ادعای مطرحشده درباره جزایر سهگانه را رد کرد
- تصادف زنجیرهای سه خودروی سواری در اتوبان قشم/ فیلم
- درگیری لفظی به زد و خورد کشید/ حاشیه فرودگاه اهواز برای اعضای سپاهان
- ساعات کاری ادارات و بانکها اعلام شد/ جزئیات و زمان اجرای بخشنامه جدید
- ایران در فهرست کشورهای پیشرفته درمان با پیوند مدفوع/ اینفوگرافیک
- جزئیات سهمیه بنزین مالکان چندپلاک اعلام شد؛ هر خودرو چه میزان سوخت دریافت میکند؟




۲۰۰ میلیون تومااااان برای چند تا آپشن؟؟!!
انصافا ظاهر و طارحی این ماشین فوق العادس
کاش خدماتش هم تقویت می شد تو شهر ما که اصلا نمانیدگی نداره
چقدر با آب و تاب از یه ماشین چینی تعریف می کنی
راستش رو بگو بازتاب چقد گرفتی ازش