نحوه استفاده از چسب اینتکس

    کد خبر :1087009

نحوه استفاده از چسب اینتکس

نحوه استفاده از چسب اینتکس موضوع مهمی است که کاربران محصولات بادی باید بلد باشند. چسب اینتکس (Intex glue) یک محصول تخصصی برای تعمیر محصولات بادی از جمله استخر بادی، تشک بادی، قایق‌ بادی و سایر محصولات مشابه است. این چسب را می توان برای تعمیر سوراخ‌ ها و ترک‌ های ایجاد شده در محصولات بادی به کار برد تا کارایی اولیه آن‌ ها بازگردد. اگر از محصولات بادی استفاده می کنید و کاربرد چسب اینتکس و نحوه استفاده از آن را نمی دانید، با ما همراه باشید؛ چرا که در این مقاله، نحوه استفاده از چسب اینتکس را به طور صحیح آموزش خواهیم داد.

آموزش مرحله به مرحله نحوه استفاده از چسب اینتکس

از آنجایی که تعمیر محصولات بادی، کاری حساس و نیازمند دقت است؛ پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب، مراحل زیر را به ترتیب و بدون کم و کاستی انجام دهید. فراموش نکنید که برای کلیه لوازم بادی از محصولات ویژه کودکان گرفته تا محصولات ویژه بزرگسالان، می توانید از این روش استفاده کنید. برای مثال اگر استخر بادی کودک شما نیاز به تعمیر دارد، می توانید این مراحل را به ترتیب طی کنید تا به نتیجه برسید. اما اگر آسیب محصول شما به قدری است که این آموزش برای شما نتیجه بخش نیست، می توانید نسبت به خرید استخر بادی کودک نو و سالم اقدام کنید.

سطح مورد نظر را آماده کنید

قبل از اینکه تعمیر را شروع کنید، از تمیزی و خشک بودن سطح محصول خود اطمینان حاصل کنید. اگر سطح محصول مورد نظر دارای گرد و غبار، چربی یا رطوبت اضافی باشد، چسب به درستی عمل نمی کند و زحمات شما بی فایده خواهد بود. برای تمیز کردن سطح، می توانید قسمت مورد نظر را با آب و صابون بشویید و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز، آن ناحیه را خشک کنید.

یک تکه وصله برش زنید

در بسته ‌بندی تعمیرات محصولات بادی، یک چسب اینتکس به همراه یک وصله از جنس بدنه محصول موجود است که برای پوشاندن سوراخ یا ترک به وجود آمده، استفاده می‌ شود. برای اینکه وصله به خوبی بتواند محل آسیب دیده را پوشش دهد و البته بهتر بچسبد، آن را به اندازه ‌ای برش دهید که حداقل یک سانتی ‌متر از هر طرف بزرگ ‌تر از محل آسیب دیده باشد.

استفاده چسب اینتکس

از چسب اینتکس استفاده کنید

پس از اینکه سطح را تمیز کردید و وصله را برش زدید، نوبت به یادگیری نحوه استفاده از چسب اینتکس می رشد. در این مرحله باید چسب اینتکس را به صورت یکنواخت بر روی سطح داخلی وصله و همچنین روی محل آسیب دیده بزنید. برای جلوگیری از ایجاد حباب و عدم چسبندگی کامل، توجه کنید که لایه چسبی که می زنید باید نازک و یکنواخت باشد. باید میزان چسبی که می زنید نه آن قدر زیاد باشد که از اطراف وصله بیرون بزند و نه آن قدر کم باشد که وصله به بدنه محصول نچسبد.

وصله را به بدنه محصول بچسبانید

در این مرحله از آموزش نحوه استفاده از چسب اینتکس، به چسباندن وصله می رسیم. وصله آغشته به چسب ‌را با دقت روی محل آسیب دیده قرار دهید و از مرکز به سمت اطراف کمی فشار دهید تا تمام حباب‌ های هوا از زیر وصله خارج شوند. این مرحله را باید با دقت کافی انجام دهید زیرا اگر حباب هوا وجود داشته باشد باعث کاهش استحکام و کارایی تعمیر شود.

اجازه دهید چسب خشک شود

پس از اینکه وصله را به بدنه محصول چسباندید، به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت اجازه دهید که چسب به طور کامل خشک شود. در این مدت نباید از محصول استفاده کنید. اگر محصولی که در حال تعمیر آن هستید استخر بادی است باید دور از آب باشد و اگر محصول تعمیری، تشک و تخت بادی است؛ سطح تعمیر شده نباید تحت فشار باشد.

محصول خود را تست کنید

پس از گذشت زمان و خشک شدن چسب، می توانید کالای بادی خود را تست کنید. برای این کار کافیست کالای بادی را به طور کامل باد کرده و آن را در آب فرو ببرید تا مطمئن شوید که هیچ نشتی وجود ندارد و هوا از آن خارج نمی شود. اگر در این مرحله حباب ‌های هوا مشاهده کردید، مراحل قبل را مجددا تکرار کنید.

در صورتی که در حال تعمیر تشک بادی استخر روی آب هستید، حتما این مرحله را کاملا دقیق انجام دهید. زیرا اگر این مراحل به درستی انجام نشوند، شناور ماندن بر روی آب ممکن نخواهد بود و البته خطرناک نیز خواهد بود.

نکات مهم در نحوه استفاده از چسب اینتکس

نکات مهم استفاده چسب اینتکس

در خصوص نحوه استفاده از چسب اینتکس، رعایت برخی نکات ضروری ست. با رعایت این نکات، تعمیرات شما موفقیت آمیز خواهد بود.

  • از چسب اینتکس در محیط خشک و دارای تهویه مناسب استفاده کنید. با توجه به این نکته، چسب به خوبی به بدنه می چسبد و بوی چسب شما را اذیت نخواهد کرد.
  • در نگهداری از چسب دقت کنید. پس از استفاده از چسب اینتکس، درب آن را محکم ببندید. برای اینکه چسب کارایی خود را از دست ندهد، آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • دور از دسترس کودکان قرار دهید. زیرا چسب اینتکس حاوی مواد شیمیایی است که برای کودکان خطرناک می باشد.

جمع بندی

یادگیری نحوه استفاده از چسب اینتکس برای افرادی که از محصولات بادی استفاده می کنند، از واجبات است. همانطور که می دانید و در پک تعمیرات محصولات بادی خود مشاهده کرده اید، چسب اینتکس یک ابزار کارآمد برای تعمیر لوازم بادی است که با رعایت نکات فوق و استفاده صحیح از آن، می‌ توانید عمر مفید محصولات بادی خود را افزایش دهید. مهم است که در نحوه استفاده از چسب اینتکس، مراحل را به ترتیب و با توجه به جزئیات انجام دهید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید.

ناگفته نماند آموزش نحوه استفاده از چسب اینتکس در این مقاله، از وبلاگ سایت اینتکسینو تحت عنوان «روش استفاده از چسب استخر بادی» برگرفته شده است. شما می ‌توانید برای خرید کلیه محصولات بادی از طریق دسته بندی های مربوطه در سایت اینتکسینو به نشانی www.intexino.com اقدام نمایید. فروشگاه محصولات بادی اینتکسینو همیشه در تلاش است تا با ارائه خدمات شایسته، رضایت مشتریان را برآورده سازد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش اینتکسینو از طریق شماره تماس فروشگاه 28421288-021 در ارتباط باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید