میکروبیوم روده موجب درمان اعتیاد می شود

    کد خبر :1012843

اعتیاد به مواد مخدر در بین افرادی که دچار افسردگی و برخی مشکلات مالی می‌شوند بسیار رایج است. اعتیادی که به سادگی از فرد خارج نشده و نیاز است تا روش‌های درمانی را پیش گرفت.

بازتاب- به تازگی دانشمندان موفق شدند، کشف جالبی با میکروب روده داشته باشند. یک مطالعه جدید اولین شواهدی را مبنی بر ارتباط بین میکروبیوم روده و مصرف کوکائین و هوس‌های ناشی از ترک اعتیاد ارائه کرده است. این یافته‌ها راه را برای درمان‌های بالقوه جهت اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از بازگشت به آن باز می‌کند.

میکروبیوم روده، اکوسیستم تریلیون‌ها واحد از میکروارگانیسم‌هایی بوده که در روده ما زندگی می‌کنند و با سلامت روحی و جسمی مرتبط است. اکنون، یک مطالعه جدید ارتباطی بین میکروبیوم روده و بخش‌های هوس برانگیز مغز که مصرف مواد مخدر را کنترل می‌کنند، کشف کرده است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه Wake Forest از دانش علمی موجود در مورد توانایی میکروبیوم روده در تنظیم عملکرد مغز و نقش آن در بیماری‌های عصبی-روانی مانند افسردگی، اضطراب و اوتیسم به عنوان مبنای مطالعه خود استفاده کردند. آنها با اتخاذ روشی متفاوت، بررسی کردند که آیا و چگونه میکروبیوم بر مصرف کوکائین و میل به ترک تأثیر می‌گذارد.

 

میکروبیوم روده

 

درو کرالی، نویسنده مسئول این مطالعه گفت:

در بیمارانی که سابقه اختلال مصرف کوکائین دارند، خطر بازگشت قابل توجهی وجود دارد و هیچ درمان دارویی موثری برای کاهش این خطر وجود ندارد. بنابراین، مطالعه ما بررسی می‌کند که چگونه میکروبیوم روده می‌تواند در طول زمان بر جستجوی دارو تأثیر بگذارد.

ابتدا، محققان آنتی‌بیوتیک‌هایی را به موش‌ها دادند تا باکتری‌های «خوب» موجود در میکروبیوم حیوانات را از بین ببرند. سپس به موش‌ها آموزش داده شد تا خودشان کوکائین مصرف کنند. در مرحله بعد، محققان بررسی کردند که آیا کاهش باکتری‌های مفید روده بر رفتار جستجوی کوکائین موش‌ها پس از پرهیز از این دارو تأثیر می‌گذارد یا خیر. در نهایت، آنها اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SFCAs) را به موش‌ها دادند تا اثرات درمان آنتی‌بیوتیکی را معکوس کنند تا ببینند چه تأثیری بر رفتار جستجوی کوکائین دارد. SCFA‌ها توسط باکتری‌های مفید روده تولید می‌شوند و برای سلامت مغز مهم هستند.

محققان دریافتند که در مقایسه با گروه کنترل، موش‌هایی که میکروبیوم ضعیف‌تری داشتند، کوکائین بیشتری مصرف کردند و پس از یک دوره پرهیز، برای یافتن این دارو سخت‌تر تلاش کردند، که به گفته آنها، نشان می‌دهد میکروبیوم روده بر اثرات مفید کوکائین تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر تغییرات رفتاری، محققان دریافتند که کاهش میکروبیوم به طور قابل توجهی نشانگرهای عصبی زیستی را در هسته اکومبنس، بخشی از سیستم لذت مغز، تغییر می‌دهد. نکته مهم این است که آنها دریافتند اثرات رفتاری و بیولوژیکی ناشی از کاهش میکروبیوم را می‌توان با تجویز SCFA‌ها معکوس کرد. محققان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها پایه‌ای برای مطالعات آینده در مورد اینکه چگونه ترکیب میکروبی خاص منجر به جستجوی دارو و سایر رفتارهای مرتبط با انگیزه می‌شود، فراهم می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید