بازتاب ایران

میدل‌ایست‌مانیتور: ایران از طالبان امنیت دیپلمات هایش را می خواهد/ اسپوتنیک: آمریکا کارگزار عمانی همکار ایران را تحریم کرد/ المانیتور: ترکیه در رویارویی ایران و غرب فرصت می بیند

    کد خبر :836194

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و پایگاه خبری المانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون ایران از طالبان امنیت دیپلمات هایش را می خواهد، آمریکا کارگزار عمانی همکار ایران را تحریم کرد، ترکیه در رویارویی ایران و غرب فرصت می بیند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

میدل‌ایست‌مانیتور: ایران از طالبان امنیت دیپلمات هایش را می خواهد

شهر هرات توسط طالبان سقوط کرده است و اکنون در اختیار نیروهای طالبان است، دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری هرات حضور دارند و این دغدغه وجود دارد که طالبان اقدامی مشابه حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف که منجر به شهادت دیپلمات های ایرانی شد، را در دستور کار قرار دهد.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور در این باره نوشت: ایران از طالبان می خواهد تا امنیت دیپلمات هایش را تضمین کند.

ادامه می دهد: خطیب زاده سخنگوی وزرات خارجه ایران گفت: با توجه به تسلط طالبان بر شهر هرات، توجه جدی به ایمنی و سلامت کامل دیپلمات ها و تاسیسات دیپلماتیک لازم است.

افزوده است: سفارتخانه های غربی امروز پس از آن که طالبان اعلام کرد هرات را تصرف کرده است، با افزایش احتمال سقوط دولت کابل کارکنان غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کردند.

در پایان این پایگاه خبری به نقل از رسول موسوی مقام ارشد وزارت خارجه ایران آورده است که دیپلمات ها در سایه تعهد نیروهای مسلط به شهر هرات در امنیت کامل به سر می برند.

اسپوتنیک: آمریکا کارگزار عمانی همکار ایران را تحریم کرد

یک کارگزار عمانی توسط آمریکا تحریم شد، ادعا شده است که این گارگزار عمانی با جمهوری اسلامی ایران برای فروش نفت همکاری داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشته است: آمریکا علیه کارگزار عمانی که ادعا می شود نفت ایران را قاچاق کرده است، تحریم کرد.

ادامه می دهد: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا، کارگزار عمانی و سایر افراد و مشاغل را به دلیل نقش آن ها در قاچاق نفت ایران تحریم کرد.

افزوده است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته است این کارگزار عمانی در کشورهای مختلف شرکت هایی را ثبت کرده است و برای فروش نفت با جمهوری اسلامی ایران همکاری دارد.

در پایان این خبرگزاری مدعی شده است که همکاری این کارگزار عمانی با بخش هایی از سپاه پاسداران ایران بوده است.

المانیتور: ترکیه در رویارویی ایران و غرب فرصت می بیند

احتمال افزایش تنش میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا با تغییر دولت در ایران افزایش یافته است و برخی از کشورهای منطقه تلاش دارند زمینه هایی برای کسب منافع بیشتر را ایجاد کنند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ترکیه در رویارویی ایران و غرب زیر نظر رئیسی فرصت می بیند.

ادامه می دهد: رویکرد سختگیرانه رئیسی ممکن است اختلافات بین آنکارا و تهران را در مورد سوریه و عراق بیشتر کند، اما آنکارا همچین فرصت های جدیدی را تحت رهبری جدید ایران می بیند.

افزوده است: روابط ایران و ترکیه تحت کنترل ابراهیم رئیسی پر ریسک و سرشار از فرصت های جدید است.

 

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است علیرغم اختلافات احتمالی میان دو کشور فرصت های همکاری زیادی به وجود خواهد آمد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید