مقایسه دو گوشی خوش فروش وان پلاس 10آر و گلکسی اس 21 فن ادیشن

    کد خبر :964384
گلکسی اس 21 فن ادیشن

دو گوشی وان پلاس 10آر و گلکسی اس 21 فن ادیشن مدل‌های قاتل پرچمداری هستند که با وجود سخت افزاری پرچمدار، متریال پریمیومی برای آنها در نظر گرفته نشد، اما در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو مدل خوش فروش بپردازیم.

بازتاب-اگرچه شرکت سامسونگ یک برند باسابقه و بزرگ‌تری در مقایسه با وان پلاس محسوب می‌شود اما این بدان معنا نیست وان پلاس گوشی‌های نامطلوبی ارائه می‌دهد. در طول چند سال فعالیت وان پلاس چینی شاهد معرفی تلفن‌های هوشمندی بودیم که نه تنها طراحی جذابی داشتند، بلکه در عملکرد سخت افزاری نیز توانستند موردتوجه قرار گیرند.

به نوعی عمده تلفن‌های هوشمند آن را قاتلین پرچمدار دربرمی‌گیرند. در سوی دیگر سامسونگ هم سبد محصول متنوعی داشته و سال گذشته نیز با معرفی گلکسی اس 21 فن ادیشن توانست محصولی ارائه دهد که در نوع خود قابل توجه بود.

طراحی

در بخش طراحی هر دو گوشی متریال مشابهی دارند. در یک سو وان پلاس 10آر ابعاد 163.3 در 75.5 در 8.2 میلی‌متری داشته و وزن آن هم به 186 گرم می‌رسد. گلکسی اس 21 فن ادیشن هم ابعادی 155 در 74 در 7.9 میلیمتری دارد و این یعنی در ارتفاع، عرض و ضخامت گوشی اس 21 سامسونگ کوتاه و باریک است. وزن آن هم 177 گرم بوده که باتوجه به کوتاهی ارتفاع و کمی ضخامت عجیب نیست.

بنابراین از نظر تجربه کاربری گلکسی اس 21 فن ادیشن سامسونگ گوشی خوش دست‌تری محسوب شده و تجربه کاربری راحت‌تری دارد. OnePlus 10R در مقایسه با لبه‌های گرد و قاب گرد Galaxy S21 FE، دارای پنل پشتی صاف و طراحی کناری صاف است. OnePlus 10R همچنین از ساختار بدنه تمام پلاستیکی بهره می‌برد، در حالی که Galaxy S21 FE دارای یک فریم میانی فلزی درجه یک‌تر است.

گلکسی اس 21 فن ادیشن

صفحه نمایش

OnePlus 10R دارای یک پنل نمایشگر 6.7 اینچی 10 بیتی Fluid AMOLED با وضوح Full HD+، پشتیبانی از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتز است. صفحه نمایش توسط شیشه گوریلا گلس 5 Corning محافظت می‌شود.

سامسونگ گلکسی S21 FE 5G از یک نمایشگر Dynamic 2X AMOLED کوچک‌تر 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+، پشتیبانی از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتز برخوردار است. همچنین نوع شیشه محافظ گوریلاگلس ویکتوس بوده که نسبت به وان پلاس 10آر بهتر است. هر دو دستگاه نمایشگر حفره‌ای با دوربین سلفی در وسط دارند.

سخت افزار

در بخش سخت افزاری هر دو گوشی هوشمند وان پلاس و سامسونگ توانمند محسوب می‌شوند. یکی از آنها چیپست مدیاتک داشته و دیگری از چیپست اگزینوس قدرت می‌گیرد. وان پلاس در گوشی خود از چیپست Dimensity 8100-Max بهره گرفته اما پردازنده محصول سامسونگ اگزینوس 2100 است. هر دو چیپ تحت فرآیند 5 نانومتری ساخته شدند و عملکرد قابل توجهی دارند. گلکسی اس 21 فن ادیشن برای کاربری روزانه و انجام برخی بازی‌های گیمینگ نیاز را برآورده می‌سازد اما در صورتی که به دنبال تجربه 60 فریم برثانیه عناوینی چون BGMI/PUBG Mobile  و Call of Duty Mobile هستید، گوشی وان پلاس 10آر گزینه بهتری خواهد بود.

دوربین

سامسونگ  Galaxy S21 FE دارای سیستم دوربین بهتری از محصول وان پلاس است. این گوشی به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال)، یک حسگر اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با OIS و زوم اپتیکال سه برابری مجهز شده است. در مقایسه، OnePlus 10R دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

OnePlus 10R دارای سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی بوده و فاقد سنسور تله فوتو است. سامسونگ  Galaxy S21 FE همچنین دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهتری در مقایسه با سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی OnePlus 10R است. از این رو، سامسونگ  Galaxy S21 FE را پیروز میدان باید دانست.

گلکسی اس 21 فن ادیشن

باتری

هر دو گوشی دارای بسته باتری 4500 میلی آمپرساعتی هستند. با این حال، OnePlus 10R با سرعت شارژ فوق‌العاده سریع 150 وات عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که نسخه استاندارد از شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی می‌کند. در مقایسه، سامسونگ  Galaxy S21 FE از شارژ سریع سیمی 25 واتی کندتر بهره می‌برد. با این حال، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 15 واتی را ارائه داده که OnePlus 10R فاقد آن است. بنابراین محصول وان پلاس سریع‌تر شارژ شده اما فناوری شارژ بی سیم یا معکوس را ندارد.

نتیجه گیری

Galaxy S21 FE 5G با قیمتی بیشتر، ساختاری پریمیومی، ارگونومی بهتر، مجموعه‌ای چشمگیر از دوربین‌ها، شارژ بی‌سیم و تجربه نرم‌افزار OneUI غنی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. بنابراین گوشی سامسونگ را باید برنده دانست و وان پلاس برای کسب یک قاتل پرچمدار باید یک گزینه بهتر را در سبد محصول خود قرار دهد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید