معرفی هیوندای آیونیک ۶ N؛ انقلابی در دنیای خودروهای الکتریکی پرشور
- خودرو
- 42 دقیقه قبل
-
کد خبر :1172948

بازتاب– هیوندای در مأموریت خود برای جلب توجه علاقهمندان به خودروهای بنزینی به سمت خودروهای الکتریکی، گام بلند دیگری برداشته است. آیونیک ۶ (N) نه تنها یک خودروی الکتریکی سریع است، بلکه تلاشی هوشمندانه برای خلق یک تجربه رانندگی پویا و لذتبخش است، گویی که با یک خودروی احتراقی کلاسیک روبرو هستید.
قلبی تپنده به جای موتور بنزینی
این خودرو از دو موتور الکتریکی قدرتمند بهره میبرد که به تمام چهار چرخ نیرو وارد میکنند. قدرت خروجی در حالت عادی بیش از ۶۰۰ اسب بخار است، اما با فشردن دکمهای خاص روی فرمان به نام «تقویت کننده لذت»، برای مدت ده ثانیه قدرت به حدود ۶۴۰ اسب بخار افزایش مییابد.

این قدرت فوقالعاده، شتابی باورنکردنی را ایجاد میکند به طوری که این خودرو میتواند تنها در ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۷ کیلومتر در ساعت میرسد.
کارایی بالا به عنوان یک خودروی الکتریکی
یک باتری بزرگ ۸۴ کیلوواتساعتی انرژی مورد نیاز این غول الکتریکی را تأمین میکند که انتظار میرود بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد حرکتی داشته باشد. همچنین با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، در صورت دسترسی به ایستگاههای شارژ پرسرعت، میتوان باتری را تنها در ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ کرد.

جادوی رانندگی؛ جعبه ابزار یک راننده حرفهای
اینجا است که آیونیک ۶ (N) واقعاً میدرخشد. هیوندای مجموعهای از فناوریها را ارائه داده که کنترل کاملی در اختیار راننده قرار میدهد:
صدای سفارشی: در این خودرو، راننده میتواند صدای داخل کابین را به سلیقه خود تنظیم کند. گزینههای متنوعی پیش رو است؛ از صدای غرّش عمیق و قدرتمند یک موتور هشت سیلندر بنزینی که حال و هوای خودروهای کلاسیک ورزشی را زنده میکند، تا صداهای مدرن و فناورانهای که فضایی آیندهنگرانه به خودرو میبخشند. این قابلیت به راننده اجازه میدهد تا حس و حال رانندگی خود را بر اساس روحیهاش در هر لحظه انتخاب نماید.
تعویض دنده مجازی: با وجود نداشتن جعبه دنده، راننده میتواند با استفاده از پدالهای پشت فرمان، حس تعویض دنده دستی را تجربه کند و حتی صدای کوتاه شدن دور موتور را بشنود.

حالت رانندگی بدون پدال ترمز: در این خودرو، قابلیت ویژهای وجود دارد که با فعالسازی آن، به محض اینکه پای شما از روی پدال گاز برداشته میشود، سیستم ترمز احیاکننده با قدرت بالا وارد عمل شده و سرعت خودرو به سرعت کاهش مییابد. این عملکرد آنقدر قوی و سریع است که احساس میکنید در حال رانندگی با یک خودروی مسابقهای در پیست هستید که برای شرایط حرفهای طراحی شده است. در واقع با این ویژگی، نیاز به فشردن پدال ترمز در بسیاری از مواقع کاهش یافته و علاوه بر کنترل بهتر خودرو، انرژی بیشتری نیز بازیابی میشود.

حالت حرکت جانبی (دریفت): این قابلیت امکان توزیع تمام قدرت به چرخهای عقب و کنترل میزان لغزش و زاویه خودرو را فراهم میکند و تجربهای مشابه خودروهای ورزشی محرک عقب را ارائه میدهد.
آیا این همه فناوری، احساسی مصنوعی ایجاد میکند؟
پاسخ شگفتانگیز است: خیر. با وجودی که این ویژگیها به صورت دیجیتالی ایجاد میشوند، اما در عمل بسیار طبیعی و لذتبخش هستند. خودرو با ثبات و قابل پیشبینی حرکت میکند و به راحتی میتوان فراموش کرد که منبع قدرت آن موتورهای الکتریکی هستند، نه یک موتور احتراقی.

این خودرو همچنین با بهرهگیری از مرکز ثقل پایین و سیستم تعلیق پیشرفته، در جادهها بسیار مطمئن و راحت رفتار میکند و فضای داخلی مناسبی نیز برای استفاده روزمره ارائه میدهد.
نمادی از آینده خودروهای الکتریکی پرشور
هیوندای با آیونیک ۶ (N) ثابت کرده که خودروهای الکتریکی میتوانند چیزی فراتر از وسیلهای برای جابهجایی باشند؛ آنها میتوانند منبعی از هیجان و لذت رانندگی باشند. این خودرو پلی است بین دنیای پیشرفته خودروهای الکتریکی و احساسات ملموس و خاطرهانگیز خودروهای بنزینی.

اگرچه وزن زیاد همچنان یک چالش برای خودروهای الکتریکی در مسابقات است، اما آیونیک ۶ (N) به وضوح نشان میدهد که آینده خودروهای پرشور، میتواند کاملاً برقی باشد. این خودرو نه تنها یک شاهکار فنی، بلکه یک بیانیه قوی درباره آینده صنعت خودروسازی است.











