مشتریان کرمان موتور دست به اعتراض زدند

    کد خبر :476740
کرمان موتور

صبح امروز تعدادی از مشتریان شرکت کرمان خودرو در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسوولان به بدتعهدی این خودروساز شدند.

این افراد در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اقدام به پیش خرید خودروهای جک S5 وJ4 با قیمت‌های قطعی کرده و ۵۰ میلیون تومان هم بابت پیش‌پرداخت واریز کرده بودند، ولی در موعد تحویل این خودروها (آبان‌ماه و آذر ماه)، در حالی که قراردادها قطعی بوده و اجازه مطالبه مبلغ بیشتر از آنچه که در قراردادها ثبت شده بود، وجود ندارد، اما شرکت کرمان‌خودرو برای تحویل خودروها بیش از ۳۰ میلیون تومان از مشتریان مطالبه کرده است.

صبح امروز (یکشنبه) حدود ۱۰۰ نفر از مشتریان این شرکت که به گفته خودشان تاکنون چند بار به شرکت کرمان موتور و سازمان حمایت از مصرف‌کننده شکایت کرده ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود و تعیین تکلیف خودروهای ثبت‌نامی شدند.

به گفته مشتریان، در اردیبهشت و خرداد امسال، اکثر افراد خودرو جک S5 را با پرداخت ۵۰ میلیون تومان پیش خرید کرده‌اند. طبق قرارداد قطعی، وجه کل خودرو ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است. طبق قرارداد، قرار بوده با دو شرط تخفیف یک میلیون تومانی بابت پرداخت نقدی و ۱۸ درصد سود مشارت شرکت در موعد تحویل خودرو، مشتریان با پرداخت حدود ۶۰ میلیون تومان تکمیل وجه کرده و خودروی خودرو را در آبان و آذرماه دریافت کنند؛ اما در زمان ارسال دعوت‌نامه بیش از مبلغ قید شده در قرارداد و در حدود ۹۲ میلیون تومان از مشتریان طلب شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مشتریان به دلیل قطعی بودن قراردادهای خود، به این موضوع معترض شده و تکمیل وجه نکرده‌اند، طی روزهای اخیر پیامکی مبنی بر الزام به تکمیل وجه برای آنان ارسال شده که به گفته مشتریان، بیشتر جنبه تهدیدآمیز داشته است.

در پاسخ به اعتراض‌های مشتریان، وزارتخانه ضمن درخواست از آنان برای پرهیز از شعار دادن، اعلام کرد که معترضان تا ساعت ۱۷ امروز منتظر بمانند تا نماینده کرمان موتور احضار شده و در جلسه‌ای با حضور عباس تابش (مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) و رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد.

لازم به ذکر است که به گفته مشتریان، طی روزهای گذشته نیز جلسات متعددی برگزار شده که نتیجه خاصی در بر نداشته است. به عنوان مثال در یکی از جلسات، گفته شده که نامه‌ای برای کرمان موتور ارسال شده و وزیر نیز دستور اکید برای رسیدگی به این مشکل را داده است. قرار بوده روز گذشته با شرکت کرمان موتور جلسه‌ای برگزار شود که نمایندگان این شرکت خودرویی در آن حاضر نشده‌اند.

در نهایت، در پاسخ به سوال یک مشتری که اگر جلسه امروز نیز مؤثر واقع نشود یا کرمان موتور حضور نیابد، تکلیف چیست؟ به آنان گفته شده که نگران نباشند؛ چراکه موضوع از سوی وزارت صمت در حال پیگیری بوده و نهایتاً تا روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پاسخ قطعی داده خواهد شد.

در همین راستا، ایسنا برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ شرکت کرمان موتور رفت که این شرکت اعلام کرد فعلاً پاسخی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید