مسکو در زمره ۵ پایتخت اول فرهنگی و هنری جهان

    کد خبر :579415

میان پایتخت‌های بزرگ جهان از لحاظ قابلیت دسترسی به اماکن فرهنگی و هنری، «مسکو» در جایگاه پنجم قرار دارد.

کمپانی بین‌المللی «گروه مشاوره بوستون» در مقاله‌ای تحقیقاتی مدعی شده است «مسکو» در جایگاه پنجم پایتخت‌‌های فرهنگی و هنری جهان قرار دارد.

در این مقاله با عنوان «چالش‌های رشد؛ طرح‌های بزرگ به مثابه ابزار توسعه متوازن شهرهای بزرگ»که بخشی از آن توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ترجمه شده، آمده است: مسکو در بین پایتخت‌های بزرگ جهان از لحاظ قابلیت دسترسی به اماکن فرهنگی و گذراندن اوقات فراغت شهروندان از جایگاه پنجم برخوردار شد.

طبق این تحقیقات، بیش از ۶۰ دذرصد شهروندان مسکو به اماکن فرهنگی برای گذراندن اوقات فراغت دسترسی دارند و به طور میانگین، هر ۱۰ هزار شهروند مسکو به تقریباً ۹ نمایشگاه، سینما، موزه، تئاتر، کاخ‌‌های تاریخی و اماکن فرهنگی دسترسی دارند. این شهر بیش از ۱۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

تحلیلگران ۲۶ درصد رشد را برای اماکن فرهنگی و هنری ویژه گذراندن اوقات فراغت در مسکو ارزیابی کرده‌اند که بخش مرکزی از این بابت در رده نخست قرار دارد. به طور متوسط از سال ۲۰۱۲ ساکنین ۱۳۱ منطقه از امکان بیشتری برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت در نزدیکی محل سکونت خود برخوردار شده‌اند.

به گزارش فارس ،مطابق آمار دیگری که سال گذشته منتشر شده بود، پایتخت انگلیس در رتبه نخست قرار داشت و پاریس فرانسه و نیویورک آمریکا در جایگاه دوم و سوم بودند. توکیو ژاپن و بارسلونای اسپانیا هم در رده‌های چهارم و پنجم پیش از مسکو قرار داشتند.

شهر مسکو بیش از ۸۷۰ سال قدمت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید