مدیر «شبکه کودک» درباره روند حذف تبلیغات بازرگانی گزارش داد
محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره پخش آگهیهای کودک در این شبکه و زمان حذف این آگهیها توضیحاتیها ارائه کرد.
پیرو گزارش دو روز گذشته مهر با عنوان «چرا تبلیغات از شبکه کودک حذف نمیشود؟» محمد سرشار مدیر شبکه کودک در صفحه شخصی خود در اینستاگرام توضیحات تازهای را با عنوان «گزارش به خانوادهها» منتشر و روند حذف تبلیغات بازرگانی از این شبکه را تشریح کرد.
وی در این متن آورده است:
«حذف آگهیهای بازرگانی از شبکه کودک سیما، از یکم آبان ۹۸ با دستور دکتر میرباقری، معاون سیما آغاز شد. در ابتدا قرار بود کلیه آگهیها حذف شوند که بنا به عللی، حذف تدریجی در دستور کار قرار گرفت. بدینترتیب، پخش آگهیهای بازرگانی در کانال پویا کاملا متوقف شد و خردسالان دیگر هیچ آگهی بازرگانیای نمیبینند.
در کانال نهال نیز، از ساعت ۲ تا ۸ شب، هیچ آگهی بازرگانیای برای کودکان پخش نمیشود و بازه زمانی آگهیها به ساعت ۸ تا ۱۰ شب که شبکه کودک بیننده کمتری دارد محدود شده است.
بنابرین خانوادهها میتوانند از ۸ صبح تا ۸ شب، از دیدن شبکه کودک بدون تبلیغات لذت ببرند! ان شاءالله در ماههای آینده نیز این روند کامل میشود و در دو ساعت پایانی بازپخش برنامههای کانال نهال نیز، آگهی بازرگانی پخش نخواهد شد.»
سرشار در پینوشت این توضیحات آورده است؛
۱- موفقیت بزرگ خانوادهها در مطالبهگری «پویا بدون تبلیغات» وقتی پایدار خواهد شد که در قالب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، پخش آگهیهای بازرگانی برای خردسالان و کودکان ممنوع شود. لذا تکتک ما باید از نمایندههایمان در مجلس بخواهیم تا به فکر تربیت آیندهسازان این کشور باشند و با قانونگذاری مناسب، هم بودجه کافی برای تولید برنامههای جذاب و آموزنده پیشبینی کنند و هم جلوی سوءاستفاده تجاری از کودکان را بگیرند.
۲ـ برای عزیزانی که میپرسند باید عرض کنم که شبکه کودک دارای دو کانال پویا و نهال است. کانال پویا ویژه خردسالان زیر ۶ سال است و برنامههای آن از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر پخش میشود. کانال نهال نیز ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال است و برنامههای آن از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب پخش میشود.