محمد دادکان: با پول بازیکنان فوتبال را می خرند تا کسی چیزی نگوید/ فیلم

    کد خبر :1071892

محمد دادکان رئیس اسبق فدارسیون فوتبال با پول بازیکنان فوتبال را می خرند تا کسی چیزی نگوید.

دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال:

شما آدم‌هایی را می‌آورید در ورزش، آن‌ها می‌آیند به شما ایده می‌دهند؛ می‌گویند به بازیكن پول بیشتری بده و بازیكنی كه سه میلیارد است، به او پنج میلیارد می‌دهی. او را می‌آوری زیر سلطه خودت، آن مدیر را می‌آوری زیر سلطه خودت. مدیر ما داریم كه این‌جا دارد كار می‌كند، ارزش او اگر یك میلیارد است، به او سه میلیارد می‌دهند، زن و بچه‌اش هم اونور آب هستند، پول را تبدیل می‌كند و می‌فرستد. این دین را دوست دارد؟ باشگاه را دوست دارد؟ مردمش را دوست دارد؟ در رأس، مردم است؟

امروز اعتقادات و جوانی‌ها از بین رفته، قبل از انقلاب هزار برابر بیشتر بود. من خودم بازیكن قبل و بعد از انقلاب بودم كه بگویم بچه‌ها چقدر اعتقاداتشان آن موقع بیشتر بود. در مراسم‌ها شركت می‌كردند. الان می‌روند و آن‌ها را می‌آورند در مراسم. همه این‌ها از بین رفته. فقط آوردیم هوچی‌گری. كسی كه برای آن‌ها سینه می‌زد، الان هم برای این‌ها می‌زند.

ورزشكار و پیشكسوت هم ندارد فکر می کنند همه را می توانند بخرند. برخی پیشکسوت ها و ورزشکارها دیدند این‌ها خوب پولی می‌دهند. قبل از انقلاب برای آن‌ها می‌زدند. چرا ما نیاوریم برای ما نزنند؟ برای شما هم می‌زنند. این پایداری دارد؟ این ثبات دارد؟ شما هم بروی، برای یكی دیگر می‌زند.

در این عمری كه بعد از انقلاب كردم و همیشه این فكر را می‌كنم؛ می‌گویم خدایا! این كسانی كه امروز خودشان را برای نظام جِر می‌دهند و می‌آیند و در همه جا هستند؛ در استادیوم‌ها هستند، در خیابان‌ها هستند، حتی یك روز هم نه، پنج ساعت بگوییم آقا جمهوری اسلامی نیست. همه این‌ها ببینید برای آن بعدی سینه می‌زنند یا نه. شما فكر می‌كنی می‌شوند تیمسار رحیمی كه بگویند رگ مان را هم می‌دهیم. الان به ندرت چنین كسی را پیدا می‌كنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید