ماجرای تبلیغ سردوش حاشیهساز در صدا و سیما
سالهاست تبلیغات سلامتمحور و بهداشتی در شبکههای مختلف صداوسیما پخش میشود که نهتنها درمان و کارایی لازم را ندارد، بلکه از مجوز سازمان غذا و دارو هم بیبهره است. این تبلیغات به واسطه حضور برخی بازیکنان ورزشی و سلبریتیها توانسته مشتریان بسیاری برای خود جذب کند که فقط صِرف اعتماد به رسانه ملی هزینههای سنگینی برای خرید محصولات پرداخت میکنند، در حالیکه براساس مطالعات علمی و تحقیقات پزشکی رشد مجدد ریشه مو و رویش دوباره برای افراد مبتلا به طاسی باورکردنی و موردتایید پزشکان نیست، اما برخی از مردم سادهلوح فقط بهخاطر اینکه این تبلیغات از تلویزیون پخش میشود، تصور میکنند واقعیت دارد و تازه بعد از چند دوره خرید و مصرف متوجه عدم کارایی آن میشوند.
سردوش حاشیه ساز
اخیرا در رسانه ملی آگهی سردوشهای کاهنده مصرف آب و افزایشدهنده فشار پخش میشود؛ علیرغم تنوع برندها و قیمت این محصول در بازار بسیاری از مردم به دلیل آشنایی با نام این سردوش در رسانه ملی برای خرید آن به بازار مراجعه کردهاند و نسبت به سایر برندهای مشابه چشم خود را بستند به همین دلیل جزء محصولات پرمشتری قلمداد شد اما پس از اندکی بسیاری از خریداران نسبت به کیفیت این کالا معترض شدند زیرا آنچه در تلویزیون دیده بودند با آنچه در منزل نصب کردند زمین تا آسمان متفاوت بود.
سردوش… به دلیل پخش تبلیغات مستمر در رسانه ملی، کمبود فشار آب و هزینههای سرسامآور قبض آب مشتریان بسیاری از سراسر کشور برای خود جذب کرد اما خیلی زود خصوصا در فضای مجازی شواهدی منتشر شد مبنیبر اینکه ادعاهای شرکت مذکور واقعی نیست و بسیاری از مشتریان از آنچه سفارش داده بودند رضایت نداشتند.
مشتریان علاوهبر ارسال کد برای یک سامانه پیامکی میتوانستند در یک سایت اینترنتی ثبتنام کنند و پس از درج مشخصات خود همچون نام و نامخانوادگی، شماره موبایل، ایمیل، آدرس و کدپستی و پرداخت مبلغ 198هزار تومان این سردوش را خریداری کنند، البته در تبلیغ تلویزیونی این محصول 200 هزار تومان قیمتگذاری شده که اعلام کردند با تخفیف میتوانید با پرداخت 168هزار تومان سردوش جادویی را خریداری کنید اما در این آگهی و سایت هیچ شماره تلفن و آدرس مشخصی برای کسب اطلاعات بیشتر درج نشده و مخاطبان برای خرید فقط میتوانند به صورت ایمیلی با عرضهکننده محصول در ارتباط باشند.
نکته عجیب و قابلتامل در مورد تولیدکننده سردوش...هم این است که هیچ نظارتی بر روند محصولات عرضهشده به مشتریان وجود ندارد و حتی مشتریان نهتنها قبل از خرید که بعد از پرداخت پول و خرید سردوش هم هیچ شماره تماس یا محلی برای مراجعه و انتقاد نسبت به محصول پیدا نمیکنند، زیرا تنها راه ارتباطی با این شرکت یک آدرس ایمیل است که هرچه شما برای آن نامه ارسال کنید، پاسخی از گیرنده ایمیل دریافت نمیکنید و تمام نامهها و اعتراضاتتان بیپاسخ است.