ماجرای استفاده از سیخ کباب در مراکز معاینه فنی چیست؟

    کد خبر :932171

سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: قانون سن فرسودگی خودرو را مشخص کرده اما از آن طرف یک نفر رفته و در دیوان عدالت شکایت کرده که معاینه فنی باید معیار باشد، کدام معاینه فنی؟ وقتی در همین اطراف تهران سیخ کباب را وارد اگزوز می کنند و مثلا با آن تست چهارگاز می گیرند من نمی توانم چشمم را روی این موارد ببندم. گاهی برخی از این شرکت های معاینه فنی ما را دعوت می کنند و می گویند از ما حمایت کنید. چه حمایتی باید بکنیم وقتی در طرف دیگر جان و ایمنی مردم وسط است. خب این ها را به خاطر پولش می‌گویند اما جان مردم مهمتر است.

هادیانفر به آمار مرگ کودکان در حوادث رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸ درصد از فوتی های ما در تصادفات رانندگی کمتر از ۱۸ سال دارند. این ها چه گناهی کرده اند که باید آینده شان این طور تباه شود. چند وقت پیش از یک بیمارستان بازدید کردم. در آنجا فردی بود که می گفت ۲۰ سال است درگیر درمان عوارض ناشی از تصادفات است و بیش از ۲۰ عمل سنگین جراحی انجام داده است. به این ها باید توجه شود.

به نوشته ایسنا؛ رئیس پلیس راهور فراجا به حمایت های مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان مبنی بر ارتقاء ایمنی تولیدات داخل نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که ما از ایمنی خودرو صحبت کردیم متأسفانه کسی سمت ما نیامد و در نهایت این مقام معظم رهبری بود که به این موضوع ورود کردند و شخصا در چندین سخنرانی بر ضرورت ارتقاء کیفیت و ایمنی خودروها تأکید داشتند. خب حالا دیگر حجت بر همه تمام است. خودروسازان اگر به حرف من گوش نمی دهند به حرف رهبر معظم انقلاب گوش دهند. آقای وزیر مربوطه باید از خودروسازان مطالبه کند که در راستای عمل به فرمایشات رهبری چه کرده اند.

وی افزود: دولت خیلی مشغله و گرفتاری دارد اما واقعیت این است که موضوع ترافیک و هر آنچه که مربوط به تصادفات است مهم است به همین دلیل نیز تأکید دارم که شورای عالی باید هر سه ماه یک بار جلسه داشته باشد. امروز رفع ۳۰۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها ۵۰۰۰ میلیارد اعتبار می خواهد. سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ میلیارد را ما به خزانه ریختیم و قانون و نحوه هزینه کرد آن نیز مشخص است. خب پول ها کجا رفته است. در تمام این سال ها پول هایی که ما ریخته ایم چرا به دستگاه هاییکه طبق قانون سهم شان مشخص شده تعلق نگرفته که از ۱۵ سال پیش تاکنون همچنان نقاط حادثه ساز ما همان نقاط است. چرا آمبولانس ها و خودروهای امداد و نجات ما مناسب شرایط جاده ای نیست. چرا گشت های پلیس تأمین نشده است. ما باید به ازای هر ۱۲۰ کیلومتر در ۲۹۰ هزار کیلومتر در راه های کشور گشت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اخیرا به این موارد ورود کرده و قصد بررسی آن را دارد، گفت: امیدواریم که به این موارد توجه شود. امروز در ۷۰۲ شهر ما هنوز پلیس راهور مستقر نیست و باید این موارد فراهم شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمودپور گفت:
    موافقم ۵

    سردار جان اینم بگو چارتا تعمیرگاه گذاشتن اطراف مراکز معاینه فنی – مجبورت می کنن فقط بری پیش اونا و خدا تومون پیاده شی و دوباره برگردی برای تستی که به قول شما سیخ و سنگیه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید