لکسوس NX 2022 لباس جدید بر تن کرد/ تصویر
شرکت لکسوس که برندی تابع تویوتا بوده و محصولات لوکس این کمپانی ژاپنی را تولید میکند، به تازگی نسل جدید NX را رونمایی کرد. کراس اووری که طراحی جدیدی نسبت به نسل قبل پیدا کرده است.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–نسل جدید کراساور لوکس ساخت لکسوس یعنی NX، با مدل 2022 و برخی تغییرات اساسی به میدان آمده تا موفقیت مدل قبلی را ادامه دهد. تولید لکسوس NX جدید از سه ماهه سوم 2021 آغاز خواهد شد. انتظار میرود شرکت سازنده در زمان نزدیک به عرضه، قیمت این محصول را اعلام نماید.
چهره لکسوس NX جدید را میتوان طرحی تکامل یافته از چهره نسل فعلی دانست. با وجود شباهت میان فرم کلی بدنه این دو خودرو، طرح جدید چراغهای جلو و عقب، حروف بزرگ LEXUS در عقب بدنه و برخی خطوط متفاوت طراحی در نمای جانبی، NX جدید را از مدل قبلی متمایز نموده است.یکی از مهمترین تغییرات فضای کابین، تعویض سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر و رابط کاربری جدید بوده که از سوی سازنده با نام Lexus Interface معرفی شده است.
ابعاد نمایشگر استاندارد 9.8 اینچ است که با پرداخت مبلغ بیشتر به 14 اینچ افزایش پیدا میکند. با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، دکمههای فیزیکی مربوط به کنترل سیستم تهویه یا سیستم صوتی همچنان وجود دارد.
نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر و گرمکن صندلیهای ردیف جلو به صورت استاندارد نصب شده درحالیکه نمایشگر 10 اینچی هداپ دیسپلی و گرمکن صندلیهای عقب به صورت آپشن قابل دریافت است.ترکیب رنگ فضای داخلی را میتوان از میان مشکی، مشکی و کرم تیره، پالومینو و قرمز Rioja NuLuxe انتخاب کرد، ضمناینکه برای تریم داخلی هم روکش چوب مشکی Black Open Pore یا قطعات منشوری 3 بعدی به رنگ مشکی قابل سفارش است. سقف پانوراما شیشهای با قابلیت باز شدن هم یکی دیگر از ویژگیهای جدید کابین لکسوس NX است.نسل جدید لکسوس NX به سامانه ایمنی Safety System+ 3.0 انحصاری برای محصولات لکسوس مجهز شده است که تمام تجهیزات موجود در نسل قبل را با چند سامانه جدید همراه کرده است.
دستیار فرمان در مواقع اضطراری با قابلیت ترمز و تغییر جهت فرمان برای کاهش ریسک تصادف، تشخیص خودرو و عابرین پیاده در کنار خودرو و ترمز برای جلوگیری از برخورد، سامانه پیشگیری از برخورد با قابلیت شناسایی حرکت خودرو از طرف مقابل و فعال نمودن ترمز، از مهمترین موارد این سامانه است. علاوهبراین رادار کروزکنترل لکسوس NX جدید هم بروزرسانی شده و میتواند سرعت مناسب و هماهنگ با ترافیک اطراف را برای خودرو انتخاب نماید.چهار گزینه برای نصب در زیر کاپوت لکسوس NX پیشنهاد شده است.
اولین نمونه، پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر است، که 203 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو یا تمام چرخهای نسخه پایه این خودرو یعنی NX250 منتقل میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت NX250 در دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهارچرخ محرک به ترتیب 8.2 و 8.6 ثانیه اعلام شده است.
گزینه بعدی، NX350 است که به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده و 275 اسببخار قدرت و 430 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار میدهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل برابر با 6.8 ثانیه اعلام شده است. اما نسخه پلاگین هیبرید از کراساور لکسوس، با نام NX450h+ معرفی و از پیشرانه مشترک با NX350h بهرهمند شده است. متاسفانه برند ژاپنی از اعلام مشخصات دقیق این مدل خودداری کرده است، اما بازدهی بخش برقی آن را مشابه یک یشرانه 2 لیتری درونسوز دانسته است. علاوهبراینها، شتاب صفر تا صد کیلومتر و شعاع پیمایش در حالت تمام برقی هم به ترتیب 6 ثانیه و 58 کیلومتر برآورد شده است.
شارژر 3.3 کیلووات که به صورت استاندارد برای NX450h+ ارائه شده، زمان شارژ باتری این خودرو با جریان 240 ولت را به 4.5 ساعت محدود میکند. در صورت اتصال با شارژر سفارشی 6.6 کیلووات، زمان موردنظر به 2.5 ساعت کاهش مییابد.پکیج هندلینگ F Sport برای مدلهای NX350 و NX450h+ قابل سفارش است و سیستم تعلیق تطبیقپذیر، رینگهای 20 اینچی مشکی براق، طرح اسپرت سپرهای جلو و عقب، قطعات همرنگ بدنه، طرح اسپرت صندلیها و فرمان، ترکیب رنگ مشکی و قرمز Circuit NuLuxe و تریم قطعات آلومینیوم گرافیت را شامل میشود.