آدام ماسری، سرپرست اینستاگرام، در توضیح ماه ژوئن درباره نحوه رتبه بندی پستها و استوریها گفت که این شرکت فاکتورهای مختلفی را در نظر میگیرد. اول اینکه پستهای اخیر افرادی را که دنبال میکنید در نظر میگیرد. سپس، به ترتیب اهمیت، مواردی مانند میزان محبوبیت پست و موضوع آن را در نظر میگیرد.
اینکه چند بار با شخصی که آن محتوا را در هفتههای اخیر ارسال کرده است ارتباط برقرار کردهاید، چند پست را در اینستاگرام دوست دارید و سابقه تعامل شما با دیگران برای پیشنهاد محتوا در نظر گرفته میشود.
پس از آن اینستاگرام پیشبینی میکند که چقدر احتمال دارد چند ثانیه را صرف یک پست کنید، در مورد آن نظر دهید، آن را لایک کنید، ذخیره کرده یا روی عکس پروفایل ناشر محتوا ضربه بزنید.
ماسری می گوید: «هر چه بیشتر احتمال داشته باشد که اقدامی انجام دهید و هرچه این عمل در نظر الگوریتم اینستاگرام مهمتر باشد، پست را بالاتر از بقیه موارد میبینید».