فهرست سیاه فیلمنامههای ۲۰۱۸
سیزدهمین «فهرست سیاه» سالانه از فیلمنامههایی که در هالیوود تولید نشدهاند، طبق روال سالهای اخیر و این بار با نظرسنجی از بیش از ۳۰۰ مدیر و سرمایهگذار، هفته گذشته منتشر شد.
نکته عجیب و جالب این است که امسال بخش اعظمی از فیلمنامههای توقیفی یا نویسندههای زن دارند یا درباره زنان هستند! و تاسفآورتر اینکه تعداد این فیلمنامهها از هر دوره دیگری در این سیزده سال بیشتر است! فیلمنامه الیسا کاراسیک با عنوان Frat Boy Genius با ۳۶ رای در صدر فهرست قرار گرفته است و درباره یک کارمند زن ناراضی «اسنپچت» است که داستان همکلاسی سابق خود در دانشگاه استنفورد را روایت میکند که یک عوضی واقعی بوده و حالا رییس یک شرکت است.
فیلمنامه زک بیلین با نام «شاه ریچارد» با یک رای کمتر در رتبه دوم است؛ و راوی داستان حقیقی ریچارد ویلیامز، پدر کلهشق و ناسازگار دو سوپراستار ورزش تنیس به نامهای وینس و سریناست. اما رتبههای سوم و چهارم هم بالای سی رای دارند: «سالم به خانه برس» (کریستی هال، با ۳۴ رای؛ درباره زن جوانی که باید بهتنهایی در شب هالووین به خانه برسد با تلفنی خاموششده و گروهی که در شکار او هستند) و «دراج» (کودی براتر، ۳۰ رای، درباره یک گزارشگر اینترنتی عجیبوغریب به نام مت دراج که رسوایی لويینسکی را افشا میکند و تقریبا یک ریاستجمهوری را برمیاندازد، آن هم فقط با یک رایانه خانگی در آپارتمان تکاتاقیاش در هالیوود). با بررسی و مرور همین چند نمونه برتر هم، وضعیت کلی فهرست سیاه امسال خودش را نشان میدهد. ناگفته نماند که معمولا بعد از انتشار این فهرستها، برخی از این فیلمنامهها به تولید میرسند و معمولا جزو آثار مهم و تحسینشده سالهای بعد قرار میگیرند.