فراری 488GTB پیستا با تیونینگ پوگیا ریسینگ معرفی شد
تیونر آلمانی پوگیا ریسینگ با بهینهسازی فراری 488GTB، ظاهری جذاب فراهم کرده است که در زمانی ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
پس از رونمایی فراری 488GTB بهعنوان جایگزین مدل تحسینشدهی 458، به دلیل حذف شدن پیشرانهی تنفس طبیعی، طرفداران اسب وحشی ایتالیایی نگران بودند؛ اما 488 به دلیل عملکرد فنی فوقالعاده به یکی از موفقترین محصولات فراری تبدیل شد. دو ماه از رونمایی نسخهی پرقدرت 488 پیستا میگذرد و حالا شرکت تیونینگ آلمانی پوگیا ریسینگ (POGEA Racing)، نسخهی مخصوص خود را از این فراری موتورمیانی زیبا معرفی کرده است. تیم مهندسی فراری در نسخهی پیستا، 488 را قدرتمندتر از همیشه کرده بود و به نظر میرسد متخصصان پوگیا ریسینگ نیز از همین فرمول استفاده کرده باشند.
پوگیا ریسینگ پیش از این با ارائهی پکیجهای تیونینگ فنی و ظاهری برای مدلهایی چون آلفارومئو 4C و جولیا، آبارث 124 اسپایدر و 500، آئودی RS2 و مرسدسبنز CLS مطرح شده بود که البته فراری 488 پیستا، بزرگترین پروژهی تیونینگ آنها نیز محسوب میشود. در حقیقت پوگیا ریسینگ در تقویت پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری مجهز به توربوی دوگانه، موفقتر عمل کرده است. فراری 488 پیستا با قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر معرفی شد؛ اما حاصل تلاش مهندسان پوگیا ریسینگ، ۸۲۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور است.
علاوه بر تقویت پیشرانه، متخصصان پوگیا ریسینگ با نصب فلاپهای ضد زنگ در سیستم اگزوز، موزیک متنی فوقالعاده شنیدنی از ۸ سیلندر فراری تحویل گرفتهاند. بهینهسازی پوگیا ریسینگ عملکرد 488 را از نسخهی پیستا هم فراتر برده است تا با حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل استاندارد فراری 488 پیستا به ۲.۸۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و البته نهایت سرعت آن به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
متخصصان پوگیا ریسینگ با نصب کیت بدنهی جدید، شامل بالهی بزرگ در عقب و رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی با تایرهای میشلن، نمای 488 را بهروزرسانی کردهاند. بیشتر پنلهای این کیت از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند تا فراری ۸ سیلندر ۴۲ کیلوگرم کاهش وزن تجربه کند. تصاویر کابین سفارشی پوگیا ریسینگ هنوز منتشر نشده است؛ ولی بدون شک فضای داخلی 488 هم تغییرات خواهد داشت.
پکیج تیونینگ 488 پوگیا ریسینگ با کد FPlus Corsa فقط برای تعداد محدود ۲۰ دستگاه در نظر گرفته شده است. تمام مراحل نصب این پکیج در آلمان و با قیمت ۳۵ هزار یورو (حدود ۴۳ هزار دلار) انجام میشود.