عملکرد حیرتانگیز سیستم تعلیق E-Active در مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز اخیرا شاسیبلند جدید GLS 580 را به صحرای نوادا فرستاده است تا از قابلیتهای سیستم تعلیق هوشمند E-Active این خودرو اطمینان حاصل کند.
مرسدس بنز GLS بار دیگر اثبات کرد که تنها یک شاسیبلند معمولی نیست و از قابلیتهای آفرود مناسبی برخوردار است. شاسیبلند ۷ نفرهی مرسدس بنز اینبار در صحرای نوادا خودنمایی کرده است. مرسدس بنز، نمونهی اولیهی GLS 580 که قرار است در آینده قویترین خودروی سری GLS باشد را به صحرای نوادا فرستاده، تا با مسیرهای شنی دستوپنجه نرم کند. سری GLS توسط مرسدس بنز در نمایشگاه نیویورک و با مدل GLS 450 معرفی شد.
این مدل از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که ۳۶۷ اسببخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ اما بهزودی مدل GLS 580 بهعنوان گل سرسبد سری GLS معرفی خواهد شد. این خودرو از پیشرانهی ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بهره خواهد برد و بهوسیلهی فناوری هیبریدی EQ-Boost حمایت خواهد شد. پیشرانهی این خودرو ۴۸۹ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که بهوسیلهی قدرت ۲۲ اسببخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتری سیستم هیبرید درهنگام شتابگیری، تقویت خواهد شد. بستهی باتریهای ۴۸ ولتی، سیستم کنترل بدنهی E-Active را هم تغذیه میکند.
بههمراه سیستم تعلیق بادی و دوربین و سنسورهای اسکن جادهای، سیستم E-Active میزان سفتی فنرها و ضربهگیرها را برای هر چرخ بهصورت جداگانه تنظیم میکند. باتوجهبه مسیر درحال تردد، سیستم تعلیق هوشمند این خودرو، بهترین تنظیمات را انتخاب میکند. باوجود سیستم کنترل بدنهی E-Active، مرسدس بنز GLS از پایداری مناسبی برخوردار است. اندریاس زیگان، راننده خودرو در ویدئو، از قصد خودروی GLS را در شنهای نرم بهحرکت درمیآورد.
خودرو در شنهای نرم گیر میکند؛ اما با فشردن دکمه Free Driving Assist، خودرو خودبهخود تکان میخورد تا از چالهی شنی خارج شود. خریداران خودروی مرسدس بنز GLS 580 قادر هستند آپشنهای سیستم دندهکمکی دوسرعته و تنظیم ارتفاع سه حالته را هم سفارش بدهند. مرسدس بنز GLS 580 بهگونهای در مسیرهای شنی جولان میدهد که انگار مخصوص صحراهای شنی ساخته شده است. اکنون با استفاده از سیستم کنترل بدنهی E-Active، مدل GLS 580 پس از نمونهی شکستناپذیر G-Class، بهعنوان برترین آفرودر مرسدس بنز شناخته میشود.