عرضه 60 هزار خودرو در 2 ماه آينده توسط ایران خودرو
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو در بازاريابي، فروش و امور مشتريان از برنامه تجاريسازي و عرضه حدود 60 هزار دستگاه خودرو ظرف كم تر از دوماه آينده خبر داد و گفت: با افزايش عرضه، قيمت در بازار به شرايط واقعي نزديك خواهد شد.
مديران ارشد ايران خودرو در حوزه بازاريابي و فروش ايران خودرو با مديركل دفتر بازرسي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت صمت ديدار كردند.
در اين ديدار مديركل دفتر بازرسي وزارت صمت گفت: به دنبال ايجاد رونق در توليد، ارتقاي ساخت داخل و خودكفايي هستيم.
اكبر صادقي افزود: تلاش مي كنيم تا با تصميمات شايسته به رونق توليد كمك كنيم. خودروسازان نيز بايد مشكلات خود را ارايه كنند تا همه مسئولان در جريان مشكلات و محدوديت هاي صنعت خودرو كشور قرار گيرند.
وي تصريح كرد: در بازديدي كه از پاركينگ هاي شركت ايران خودرو داشتيم، خودروهاي متعددي به صورت تصادفي انتخاب و مورد بازرسي قرار گرفت و هيچگونه تخلفي مبني بر احتكار خودرو از سوي خودروساز مشاهده نشد.
قائم مقام مديرعامل در بازاريابي، فروش و امور مشتريان ايران خودرو نيز در اين جلسه با بيان اين كه تمهيدات مختلفي توسط ايران خودرو براي تنظيم و تعديل بازار انجام شده است گفت: علي رغم تمام مشكلات، براي اجراي تعهدات معوق با كم ترين تاخير، برنامه ريزي هاي گسترده اي انجام داده ايم و تمام تلاشمان را در جهت دست يابي به اين هدف به كار مي بنديم.
مصطفي خان كرمي افزود: در سال گذشته پرداخت تسهيلات 4 ميلياردي به شبكه قطعه سازان سبب رونق در خطوط توليد قطعه سازان و بهبود شرايط توليد شد.
قائم مقام مديرعامل در بازاريابي، فروش و امور مشتريان خاطرنشان كرد: با درنظر گرفتن ظرفيت توليد امسال، تمامي خودروهاي معوق را تحويل مشتريان خواهيم داد و نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
به گزارش ایران جیب ،خان كرمي همچنين كاهش توليد ناقص، تكميل خودروهاي ناقص كف پاركينگ و افزايش عرضه به بازار را سه رويكرد جديد ايران خودرو عنوان كرد و گفت: به جاي توليد بيشتر خودروهاي ناقص و خواب سرمايه در كف پاركينگ ها در عمل با تجاري سازي خودروهاي ناقص، روزانه تحويل را به ميانگين حدود 1500 دستگاه رسانده ايم.
وي تصريح كرد: بازار با افزايش عرضه منجربه تحويل (نه توليد مكانيكي و ناقص بيشتر) به شرايط متعادل حركت مي كند.
وي ضمن تشريح برنامه تكميل و عرضه خودروهاي ناقص كف كارخانه گفت: فروش اعتباري نيز از ديگر روشهايي است كه به تازگي صرفا براي تنظيم بازار و نه جذب نقدينگي به اجرا گذاشته ايم. فروش اعتباري هرچند گردش مالي را كاهش مي دهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.
همچنين بخش نامه هاي فروش نقدي تنظيم بازار نيز با هدف كاهش واسطه گري و دست يابي آسان مصرف كننده واقعي به خودرو، نقش بسيار پررنگي در ايجاد تعادل بازار خودرو ايفا كرده است و سياست هاي موثر وزارت صمت بوده كه اجراي آن سبب ثبات بيشتر بازار و روند كاهشي قيمت ها عليرغم تغييرات نرخ ارز شده است.