عذرخواهی سامسونگ درباره مشکلات اخیر
طی چند روز گذشته حتماً اخبار مربوط به مشکلات گوشی و تبلتهای جدید سامسونگ در هنگام اجرای بازی و گرافیک سنگین را شنیده اید. ظاهراً ابعاد انتقادات به این موضوع به حدی وسیع بوده که مدیر عامل شرکت سامسونگ را به پای تریبون آورده تا از مشتریان خود عذرخواهی رسمی کند.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_شرکت سامسونگ با معرفی گوشیهای جدید خود در سال 2022 از سرویس ویژهای موسوم به GOS یا سرویس بهینه سازی بازی سامسونگ روی برخی از گوشی ها و تبلت های رده بالای Galaxy S رونمایی کرد که علاوه بر آنها با انجام بروزرسانی روی برخی از گوشیهای این سری از سالهای گذشته نیز نصب شده است.
این سرویس به بیان ساده قرار است موجب ارتقای عملکرد سیستم در حین اجرای بازیها، همزمان با افزایش بازدهی و شارژدهی باتری دستگاه شود. تا به اینجای کار همه چیز عادی و این ایده بسیار جذاب به نظر می رسد ولی از یک ماه پیش و در پی گزارش های متعدد کاربران مشخص شد که GOS حداقل در اجرای صحیح بیش از 10 هزار برنامه اختلال ایجاد کرده و بازده عملکرد آنها را کاهش می دهد.
جالب است بدانید که سامسونگ در این مورد هیچ آزادی عملی را به کاربران خود نداده و در بخش تنظیمات رابط کاربری، هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن GOS در اختیار مشتریان قرار داده نشده است. این بدان معناست که اگر صاحب یکی از گوشی های پرچمدار سه سال گذشته شرکت بوده و بروزرسانی های اخیر را نصب کرده باشید، گوشی شما نیز در دام GOS پر از باگ و ایراد افتاده و راه بازگشتی ندارید.
اما شاید بزرگترین ضربه به پیکره خوشنامی سامسونگ در بخش عملکرد و کارایی را خبری زد که نشان میداد پلتفرم بنچمارک معروف GeekBench به دلیل آنچه عدم سازگاری و عملکرد نامناسب اعلام شده، گوشی ها و تبلت های جدید سامسونگ را از جدول امتیازی خود حذف کرده که شامل چهار نسل اخیر گوشیهای سری Galaxy S و همچنین تبلت پرچمدار Galaxy Tab S8 می شود.
مجموعه این اتفاقات موجب شد تا صبح امروز، آقای جونگ هی هان، مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره سامسونگ، طی نشست سالانه سهامداران شرکت، به صورت رسمی به خاطر رسوایی GOS از کاربران و مشتریان سامسونگ عذرخواهی کند. آقای هان در صحبتهای خود اعلام کرد:
ما در سامسونگ به صورت مستمر به انتقادات و پیشنهادات مشتریان و طرفداران خود گوش میدهیم و در ارتباط نزدیکی با آنها هستیم. این ارتباط به ما دامنه مشکل ایجاد شده را نشان داده و تلاش میکنیم تا از وقوع چنین مشکلاتی برای کاربرانمان، جلوگیری کنیم.