شوگان؛ معبر جدید میتسوبیشی برای ورود به بازار ون ها
کمپانی خودروسازی میتسوبیشی نسخه جدیدی از خودروی شاسی بلند میتسوبیشی شوگان اسپرت معرفی کرد، اما دوست دارد یک خودروی ون باشد.
فقدان وجود یک خودروی ون در بین محصولات میتسوبیشی، باعث شده تا این خودروساز ژاپنی به خودروهای شاسی بلند خود روی آورده و از بین آنان یک خودروی شبه “شاسی بلند/ ون” آماده کند. هرچند در کارنامه فعالیت میتسوبیشی یک خودروی اختصاصی ون تحت عنوان “Delica” دیده میشود، اما این خودرو هیچگونه پیشرفتی در فعالیت چندساله خود نداشته و به تاریخ پیوسته است تا حالا شرکت خودروسازی میتسوبیشی در نبود یک برند کاملا مستقل “ون”، از خودروی شاسی بلند خود برای معرفی وسایل نقلیه باربری استفاده کند.
میتسوبیشی نسخه جدید “شوگان” را با نام جدید Sport Commercial برای بازار داخلی انگلستان طراحی کرده است و با حذف صندلیهای عقب اتومبیل، آن را عملا تبدیل به یک خودروی باربری کرده است، هرچند تغییرات میتسوبیشی تنها در حذف صندلیها خلاصه نشده و سقف اتومبیل وهمچنین فضای بار اتومبیل برای بهره وری حداکثری تا حد امکان افزایش داشته است و در مجموع ظرفیت بار ۴۸۴۸ لیتری در اختیار کاربران خود قرار میدهد که برای فرم یک خودروی شاسی بلند شگفت انگیز است.
در زیر کاپوت، شوگان اسپرت همان موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژر میتسوبیشی L200 را در اختیار دارد که خروجی قدرت آن معادل ۱۷۸ اسب بخار بوده و میتواند امکان یدک کشیدن تریلرهای ۳.۱ تنی را فراهم کند، هرچند ظرفیت بارگیری داخل کابین آن ۶۰۰ کیلوگرم است. میتسوبیشی می گوید که با ارسال نیروی ۱۷۸ اسب بخاری به سمت چرخ ها، شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت بدست می آید. مصرف سوخت آن هم برای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر در حالت ترکیبی معادل ۸.۶ لیتر خواهد بود.
میتسوبیشی شوگان با تبدیل شدن به یک خودروی نیمه ون/ نیمه شاسی بلند، خصوصیات قبل خود را فراموش نکرده است و همچنان ویژگیهای نسخه استاندارد خود را به ارث می برد. این خودرو مجهز به سیستم کمک حرکتی در سربالایی بوده، مجهز به سیستم چهارچرخ محرک است و همچنین حالتهای مختلف رانندگی از جمله “شن و ماسه”، “گل و برف” و یا رانندگی در سطوح “سنگ ریزه” را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.