سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

    کد خبر :1077229
سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

بسیاری از افراد علاقمند به خودروهای سریع و سوپراسپرت هستند که در کنار سرعت بالا، قیمت قابل توجهی هم دارند.

بازتاب-در حال حاضر مدل‌های بسیاری وجود دارند که در کنار سگمنت سوپراسپرت بودن، سرعت بالایی داشته و با قیمت سنگین به فروش می‌رسند. خودروهایی که طراحی هیجان انگیز داشته و چندان برای استفاده در خیابان شهری مناسب نیستند.

این نوع خودروها به دلیل قلب تپنده به شدت قدرتمند، باید در خیابان‌های خلوت یا پیست مسابقه به کار گرفته شوند. در این بین ما لیستی از 10 خودرو پرسرعت سال 2024 در جهان را لیست کردیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1-کونیگزگ Jesko Absolut

سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

کونیگزگ در ساخت هایپرکارهای عجیب و غریب بسیار خوب است و Jesko Absolut دیوانه‌کننده‌ترین محصولی است که تاکنون ارائه شد. این خودرو از یک موتور V8 توربوشارژ دوقلو دارد که در هنگام کار با سوخت مسابقه‌ای، 1600 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب صفر تا 100 آن کمتر از 2.5 ثانیه است.

این برند سوئدی همچنین می‌گوید که این خودرو بیش از 496 کیلومتر برساعت سقف سرعت داشته و با این حال موضوع با یک هشدار همراه است. کونیگزگ نتوانسته به صورت واقعی چنین سقف سرعتی را عملی سازد اما در تست‌های کامپیوتری چنین سرعتی را بدست آورد.

2-بوگاتی شیرون Supersport 300+

سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

کسانی که در دهه 2000 بزرگ شده‌اند، احتمالا سریع‌ترین خودروی جهان را با بوگاتی ویرون افسانه‌ای می‌دانستند. خوب روح این خودرو به بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ منتقل شده است. یک ابراتومبیل با پیشرانه 8.0 لیتری چهار توربوشارژ با قدرت 1600 اسب بخار که همانطور که از نامش پیداست سرعت بیش از 480 کیلومتر برساعت را ارائه می‌دهد.

به طور خاص، زمانی که شرکت فرانسوی آن را در پیست آزمایشی Ehra-Lessien فولکس واگن تست کرد، به سرعت 486 کیلومتر در ساعت رسید. Chiron 300+ دارای رکورد رسمی جهانی نیست. برای شکستن رکورد باید این کار را دو بار در جهت مخالف انجام دهید که بوگاتی بنا به دلایلی تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد. جایگزینی برای شیرون نزدیک  است، بنابراین باید آن را سریع‌تر دانست.

3-SSC تواتارا

سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

در حالی که موتور پیچیده W16 بوگاتی شیرون بسیار چشمگیر است، گاهی اوقات نمی‌توانید یک V8 فوق‌العاده را با چند توربو متصل به آن شکست دهید. SSC تواتارا دارای یک پیشرانه V8 توربوشارژ دوقلو بوده که در صورت استفاده از اتانول تا 1750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما در مورد حداکثر سرعت رسمی اختلاف نظر وجود دارد.

SSC ادعا کرد که تواتارا در اکتبر 2020 با سرعت 529 کیلومتر در ساعت توانست سریع‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد، اما سپس به خطای GPS که این سرعت را اشتباه نشان می‌داد اعتراف کرد. آزمایشات در اوایل سال 2022 نشان داد که این خودرو به سرعت واقعی 472 کیلومتر در ساعت رسید.

4-هنسی Venom F5

 

ایالات متحده اخیراً در حال شکست دادن بازی با بالاترین سرعت است و رتبه چهارم به یک سوپراسپرت کاملاً آمریکایی دیگر رسیده است. هنسی ونوم F5 دارای پیشرانه 6.6 لیتری دو توربوشارژ V8 با قدرت 1817 اسب بخار و گشتاور 1617 نیوتن متر است.

این مدل 0 تا 100 کمتر از 2.6 ثانیه دارد و می‌تواند به سادگی سقف سرعت 435 کیلومتربرساعت را کسب کند. بنابراین قرار گرفتن آن در لیست پرسرعت‌ترین خودروها عجیب نیست.

 

5-ریماک Nevera

سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

خودروهای برقی به لطف گشتاور موتورهای الکتریکی خود شتاب فوری دارند، با این حال وزن اضافی باتری‌ها می‌تواند آنها را از نظر حداکثر سرعت محدود کند. اگرچه این مورد برای ریماک Nevera نیست.

این ابرخودروی الکتریکی بالستیک دارای چهار موتور الکتریکی است که 1914 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو 0 تا 100 کمتر از 1.9 ثانیه دارد و به سقف سرعت 409 کیلومتربرساعت می‌رسد. با قیمت 2 میلیون پوندی، محصول ریماک یک گزینه برجسته است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 6-مک لارن Speedtail

سریعترین خودروهای سال 2024 در جهان

دیگر سوپراسپرتی که همچون سفینه فضایی به نظر می‌رسد و باید به سرعت بالای آن پرداخت، مک لارن Speedtail است. این خودرو سقف سرعت 400 کیلومتربرساعتی دارد و در مدت زمان کمتر از 2 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. برند بریتانیایی یک سوپراسپرت هیولا البته گران قیمت را روانه بازار کرده است. هر چند خرید آن به سادگی ممکن نیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید