این روغن دارای ارزش غذایی بالایی است. ارزش غذایی روغن بادام زمینی به ازای هر ۱۴ گرم عبارت است از: انرژی : ۱۲۴ کیلوژول، چربی کل : ۱۴ گرم، چربی اشباع : ۲.۳۷ گرم، چربی غیر اشباع:۱۱.۶۳ گرم، ویتامین ای : ۲ میلی گرم، امگا ۶ : ۴.۴۸ گرم

انواع مختلفی از روغن بادام زمینی وجود دارد. هر کدام با استفاده از تکنیک‌های مختلف ساخته می‌شوند. روغن بادام زمینی به طور خاص در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشتر در آشپزی چینی، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی رایج است. این روغن در طول جنگ جهانی دوم در آمریکا و زمانی که روغن‌های دیگر کمیاب بودند؛ محبوبیت بیشتری پیدا کرد. ناگفته نماند که خواص روغن صرفا محدود به سلامت بافت‌های بدن نمی‌شود و در بهبود آکنه و رشد مو نیز تاثیر دارد.

در این مطلب به ۷ دلیل برای اضافه کردن روغن بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه پرداخته‌ایم.

گزینه مطلوب برای سلامت قلب

روغن بادام زمینی سرشار از چربی‌های غیراشباع است که به کاهش سطح کلسترول بد در بدن و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

پیشگیری از درد آرتروز

روغن بادام زمینی می‌تواند به کاهش درد آرتروز و همچنین کاهش التهاب مفاصل مرتبط با آن کمک کند.

کمک به کاهش وزن

روغن بادام زمینی سرشار از نوعی چربی به نام اسید اولئیک است که به جلوگیری از افزایش اشتها و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند.

بهبود حساسیت به انسولین

گفته می‌شود که «چربی‌های تک غیراشباع» موجود در این روغن باعث کاهش جذب قند در دستگاه گوارش می‌شود و از این رو از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

کمک به کاهش آکنه

روغن بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان، ضد پیری و خواص ضد باکتریایی است که به مبارزه با التهاب پوست و کاهش آکنه و چین و چروک کمک می‌کند.

بهبود رشد مو

روغن بادام زمینی منبع ویتامین E است که موها را درخشان، صاف و سالم نگه می دارد. همچنین به تقویت فولیکول‌های مو کمک می کند

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در روغن بادام زمینی از شکل گیری انواع سرطان تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.