روش های افزایش عمر سونای ترموود

    کد خبر :1074280

تمیز کردن منظم یکی از روش های افزایش عمر سونای ترموود است. برای آشنایی با روش های افزایش عمر سونای ترموود کلیک کنید.

چه روش‌هایی برای افزایش عمر سونای ترموود وجود دارد؟

سونای ترموود یک نوآوری هیجان انگیز در دنیای سونای خانگی است. این نوع سونا با استفاده از چوب اصلاح شده حرارتی معروف به ترموود ساخته می‌شود. ترموود فرآیندی را طی می‌کند که دوام و پایداری آن را افزایش می‌دهد. البته روش‌هایی نیز برای افزایش عمر سونای ترموود وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی روش های افزایش عمر سونای ترموود بپردازیم.

مهم‌ترین روش های افزایش عمر سونای ترموود

شاید همه دارندگان سونای ترموود ندانند که چوب مورد استفاده در سونا به عنوان یک ماده ارگانیک نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارد. نوسانات دما ممکن است باعث ترک خوردن یا تاب برداشتن سطح چوب شود و مواد چوبی واقع در قسمت‌هایی از سونا که بیشتر در معرض بخارات گرما هستند نیز ممکن است با گذشت زمان تیره شوند.

از آنجایی که چوب یک ماده طبیعی است، با توجه به تغییرات شدید دما و رطوبت که در یک دوره کوتاه در سونا رخ می‌دهد، چنین تغییراتی طبیعی است. البته باید در نظر داشت که خطر آسیب به میزان استفاده از سونای ترموود و جنس مورد استفاده بستگی دارد. در ادامه به مهم‌ترین روش های افزایش عمر سونای ترموود اشاره می‌کنیم.

تمیز کردن؛ از روش های افزایش عمر سونای ترموود

تمیز کردن منظم برای حفظ ظاهر و ماندگاری سونای ترموود ضروری است. بعد از هر بار استفاده می‌توانید از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن سطوح استفاده کنید. لطفا از مواد شیمیایی که می‌توانند به چوب آسیب برسانند، خودداری کنید.

اطمینان از تهویه مناسب

یکی از روش‌های افزایش عمر سونای ترموود، فراهم کردن تهویه مناسب است. برای این منظور، باید همیشه مطمئن باشید که سونا به خوبی تهویه می‌شود. تهویه مناسب به جلوگیری از تجمع رطوبت کمک می‌کند. در واقع رطوبت می‌تواند با گذشت زمان به خراب شدن ترموود موجود در سونا منجر شود.

روش های محافظتی برای افزایش عمر سونای ترموود

با اینکه ترموود در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است، اما استفاده از روغن محافظ می‌تواند طول عمر آن را افزایش داده و رنگ غنی آن را حفظ کند. توصیه می‌شود روغن‌هایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای ترموود در نظر گرفته شده‌اند.

نکات مربوط به دفعات استفاده از سونای ترموود

هنگام ساخت سونای ترموود جدید، محافظت از سطوح چوبی قبل از اولین استفاده از سونا ضروری است. روش‌های نگهداری باید حداقل یک بار در سال تکرار شوند، اما اگر سونا بیشتر اوقات مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به ترموود توجه بیشتری داشته باشید.

توصیه می‌شود برای افزایش طول عمر سونای ترموود، از تمام اجزا، عناصر و چهارچوب‌های چوبی سونا با نگهدارنده محافظت کنید. نگهدارنده‌ها مقاومت چوب را در برابر آلودگی و رطوبت بهبود می‌بخشند و تمیز کردن آن را نیز آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، ظاهر ترموود نیز با این روش نگهداری بهبود می‌یابد و رنگ آن واضح‌تر به نظر می‌رسد.

لطفا توجه داشته باشید که پیش از انجام تعمیرات باید سونای ترموود را به درستی تمیز کنید. تمام سطوح چوبی را از گرد و غبار پاک کنید. تمام سطوح نشیمنگاه، دیوارها و سقف را با استفاده از یک برس یا پارچه نرم تمیز کنید. پس از آن سطوح را با پاک‌کننده مخصوص تمیز کرده و بگذارید خشک شوند.

برای سونای ترموود از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده نکنید

توصیه می‌شود برای سونای خود از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید؛ زیرا شوینده‌های خانگی برای این کار مناسب نیستند. حتما به دستورالعمل‌های روی مواد شوینده توجه داشته باشید. از پاک‌کننده‌هایی که برای چوب مناسب نیستند، مانند مواد ضدعفونی‌کننده، پرهیز کنید؛ چرا که می‌توانند چوب را سفید کرده و آسیب جبران‌ناپذیری به سطح آن وارد کنند. همچنین، هنگام تمیز کردن سونا از آب پرفشار استفاده نکنید؛ زیرا فشار آب و رطوبت بیش از حد ممکن است به ساختار ترموود آسیب دائمی وارد کند.

برای ازبین‌بردن لکه‌ها و کثیفی‌ها، می‌توانید چوب را سنباده نرم بزنید. برای این کار، سطح چوب را به آرامی با آب مرطوب کنید، بگذارید خشک شود و سپس با استفاده از یک سنباده خوب آن را جلا دهید. گرد و غبار را بردارید و سپس روی سطح سنباده‌شده از نگهدارنده چوب اعمال کنید.

روش های محافظت از سونای ترموود در برابر کثیفی و افزایش عمر آن

برای از بین بردن کثیفی‌های روی ترموود، ماده محافظ را به صورت طولی روی دانه‌های چوب بمالید و برای این کار از یک محصول ویژه سونا استفاده کنید. چنین موادی در برابر رطوبت مقاوم هستند و به دیوارها و سقف سونا آسیبی وارد نمی‌کنند، ضمن اینکه می‌توان آنها را رنگ‌آمیزی نیز کرد. علاوه بر این، چنین موادی حاوی افزودنی‌های مقاوم هستند و روی چوب یک لایه محافظ نازک ضد آب و ضد کثیفی تشکیل می‌دهند.

هنگام نگهداری از سونا، اتصالات نیمکت‌ها و تکیه‌گاه‌ها را بررسی کنید. در صورت لزوم، پیچ‌هایی را که ممکن است به مرور زمان شل شده باشند را دوباره ببندید؛ زیرا چوب یک ماده زنده است و تحت تاثیر گرما و رطوبت از خود واکنش نشان می‌دهد.

سایر روش‌های افزایش عمر سونای ترموود

توصیه می‌شود از گرم‌کردن سونا بیش از حداکثر دمای تعیین‌شده توسط سازنده خودداری کنید؛ زیرا گرمای بیش از حد می‌تواند خطر آتش‌سوزی به دنبال داشته باشد، یا باعث تاب برداشتن چوب شود. بهتر است هیتر را حداقل نیم ساعت روشن گذاشته، دریچه هوا را بازکرده و درب و پنجره را بسته نگه دارید.

برای افزایش عمر سونای ترموود، همیشه این قوانین ساده را در حین و بعد از استفاده از سونا رعایت کنید: آب را فقط روی هیتر بریزید، نه روی دیوارها یا نیمکت‌ها. همچنین از پوشیدن مایو خیس در سونا خودداری کنید؛ زیرا آب ناشی از آن به نیمکت آسیب می‌رساند. همچنین خوب است هنگام استفاده از سونا، از روکش‌هایی برای صندلی استفاده کنید تا نیمکت را با طراوت نگه دارند و نشستن روی چوب داغ را نیز راحت‌تر می‌کنند.

بعد از هر بار استفاده، نیمکت را با یک‌پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. برای تمیزکردن نیمکت از آب جاری استفاده نکنید و دقت داشته باشید که آب اضافی روی سطوح چوبی جمع نشود. اجازه دهید سطوح پس از تمیزکردن سونا خشک شوند و از تهویه مناسب در اتاق اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، نیمکت‌ها را بلند کنید تا بهتر خشک شوند. خشک‌کردن اقلام مختلف و به‌ویژه منسوجات در سونا کار مناسبی نیست؛ زیرا رطوبت بیش از حد می‌تواند به سطوح چوبی آسیب برساند. با پیروی از این قوانین ساده، می‌توانید عمر سونای ترموود خود را به تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید. بدین ترتیب در اتاقی که برای همیشه تمیز و شاداب است، احساس رضایت و آرامش خواهید داشت.

پارس آرای کوهستان؛ تولیدکننده برترین ترموود برای سونا

روش های مختلفی برای افزایش عمر سونای ترموود وجود دارد. سونای ترموود مزایای متعددی برای سلامتی جسم و روان دارد. توجه به نکاتی که در این مطلب ارائه شدند، باعث ماندگاری سونای شما خواهند شد و می‌توانید از آن به عنوان یک مکان عالی برای بازیابی انرژی خود استفاده کنید.

پارس آرای کوهستان یکی از بنیانگذاران استفاده از ترموود برای انواع سازه‌های چوبی از جمله سونا در ایران است. ما در پارس آرای کوهستان با عرضه مرغوب‌ترین ترموود و پارکت چوبی همچنین ارائه نکات مربوط به افزایش عمر سونای ترموود به شما کمک می‌کنیم تا برای مدت‌زمان طولانی از اتاق آرامش‌بخش خود استفاده کنید.

سوالات متداول

ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب است که طی فرآیندهای خاص حرارت‌دهی و تیمار می‌شود.

برای حفظ ظاهر سونای ترموود چه روش‌هایی وجود دارد؟

می‌توانید با استفاده از سنباده‌زنی نرم و سپس استفاده از روغن چوب مخصوص سونا به‌ظاهر آن دوباره طراوت ببخشید.

آیا می‌توان برای سونای ترموود از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کرد؟

خیر، توصیه می‌شود برای سونای خود از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید؛ زیرا شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های خانگی برای این کار مناسب نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید