روایت یاشار سلطانی از نحوه اجرای حکم قضایی‌اش

  • کامنت
  • سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۳۱
    کد خبر :1073057
یاشار سلطانی اجرای حکم قضایی‌

صادق کاشانی، وکیل مدافع یاشار سلطانی در شبکه اکس (توییتر سابق)، به بیان روایتی از مکالمه اخیر خود با موکلش از زندان پرداخت و نوشت:

سرشب یاشار سلطانی از زندان تماس گرفت. مثل همیشه سرحال بود.گفتم تعریف کن دیروز چه شد؟

موکلم گفت: ” دیروز صبح از دفتر سرپرست دادسرای کارکنان دولت تماس گرفتند که آیا می‌توانی بیایی اینجا؟ و گفتم بله و حدود ساعت ۱۲:۳۰دفتر سرپرست بودم. وکیل صابریان هم همراهم بود. آقای سرپرست گفت برای اجرای حکم که در سال ۱۴۰۱ صادر شده است باید بروی زندان!

گفتم احضاریه برای اجرای حکم من ابلاغ نشده است.چند روز مهلت بدهید،قبول نکردند. ‌گفتم پس اجازه بدهید به چند نفر تلفن بزنم، گفتند نمی‌شود و باید برای اجرای حکم روانه زندان شوی! بحث بی‌فایده بود و حدود ساعت ۲ رفتیم پایین پیش دادیار اجرای احکام و سپس اعزام به زندان…

ظهر به خیال اینکه لابد قرار است نکاتی درباره فضای انتخاباتی گفته شود به دفتر سرپرست دادسرا رفتم ولی غروب در زندان بودم!”

طبق ماده ۵۰۰ قانون آیین دادسری کیفری: محکومُ‌علیه برای اجرای رای احضار می‌شود و در صورت عدم حضور، به وکیل یا وثیقه‌گذار اخطار می‌شود تا محکومُ‌علیه را برای اجرای رای تسلیم کند. دراین صورت، قاضی اجرای احکام کیفری می‌تواند به صورت همزمان دستور جلب محکومُ‌علیه را صادر کند.

جماران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید