راهکارهای مقابله با فشار حداکثری را به دولت روحانی گفتیم

  • سیاسی
  • جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۵۰
    کد خبر :1073686
فشار حداکثری

سعید جلیلی گفت: اگر ملتی و رئیس جمهوری توانایی‌های ملت خودش را بشناسد، فرصت‌ها را بشناسد؛ می‌توان ایران را جهش بدهد و ایران را معطل انتخاب فلان فرد در فلان کشور نکند. معطل اراده ۲ یا ۳ قدرت جهان نکند.

به گزارش خبرآنلاین، برنامه «میزگرد سیاسی» انتخابات ریاست جمهوری میزبان سعید جلیلی کاندیدای انتخابات بود.

سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در بخشی از اظهارات خود، با اشاره به ایجاد فشار حداکثری علیه ایران در زمان دولت ترامپ گفت: وقتی یک قدرتی رسما اعلام می کند، راهبرد فشار حداکثری علیه ملت ایران، این ادعای ما نیست، اظهارات خودشان است.

وی ادامه داد: از چه کسی ناراحت هستند، از کسانی که بتوانند این راهبرد را به شکست برسانند، وظیفه همه ما این است که هر دولتی که روی کار است، چه رقیب باشد چه رفیق شما، باید در جهت منافع و امنیت کشور به او کمک کنید.

جلیلی با اشاره به دولت روحانی گفت: در آن زمان، ما به دولت وقت گفتیم که این کارها را باید انجام بدهید، تا این راهبرد فشار حداکثری به شکست برسد، دوستان برخی از حرف‌ها را یا قبول نمی‌کردند یا می‌گفتند که حرف‌های دقیقی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یادم است در یک جلسه‌ای می‌گفتند ما ۲۰۰ هزار بشکه نفت نمی‌توانیم بفروشیم و من در همانجا گفتم که می‌توان ۲ میلیون بشکه نفت فروخت. آن زمان گفتند نه و بعد به بلینکن در مجلس سنا گفتند که ایران امروز ۲ میلیون بشکه نفت می فروشد.

وی افزود: یک زمانی دولتی مانند دولت شهید رئیسی روی کار می‌آید، زیرا این راهکارها را به ایشان هم عرضه کرده بودیم، وقتی این مباحث را دنبال می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که همان فردی که در مقام دشمنی با مردم ایران است می‌گوید راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است و ناراحت می‌شود.

وی گفت: اگر ملتی و رئیس جمهوری توانایی‌های ملت خودش را بشناسد، فرصت‌ها را بشناسد؛ می‌توان ایران را جهش بدهد و ایران را معطل انتخاب فلان فرد در فلان کشور نکند. معطل اراده ۲ یا ۳ قدرت جهان نکند. فشار و تهدیدهای آنان را به صفر برساند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید