راهکارهای توسعه صادرات کالا و خدمات
نشستی با عنوان “توسعۀ صادرات کالا” با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران و دبیران میزهای کالایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
مجتبی خسروتاج، با اشاره به اهمیت دو بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و توسعۀ صادرات کالا و خدمات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: توسعۀ صادرات کالا در گرو متنوعسازی، نوآوری و ظرفیتسازی کالاها است.
وی افزود: در توسعۀ صادرات محصولات، به هر میزان که بر تنوع محصولات بیفزاییم و از ظرفیتهای برای ایجاد سرمایهگذاری شناخت پیدا کنیم، کمتر تحت تأثیر نوسانات قرار خواهیم گرفت.
معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: مدیران و دبیران میزهای کالایی باید به مقولۀ رقابتپذیری، حمایت از توسعه و تحقیق، حمایت از تولید صادراتی و بها دادن به نوآوری توجه بیشتری داشته باشند تا فضا برای رشد بنگاههای کوچکتر نیز فراهم گردد.
به گزارش اقتصاد آنلاین در ادامۀ این نشست، محمدرضا ایزدیان، مدیر کل دفتر برنامهریزی آمار و پژوهشهای تجاری، ضمن ارائۀ برنامۀ عملیاتی، بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و بخش توسعۀ صادرات کالا و خدمات را دو بال سازمان توصیف کرد و گفت: دیگر بخشهای سازمان باید پشتیبان این دو گروه باشند تا در پیشبرد اهداف توسعۀ صادرات موفق باشیم.
گفتنی است، طی این جلسه، مدیران و دبیران میزهای کالایی
نشستی با عنوان “توسعۀ صادرات کالا” با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران و دبیران میزهای کالایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، مجتبی خسروتاج، با اشاره به اهمیت دو بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و توسعۀ صادرات کالا و خدمات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: توسعۀ صادرات کالا در گرو متنوعسازی، نوآوری و ظرفیتسازی کالاها است.
وی افزود: در توسعۀ صادرات محصولات، به هر میزان که بر تنوع محصولات بیفزاییم و از ظرفیتهای برای ایجاد سرمایهگذاری شناخت پیدا کنیم، کمتر تحت تأثیر نوسانات قرار خواهیم گرفت.
معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: مدیران و دبیران میزهای کالایی باید به مقولۀ رقابتپذیری، حمایت از توسعه و تحقیق، حمایت از تولید صادراتی و بها دادن به نوآوری توجه بیشتری داشته باشند تا فضا برای رشد بنگاههای کوچکتر نیز فراهم گردد.
در ادامۀ این نشست، محمدرضا ایزدیان، مدیر کل دفتر برنامهریزی آمار و پژوهشهای تجاری، ضمن ارائۀ برنامۀ عملیاتی، بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و بخش توسعۀ صادرات کالا و خدمات را دو بال سازمان توصیف کرد و گفت: دیگر بخشهای سازمان باید پشتیبان این دو گروه باشند تا در پیشبرد اهداف توسعۀ صادرات موفق باشیم.
گفتنی است، طی این جلسه، مدیران و دبیران میزهای کالایی به طرح مشکلات و راهکارهایی در حوزۀ تخصصی فعالیت خود پرداختند. به طرح مشکلات و راهکارهایی در حوزۀ تخصصی فعالیت خود پرداختند.