راهنمای کامل بوت کردن فلش مموری

    کد خبر :1063956

نصب ویندوز بوت کردن فلش مموری در کمتر از 5 دقیقه! بله شما می‌توانید در کمتر از 5 دقیقه، فلش مموری خود را بوت کنید تا قابلیت پیاده‌سازی فایل نصبی سیستم عامل روی آن وجود داشته باشد. به‌این‌ترتیب بدون نیاز به CD فایل ویندوز یا مراجعه به مراکز نصب سیستم عامل، به‌راحتی نصب یا آپدیت ویندوز خود را انجام دهید. برای بوت کردن فلش مموری به نرم‌افزارهای Rufus یا YUMI، فایل ISO سیستم عامل نیاز دارید. فرآیند بوت کردن فلش مموری، مراحل خاصی مانند انتخاب نوع فایل سیستم و گزینه‌های بوت دارد.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر برای بوت کردن فلش مموری هستید، به مطالعه ادامه مقاله بپردازید تا با مراحل کامل این فرایند به ساده‌ترین شکل ممکن آشنا شوید.

آماده‌سازی فلش مموری؛ اولین قدم برای بوت کردن

برای بوت کردن فلش مموری، اولین قدم وصل کردن دستگاه به یک کامپیوتر در حال اجرا است. سپس کلید‌های ویندوز + R را به صورت همزمان فشار دهید تا پنجره Command Prompt برای شما باز شود. توجه داشته باشید که حتما باید با اکانت اصلی دسکتاپ این مراحل انجام شود تا دسترسی مدیر را داشته باشید. بعد از باز شدن صفحه دستورات، diskpart را تایپ کنید تا خط فرمان جدیدی باز شود.

در این خط فرمان تازه، شما امکان تنظیم شماره دیسک یا نام درایو فلش مموری را دارید. در خط فرمان دستور list disk را تایپ کرده و سپس کلید ENTER را فشار دهید. به‌این‌ترتیب، اولین قدم برای بوت کردن فلش مموری را انجام داده‌‌اید. توجه داشته باشید که در فرایند بوت کردن فلش مموری، باید حتما یک فلش سریع و امن در اختیار داشته باشید که آسیبی به دستگاه شما نرسد. با در نظر گرفتن این فاکتورها برای خرید فلش مموری، خرید امن و به‌صرفه را تجربه کنید.

راه‌اندازی کامپیوتر با فلش مموری؛ با تغییر در ترکیب BIOS

پس از آماده‌سازی فلش مموری، برای بوت کردن کامپیوتر با فلش مموری، ابتدا فلش را به پورت USB متصل کنید. سپس برای تغییر ترتیب بوت در BIOS، دکمه Power را در کامپیوتر خود فشار دهید. این دکمه را چند ثانیه بفشارید تا پنجره جدیدی برای شما باز شود که حاوی اطلاعات اولیه راه‌اندازی کامپیوتر باشد. در حالت پیشفرض این صفحه دستور با کلید‌های Fn کار می‌کند و در غیر این صورت، باید اطلاعات مورد نظر از BIOS شرکت سازنده لپ‌تاپ را پیدا کنید.

زمانی که صفحه راه اندازی اولیه برای شما ظاهر شد، باید یکی از کلیدهای ESC، F1، F2، F8، یا F10 را فشار دهید تا منوی بوت سیستم عامل برای شما باز شود. اگر از BIOS شرکت سازنده اطمینان خاطر کافی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم کلید‌ها را با فاصله 10 ثانیه فشار دهید تا منوی جدید باز شود. توجه داشته باشید که فایل نصبی ویندوز باید روی فلش موجود باشد که امکان انتقال فایل از گوشی به فلش با otg نیز وجود دارد. اگر فایل نصبی ویندوز روی گوشی شما قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به قیمت عمده فلش otg داشته باشید و یک otg برای انتقال فایل‌هایتان خریداری کنید.

تنظیمات مورد نیاز برای بوت از BIOS را انجام دهید

پس از باز کردن منوی BIOS برای بوت کردن فلش مموری به سراغ تنظیمات BIOS در پنجره جدید بروید. فلشی که در مرحله اول به دستگاه متصل شده است را به عنوان اولین دستگاه بوت کامپیوتر خود انتخاب کنید. سپس تغییرات را ذخیره کرده و کامپیوتر را خاموش کنید.

در زمانی که کامپیوتر خاموش است، فلش مموری را به درایور usb وصل کنید. زمانی که از وصل بودن فلش مموری اطمینان خاطر حاصل شد، با فشردن دکمه Power کامپیوتر را روشن کنید تا فرایند بوت کردن فلش مموری آغاز شود. به‌دلیل ریسک‌پذیر بودن فرایند بوت فلش مموری، مهم است که خرید فلش را از نمایندگی فلش مموری لوتوس انجام داده باشید تا فرایند بوت کردن بدون آسیب به فلش مموری و دستگاه انجام شود.

ایجاد یک فلش مموری قابل بوت UEFI با استفاده از فرمت FAT32

فرمت یا عبارت FAT، به‌معنای File Allocation Table یا جدول تخصیص فایل است که FAT32 یعنی اطلاعات در بخش‌های 32 بیتی تقسیم می‌شوند. برای دسترسی به منوی UEFI و بوت کردن فلش مموری، یک دستگاه USB را با فرمت FAT32 فرمت کنید. سپس یک دایرکتوری با نام /efi/boot/ روی دستگاه USB بسازید.

فایل shell.efi را به دایرکتوری ایجاد شده کپی کرده و نام فایل shell.efi را به BOOTX64.efi تغییر دهید. پس از ساخت فایل و تغییر نام آن، سیستم را مجدداً راه‌اندازی کنید و وارد منوی UEFI شوید؛ سپس گزینه بوت از USB را انتخاب کنید. به این ترتیب فرایند بوت کردن فلش مموری آغاز می‌شود و تا اتمام آن، نباید دستگاه را خاموش کنید.

مراحل بوت کردن فلش مموری با نرم‌افزار Rufus؛ ساده و کاربردی

به‌جز دستورهای ویندوز، شما می‌‌توانید بوت کردن فلش مموری را با نرم‌افزار روفوس انجام دهید. این نرم افزار بسیار ساده است و پس از استفاده از آن، فقط کافی است فلش بوتیبل شده را به کامپیوتر وصل کنید. پس از وصل کردن نیز دکمه F2‌ را بفشارید تا منوی بوت برای شما باز شود و وارد بخش نصب ویندوز شوید. نرم‌افزار روفوس برای بوت کردن فلش مموری، مراحل را ساده‌تر کرده است.

بوت کردن فلش مموری؛ بهترین راهکار برای نصب کلیه سیستم عامل‌ها!

بوت کردن فلش مموری، بهترین راه برای نصب کلیه سیستم عامل‌ها روی لپ‌تاپ است. با استفاده از امکان بوت کردن فلش مموری، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های فراوان برای نصب یا تغییر ویندوز سیستم عامل نیست. هم‌چنین می‌توانید به‌راحتی و در مدت زمان کوتاهی، فرایند نصب سیستم عامل را انجام دهید. توجه داشته باشید برای بوت کردن فلش مموری،‌ مهم است که فلش مموری شما امن و سریع باشد تا به کامپیوتر آسیبی وارد نشود. از‌همین‌رو توصیه می‌کنیم تا فلش مموری را از مراکز معتبر خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید