دولت٥٠٠٠ میلیارد تومان از بدهیاش به تامین اجتماعی را پرداخت کرد
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با حضور در شعبه ٣٣ تهران از نزدیک در جریان فعالیت ها و خدمت رسانی این شعبه قرار گرفت و با مراجعه کنندگان و کارکنان این واحد به گفتگو پرداخت. شعبه ٣٣ تهران به تازگی افتتاح شده و در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش پس از بازدید از واحدهای مختلف شعبه ٣٣ در جلسهای که با حضور مسئولین واحدهای این شعبه و مدیران اداره کل غرب تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، در کشور ما با توجه به امکانات و پتانسیلهای فراوان موجود، هیچ کار لاینحلی وجود ندارد و این فرمایش معظم له به خوبی در سازمان تأمین اجتماعی قابل مشاهده است.
نوربخش با اشاره به رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای گذشته، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دولت قبل منجر به استیضاح و تغییر دو وزیر شده است اما در دوره فعلی شاهد بودیم که اکثریت نمایندگان و حتی بسیاری از موافقان استیضاح کارآمدی و فعالیت صحیح این سازمان را تأیید میکردند.
وی ادامه داد: سازمانی که در ادوار قبل به پاشنه آشیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده و محل ایجاد حاشیه های گوناگون بود، در این دولت نقطه قوت این مجموعه است و اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ذی نفعان از خدمت رسانی این مجموعه رضایت دارند.
نوربخش با بیان اینکه دریافت ٥٠٠٠ میلیارد تومان از بدهی دولت طی ماه های آخر سال اقدامی بزرگ محسوب می شود، گفت: از دوماه قبل برای دریافت این مطالبات پیگیری ها را آغاز کردیم و دریافت این بخش از بدهی ها منجر به تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خواهد شد.
وی در ادامه تصویب پرداخت ٥٠ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال ٩٧ را اقدامی بسیار بزرگ ارزیابی کرد و گفت: این مبالغ در راستای ارتقاء خدمات و حفظ کرامت بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه تحولات سیاسی و اجتماعی و همچنین وضعیت اقتصادی کشور بر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: در سال ٩٦ شاهد برگزاری انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری به عنوان یکی از تحولات بزرگ سیاسی بودیم و در عرصه اقتصادی نیز شاهد مسائل زیادی بودیم اما در کنار تمامی این موضوعات خدمات سازمان تأمین اجتماعی به نحو مطلوب و در موعد قانونی انجام شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال ٩٦ تمامی تعهدات این سازمان به خوبی انجام شده است، گفت: در این سال، عیدی بازنشستگان ٥ روز زودتر از سال گذشته پرداخت شده است و درباره مراکز درمانی طرف قرارداد نیز در شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته هستیم.
وی از بازسازی ساختمان شعبه ٣٣ تهران در مدت کوتاه و فراهم شدن امکان خدمت رسانی مناسب به مردم در این واحد تشکر کرد و گفت: وضعیت سابق این ساختمان قبل از بازسازی نامناسب بود اما با اقدامات انجام شده این در شعبه، امکان خدمت رسانی مناسب فراهم شده است.
قائم موهبتی، معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ساختمان شعبه ٣٣ تهران در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه با تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی بازسازی شد.
وی افزود: راه اندازی این شعبه منشأ خدمات ارزنده ای برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان است و بازسازی ساختمان شعبه، موقعت مناسبی برای کارکنان و مراجعه کنندگان فراهم شده است.
ناهید حیدری، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران نیز در این جلسه گفت: برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برای وصول حق بیمه و پرداخت مستمری بازنشستگان و سایر تعهدات به خوبی درحال انجام است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی افزود: بسیاری از خدمات سازمان با بهره گیری از فن آوری اطلاعات متحول شده است و خدمات زیادی بدون نیاز به مراجعه حضوری به جامعه ارائه می شود.
حیدری ادامه داد: پرونده الکترونیک، نامنویسی متمرکز و بازرسی الکترونیک از محورهای اصلی خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی است که زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی را در خدمت رسانی به بیمه شدگان فراهم می کنند.