دوج چلنجر با تیونینگ آلمانی و ۸۹۰ اسب‌بخار قدرت

  • خودرو
  • پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷
    کد خبر :547659

تیونر آلمانی گایگر کارز که قبلا نیز روی خودروهای اسپرت آمریکایی کار کرده بود، این‌بار به‌سراغ دوج چلنجر هلکت رفته است.

شرکت‌های تیونینگ آلمانی همیشه خودروهایی خاص با مشخصات خیره‌کننده تولید می‌کنند، اما تمرکز آن‌ها معمولا روی خودروهای آلمانی است و کم‌تر روی مدل‌های دیگر کار می‌کنند. باوجوداین، گایگر (GeigerCars) یک استثناء است و علاقه زیادی به خودروهای آمریکایی دارد. در آخرین پروژه نیز متخصصان گایگر به سراغ دوج چلنجر SRT Hellcat رفته‌اند و پس از اعمال تغییرات مدنظر خود، آن را با نام Cerberus معرفی کرده‌اند.

شاید اول با خود بگویید دوج چلنجر هلکت با قدرت ۷۱۷ اسب بخاری اصلا نیازی به تیونینگ ندارد، اما گایگر این‌طور فکر نمی‌کند و معتقد است همیشه جا برای قدرت بیشتر وجود دارد. از سویی، دوج نسخه‌ای قوی‌تر از چلنجر را با نام دیمون با قدرت ۸۴۰ اسب‌بخار تولید می‌کند، به همین خاطر گایگر باید کاری می‌کرد که فراتر از خودروهای استاندارد دوج باشد. برای دستیابی به این هدف، گایگر با افزایش فشار سوپرشارژر، قدرت پیشرانه را به ۸۹۰ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۱۰۱۸ نیوتون‌متر افزایش داده‌ است. این افزایش قدرت به‌حدی زیاد بود که تیونر ناچار شد پلوس‌های خودرو را نیز برای همخوانی با گشتاور بالای پیشرانه با نمونه‌های قوی‌تر با ضخامت بیشتر تعویض کند.

در نمای بیرونی تیونر، رینگ‌های سیاه‌رنگ مدل دیمون را روی این هلکت سوار کرده است. البته دوج به‌صورت آپشن نیز این امکان را به خریدارن هلکت می‌دهد که رینگ‌های دیمون را روی خودروی خود نصب کنند. کیت بدنه نیز متعلق به دوج چلنجر Redeye است و پهنای بیشتری دارد. گایگر با الهام از طرح دوج دیمون یک دریچه هوای بزرگ نیز روی کاپوت این مدل نصب کرده است.

گایگر این محصول را با قیمت ۱۴۴ هزار دلار به بازار عرضه می‌کند اما خریداران این مدل باتوجه‌به قدرت این خودرو باید مبلغی را نیز برای تایرهای خودرو کنار بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید