دردسر مکالمه 30 دقیقه ای برای ترامپ هم وزن رسوایی اخلاقی کلینتون شد

    کد خبر :620789

ترامپ و اطرافیان او ادعا می کنند که منشا حملات سایبری به سرورهای کمیته ملی دموکراتها (Democratic National Committee) در انتخابات ریاست جمهوری 2016، اوکراین – و نه روسیه – بوده است.

 

آنها همچنین بر این باور هستند که پرونده فساد مالی شرکت نفتی اوکراین موسوم به «بوریسما هولدینگز» که هانتر بایدن پسر جو بایدن عضو هیات مدیره آن بوده، به علت سوء استفاده «جو بایدن» معاون اوباما ازقدرت و نقش او دربرکناری «ویکتور شوکین»دادستان وقت اوکراین، مسکوت مانده است. ترامپ برای به اثبات رساندن ادعایش، به رییس جمهور جدید اوکراین «ولودومیر زِلِنسکی» متوسل شده تا با کمک او بتواند موقعیت خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را تقویت کند. اما در نهایت، توسل به یک دولت خارجی منجر به افشاگری از سوی یکی از ماموران اطلاعاتی داخل کاخ سفید می شود و مقدمات بررسی استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان ایالات متحده را رقم می زند.

 

آغاز ماجرا

 

صبح روز 25 ژوییه 2019 است.عقربه های ساعت 9:03 را نشان می دهند که ترامپ در اتاق وضعیت (Situation Room) کاخ سفید گفتگوی تلفنی با رییس جمهور اوکراین ولودومیر زِلِنسکی را آغاز می کند. گفتگوی تلفنی سی دقیقه به طول می انجامد. ترامپ در آن زمان نمی داند که همین مکالمه سی دقیقه ای چه دردسری را در آینده ی نزدیک برای او رقم خواهد زد و منجر به آغاز تحقیق و تفحص برای استیضاح اش خواهد شد.

 

یکی از کارمندان حفاظت اطلاعات کاخ سفید، کمتر از یک ماه بعد از مکالمه تلفنی ترامپ و زِلِنسکی، در تاریخ 12 اوت در شکواییه ای 9 صفحه ای به سناتور ریچارد بر( Richard Burr) ریاست کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا و آدام شف (Adam Shiff) ریاست کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده، به نمایندگی از تنی چند از همکارانش در حفاظت اطلاعات کاخ سفید، از دغدغه هایش پیرامون به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا نوشت.

 

محتوای نامه مزبور در ماه جاری علنی و منجر به صدور دستور تحقیق و تفحص توسط مجلس نمایندگان در رابطه با استیضاح ترامپ گردید. برخی از رسانه ها از این رسوایی با عنوان «مانیکا زلنسکی» نام می برند تا آن را با رسوایی پرونده «مانیکا لوینسکی» در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون مقایسه کنند.

 

مقامات کاخ سفید به دستور ترامپ در تاریخ 24 سپتامبر، بخشهای گزینش شده ای از این مکالمه سی دقیقه ای را منتشر کردند تا افکار عمومی در جریان گفتگوی ترامپ با رییس جمهور اوکراین قرار گیرند.

 

مکالمه تلفنی ترامپ به بهانه حفاظت از اطلاعات به شکل تقطیع شده منتشر گردیده و از این رو برخی از اشارات او در زمینه «سرور» و این که سرورها در اوکراین هستند مبهم به نظر می رسند. بنابراین برای درک دقیقتر مطالبی که به شکل سر بسته، در متن منتشر شده ی گفتگوی تلفنی مندرج هستند نیازمند یاری گرفتن از منابع دیگر هستیم.

 

منشا حملات سایبری به انتخابات آمریکا

 

از متن نامه ی افشاگر گفتگوی تلفنی ترامپ – زلنسکی به کنگره آمریکا مشخص می شود که ترامپ بر خلاف گزارش های رایج که روسیه را منشا حملات سایبری به سرورهای کمیته ملی دموکرات های آمریکا (Democratic National Committee) می دانند، بر این باور است که منشا این حملات و دخالت درانتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اوکراین بوده و سرورهای کمیته مزبور که مورد بررسی شرکت امنیتی سایبری CrowdStrike واقع در سیلیکون ولی کالیفرنیا قرار گرفته، اکنون در اوکراین هستند. ترامپ از رییس جمهور اوکراین می خواهد که این سرورها را پیدا کند و به دولت آمریکا تحویل دهد.

 

نظر لوتسنکو دادستان معزول اوکراین درباره انتخابات آمریکا

 

افشاگر مزبور در بخش دیگری از نامه می نویسد

 

بر اساس مقالات منتشر شده در نشریه هیل (The Hill) در اواخر مارس 2019، چند تن از مقامات اوکراینی – از جمله دادستان کل اوکراین یوری لوتسنکو – اتهاماتی را متوجه مقامات اوکراینی و تنی چند ازمقامات کنونی و سابق آمریکا کرده اند. اهم اتهامات وارده از سوی آقای لوتسنکو و همکارانش به قرار زیر هستند:

 

· لوتسنکو و همکارانش مدارکی را در اختیار دارند که نشان می دهند مقامات اوکراینی – از جمله «آرتم سیتنیک» رییس اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین و «سرگی لشچنکو» نماینده مجلس اوکراین – با همکاری کمیته ملی دموکراتهای آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده اند.

 

· سفارت آمریکا در کیف – به خصوص شخص سفیر آمریکا «ماری یووانویچ» که از لوتسنکو به خاطر کارنامه ضعیف اش در مبارزه با فساد انتقاد داشته – به نهادهای اجرایی اوکراین برای منع تعقیب مفسدان فشار آورده و «فهرست اسامی غیر قابل تعقیب» را به دادستانی اوکراین ارایه کرده اند. سفارت آمریکا مانع سفر دادستانهای اوکراین به آمریکا گردیده تا مانع تحویل مدارک در رابطه با (مداخله اوکراین در) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گردد.

 

· معاون اول ریاست جمهوری سابق آمریکا «جو بایدن»، در سال 2016 رییس جمهور وقت اوکراین «پترو پوروشنکو» را برای اخراج دادستان کل سابق اوکراین «ویکتور شوکین» تحت فشار گذاشته تا مانع تحقیق و تفحص در رابطه با شرکت اوکراینی گازونفت «بوریسما هولدینگز» – که پسر جو بایدن یعنی هانتر بایدن عضو هیات مدیره آن بوده است – گردد.

 

شرکت نفتی بوریسما، زلوچفسکی و پسر جو بایدن

لازم به ذکر است که «بوریسما هولدینگز» که تحت مالکیت اولیگارش اوکراینی «میکولا زِلوچفسکی» قرار دارد یکی از بزرگترین شرکتهای اوکراینی است که در حوزه انرژی فعالیت می کند. زلوچفسکی یکی از تاجران وسیاستداران اوکراین است که در دوران زمامداری ویکتور یانوکوویچ عهده دار وزارت محیط زیست ومنابع طبیعی بود و دراواخر سال 2014 به دلیل اتهام اختلاس به خارج از اوکراین گریخت.

 

دادگاه جزایی لندن در اواخر سال 2016 حکم به آزادی 23 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده وی داد. دویچه وله به نقل از مقامات قضایی لندن می گوید که دلیل صدور این حکم، فقدان مدارک لازم برای محکومیت زلوچفسکی بوده است اما روزنامه پراودا به نقل از نماینده سابق مجلس اوکراین «الکساندر اونیشچنکو» می نویسد« زلوچفسکی احتمالا برای ختم پرونده کیفری اش در اوکراین رشوه پرداخت کرده است.

 

زلوچفسکی پس از انقلاب اوکراین در سال 2014، هیات مدیره ای را برای اداره هولدینگز مزبور تعیین کرد که «هانتر بایدن» فرزند جو بایدن و همچنین رییس جمهور سابق لهستان «الکساند کواشنیفسکی» از اعضای آن بودند. هانتر بایدن تا آوریل 2019 در هیات مدیره هولدینگز مزبور حضور داشت و ماهانه 50,000 دلار حقوق دریافت می کرد.

 

از آنجایی که جو بایدن معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا نقش مهمی را در سیاست آمریکا در قبال اوکراین ایفا می کرد، برخی طرفداران مبارزه فساد در اوکراین و همچنین برخی مقامات دولت اوباما از این نگران بودند که حضور هانتر بایدن در هیات مدیره « بوریسما هولدینگز» موجب تضاد منافع آمریکا و فرزند بایدن شود و اسباب تضعیف مواضع جو بایدن در قبال مبارزه با فساد در اوکراین را فراهم آورد.

 

نقش جو بایدن در برکناری دادستان اوکراین

 

جوبایدن بعدها در همسویی با سایر مقامات غربی، جهت برکناری «ویکتور شوکین» دادستان وقت اوکراین دولت این کشور را تحت فشار قرار می دهد. شوکین در آن زمان معروف بود به اینکه جلوی موارد تحقیق و تفحص در رابطه با پرونده های فساد را می گیرد.درهر صورت مجلس اوکراین در مارس 2016 رای به برکناری شوکین از سمت دادستانی کل این کشور داد.

 

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، در سال 2019 ادعا کرد که بایدن به خاطر حمایت از فرزندش هانتر بایدن و بوریسما هولدینگز در صدد برکناری دادستان وقت اوکراین (ویکتور شوکین) بوده است. نظر مقامات آمریکایی و اوکراینی این است که پرونده تحقیق و تفحص از بوریسما هولدینگز در زمان دادستانی شوکین مسکوت بوده، و نه«هانتر بایدن» هیچگاه مورد بازجویی دولت اوکراین قرارگرفته و نه «جو بایدن» برای حمایت از فرزندش به دنبال برکناری دادستان اوکراین بوده است.

 

ترامپ در ژوییه 2019، کمی قبل از تماس تلفنی با زلنسکی رییس جمهور اوکراین دستور مسدود کردن کمک نظامی 391 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین را صادر کرد و در تماس تلفنی با زلنسکی خواست (درمقابل رفع دستور مسدود سازی کمک نظامی آمریکا) پرونده ی تحقیق و تفحص در رابطه با جو بایدن و فرزندش را به جریان اندازد.

 

متن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی

با این مقدمه، به متن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی می پردازیم. بار دیگر، لازم به ذکر است که بخشهای زیادی از متن این گفتگو بنا به صلاحدید مقامات اطلاعاتی کاخ سفید حذف گردیده و تنها آن قسمت که در رسانه ها منعکس شده در ذیل می آید. مطالعه این گفتگو از این جهت مفید به نظر می رسد که جدای از درخواست های ترامپ و توسل او به یک دولت خارجی برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، زوایایی از شخصیت رییس جمهور آمریکا و اوکراین را نیز به تصویر می کشد.

 

ترامپ – پیروزی بزرگ شما را تبریک می گویم. همه ما در ایالات متحده شاهد کار سختی که انجام دادید بودیم. دیدیم که چگونه در حالی که بخت چندانی نداشتید از پشت پرده ظاهر شدید و در نهایت به آسانی پیروز شدید. دستاورد فوق العاده ای بود. باز هم تبریک می گویم.

 

زلنسکی – جناب رییس جمهور، کاملا حق با شماست. پیروزی بزرگی به دست آوردیم و برای تحقق آن به سختی تلاش کردیم. کار زیادی کردیم اما باید خدمت شما اعتراف کنم که در انتخابات این فرصت دست داد تا از شما بیاموزیم. ما تنها از چند تا از مهارت ها و دانش شما در انتخابات مان بهره گرفتیم. واقعیت این است که انتخابات کنونی منحصر به فرد بود و ما هم در وضعیت خاصی قرار داشتیم و توانستیم به موفقیت منحصربه فردی هم دست یابیم. باید به شما عرض کنم که نخستین باری که شما به من تلفن کردید زمانی بود که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده بودم. بار دوم یعنی همین الان که دارید با من صحبت می کنید، حزب من در انتخابات مجلس پیروز شده است. به نظرم باید انتخابات بیشتری را برگزار کنیم تا شما هم بیشتر به من تلفن کنید و بیش از پیش با یکدیگر مصاحبت داشته باشیم.

 

ترامپ – (خنده ترامپ) ایده ی جالبی است. فکر میکنم مردم اوکراین باید از این موضوع خوشحال باشند.

 

زلنسکی – خب مردم خوشحال هستند. حقیقت را باید عرض کنم. داریم به سختی تلاش می کنیم تا فاضلاب را از کشورمان تخلیه کنیم. داریمافراد جدید زیادی را به خدمت می گیریم. البته نه سیاستمداران پیر را ونه سیاستمداران کلیشه ای را، چون که خواهان ساز وکار جدید و همچنین یک دولت جدید هستیم. آقای رییس جمهور، شما در این زمینه استاد ما هستید.

 

ترامپ – خب این فرمایش ها از لطف شماست. به نظرم، ما کار زیادی برای اوکراین انجام دادیم. تلاش و وقت زیادی را صرف اوکراین کردیم. خیلی بیشتر از آنچه که اتحادیه اروپا برای شما کرده، کردیم. اتحادیه اروپا باید بیش از اینی که هست به شما کمک کند. آلمان که تقریبا هیچ کاری برای شما نکرده است. تمام کاری که آلمانی ها می کنند فقط حرف زدن است و به نظرم باید از آنها در این باره سوال کنید که چرا کاری نکردند.

 

یک زمانی داشتم با آنگلا مرکل صحبت می کردم و او فقط درباره اوکراین حرف می زد اما کاری نمی کرد. بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هم همین رویه آلمان را داشتند و شما باید از آنها در این رابطه سوال کنید. اما ایالات متحده برای اوکراین خیلی خیلی خوب بوده است. البته نظرم این نیست که الزاما باید (خدمات ما را) جبران کنید اما اتفاقاتی (در اوکراین) افتاده که ( برای آمریکا) خوب نبوده در حالی که ما برای اوکراین خیلی خیلی خوب بودیم.

 

زلنسکی– کاملا حق با شماست. نه صد در صد بلکه هزار درصد حق با شماست. به خدمت شما عرض کنم که من هم با آنگلا مرکل ملاقات داشتم و هم با او صحبت کردم. با مکرون هم ملاقات و گفتگو داشتم. به هر دوی آنها گفتم آنقدری که باید برای تحریم ( روسیه) تلاش کنند، نمی کنند. آنها تحریمها ( علیه روسیه) را اعمال نمی کنند. آنقدری که باید برای اوکراین کار کنند، نمی کنند. منطق می گوید که اتحادیه اروپا باید بزرگترین شریک ما باشد اما در عمل این آمریکا است که شریک بزرگ ماست. البته از این بابت از شما بسیار سپاسگزارم چرا که ایالات متحده کار زیادی برای ما کرده است.

 

به خصوص در حوزه تحریم علیه روسیه، شما کارخیلی بیشتری از اتحادیه اروپا انجام داده اید. از شما به خاطر حمایت از حوزه های دفاعی اوکراین هم بسیار سپاسگزارم. ما آماده برداشتن قدم بعدی هستیم. به خصوص آماده ی این هستیم که برای مقاصد دفاعی، موشکهای (ضد تانک) جاولین بیشتری را از ایالات متحده بخریم.

 

ترامپ- البته من از شما می خواهم یک لطفی بکنید. کشور ما گرفتاری زیادی پیدا کرده و شما هم به خوبی اطلاع دارید. می خواهم یک مقدار کندوکاو کنید تا ببینید این قضیه ( حمله سایبری به سرورهای کمیته ملی دموکراتها) چه ارتباطی با اوکراین دارد. آنها (اطرفیان من) در رابطه با (شرکت امنیت سایبری) Crowdstrike حرف می زنند….حدس می زنم آدمهای مطلع زیادی دور و بر شما هستند… آنها می گویند کامپیوترهای سرور (کمیته ملی دموکراتها) الان در اوکراین هستند. حرف و حدیث های زیادی در این رابطه در جریان بوده است. فکر می کنم شما هم در میان اطرافیان تان افرادی دارید که در جریان ماجرا باشند. مایلم از وزیر دادگستری (ویلیام بار) بخواهم تا با شما و یا آدمهای شما تلفنی صحبت کند و شما ته و توی ماجرا را در بیارید.

 

دیروز دیدید که کل این قِشقِرِق (دخالت روسیه در انتخابات آمریکا)، با اقدامات ضعیف این مرتیکه رابرت مولر تمام شد. واقعا نمایش ناجوری بود. البته آنها (اطرافیان من) می گویند عمده ی این قضیه (حمله سایبری به سرور کمیته ملی دموکراتها) از طرف اوکراین بوده است. خیلی مهم است که هر کاری که برایتان مقدور است در این رابطه انجام دهید.

 

زلنسکی – بله تمام چیزهایی که شما گفتید مهم هستند. برای من هم خیلی مهم هستند. برای من به عنوان رییس جمهور اوکراین خیلی مهم است و ما آماده هر نوع همکاری هستیم. ما آماده ایم که فصل جدیدی از همکاری را در روابط اوکراین و ایالات متحده شروع کنیم. به خاطر همین بود که سفیر اوکراین در آمریکا را احضار کردم. سفیر جدیدی را که جایگزین او خواهم کرد سفیر کارکشته و ماهری است که تمام تلاش خود را برای نزدیکی بیشتر آمریکا و اوکراین خواهد کرد. امیدوارم و دوست دارم که سفیر جدید اعتماد شما را جلب کند و با شما روابط شخصی داشته باشد تا همکاری ما را بیشتر هم کند. عرض می کنم که یکی از دستیاران من همین اواخر با آقای جولیانی صحبت کرده است. بسیار امیدواریم که آقای جولیانی بتواند به اوکراین بیاید و زمانی که اینجا آمد، با او ملاقات کنیم.

 

می خواهم یک بار دیگر به شما اطمینان بدهم که شما روی دوستان من حساب کنید. به شما اطمینان می دهم که بهترین و کارکشته ترین آدمها را دور خودم جمع کرده ام. میخواهم به شما بگویم ما با هم رفیقیم.

 

ما دوستان فوق العاده ای برای هم هستیم و شما جناب رییس جمهور، دوستان زیادی در اوکراین دارید که می توانیم به همکاری راهبردی خود ادامه دهیم. برنامه ام این است که آدمهای فوق العاده ای را دور خودم جمع کنم و به عنوان رییس جمهور اوکراین تضمین می کنم که علاوه بر تحقیق و تفحص ( سرورهای کمیته ملی دموکراتها) سایر پرونده های تحقیق و تفحص هم بی طرفانه و علنی مورد رسیدگی قرار گیرند. در این مورد به شما اطمینان می دهم.

 

ترامپ – خوب است چون که شنیدم شما یک دادستان (لوتسنکو) داشتید که بسیار کار بلد بوده و از کار هم برکنار شده است. این واقعا غیر منصفانه است. خیلی ها دارند درباره این موضوع و اینکه این دادستان خوب چگونه از کار برکنار شد حرف می زنند و اینکه آدمهای ناجوری در عزل او دخالت داشتند. آقای جولیانی مرد شریفی است. شهردار خوب نیویورک بوده است. مایلم که او با شما تلفنی صحبت کند. از او و وزیر دادگستری خواهش می کنم با شما تماس بگیرند. رودی (جولیانی) از اوضاع کاملا مطلع است و مرد توانمندی هم است. خیلی خوب می شد اگر با او صحبت می کردید. فقط می خواستم بگویم که سفیر سابق آمریکا در اوکراین (ماری یووانویچ)، همون زنیکه، آدم ناجوری بود. آدمهایی هم که با آنها در ارتباط بود آدمهای ناجوری بودند.

 

موضوع دیگری که می خواهم درباره آن صحبت کنم پسر بایدن است.حرف و حدیث های زیادی در این رابطه مطرح شده و اینکه (جو) بایدن مانع تعقیب قضایی ( پسرش و بوریسما هولدینگز) شده است. آدمهای زیادی هستند که دوست دارند در این رابطه بدانند. به خاطر همین، اگر بتوانید در این رابطه با وزیر دادگستری ما هر کاری از دست تان بر می آید انجام دهید، خیلی عالی خواهد شد.

 

بایدن دور افتاده و به دروغ جار می زند که او (دادستان اوکراین) قرار منع تعقیب صادر کرده است. اگر بتوانید در این زمینه تحقیق کنید کار فوق العاده ای برای من انجام دادید.

 

زلنسکی– می خواهم در رابطه با آن دادستان برایتان بگویم. من تمام قضیه را می دانم و از اوضاع مطلع هستم. از آنجایی که اکثریت مطلق مجلس را در اختیار داریم، دادستان بعدی صد درصد آدم خود من است و توسط مجلس هم تایید خواهد شد و در ماه سپتامبر به عنوان دادستان جدید کارخودش را شروع خواهد کرد. این دادستان در این قضیه، به خصوص در مورد آن شرکتی (بوریسما) که از آن اسم بردید تحقیق خواهد کرد. بحث تحقیق و تفحص در این مورد بحث اعتماد سازی است و به خاطر همین، با دقت روی موضوع کار خواهیم کرد.

 

مهمتر از همه، از شما تقاضا می کنم که هر اطلاعاتی در این زمینه دارید، در اختیار ما قرار دهید که به ما کمک بزرگی در تحقیق و تفحص خواهد کرد تا اطمینان پیدا کنیم که درمورد سفیر آمریکا در اوکراین – که تا جایی که به خاطر دارم اسمش یووانویچ است – عدالت را به اجرا در آورده ایم. خیلی خوب شد که شما نخستین کسی هستید که به من می گویید این خانم سفیر بدی بود و من هم با شما صد درصد در این زمینه موافق هستم.

 

البته او منش خیلی خوبی نسبت به من داشت اما همین را بگویم که از رییس جمهور سابق اوکراین تعریف و تمجید می کرد و طرف او بود و من را به عنوان رییس جمهور قبول نداشت.

 

ترامپ- خب در مورد این خانم هم تحقیقات در جریان است. من از آقای جولیانی می خواهم که با شما تماس تلفنی بگیرد. قرار است از وزیر دادگستری بخواهم که به شما تلفن کند تا از ته و توی قضیه سر در بیاوریم. اطینان دارم که شما می توانید.

 

شنیده ام که با این دادستان (لوتسنکو) بدرفتاری شده در حالی که دادستان منصفی بوده است. برایتان آرزوی موفقیت می کنم. پیشبینی من این است که اقتصاد اوکراین بهتر و بهتر خواهد شد. شما سرمایه زیادی دارید. کشور فوق العاده ای دارید. من دوستان اوکراینی زیادی دارم. واقعا آدمهای فوق العاده ای هستند.

 

زلنسکی- می خواهم به شما بگویم که من هم چند دوست اوکراینی در آمریکا دارم. حقیقتا دفعه آخری که به ایالات متحده سفر کردم، در نزدیکی پارک شهر (Central Park) نیویورک و نزدیک برج شما اقامت داشتم. من با این دوستان اوکراینی مصاحبت داشتم و امیدوارم در آینده هم آنها را یک بار دیگر ببینم. از دعوت شما برای سفر به آمریکا به خصوص شهر واشنگتن دی سی تشکر می کنم و باز هم به شما اطمینان می دهم درباره آن قضیه و تحقیق و تفحص پیرامون آن جدی هستیم.

 

اما در مورد اقتصاد، پتانسیل زیادی بین آمریکا و اوکراین هست و یکی از این پتانسیل ها که برای اوکراین هم اهمیت زیادی دارد موضوع «استقلال در حوزه انرژی» است. بر این باورم که در این حوزه می توانیم همکاری موفقی با آمریکا داشته باشیم. همین الان هم داریم روی این موضوع کار می کنیم. ما از آمریکا نفت می خریم اما امیدوارم که ملاقات آینده ما مثمرثمرتر باشد. در آینده فرصت بیشتری برای بحث پیرامون این پتاسنیلها و شناخت بیشترهمدیگرداریم. از حمایت شما بی نهایت سپاسگزارم.

 

ترامپ- من هم تشکر می کنم و قدردان شما هستم. پس من به رودی (جولیانی) و بار(وزیر دادگستری) می گویم که به شما تلفن کنند. متشکرم. هر وقت مایلید به کاخ سفید بیایید، بدون تعارف تلفن کنید. تاریخ آمدن تان را بگویید و ما ترتیب اش را خواهیم داد. در انتظار دیدارتان هستم.

 

زلسنکی- بسیار ممنونم. مشتاق آمدن هستم و مشتاق دیدار شما هم هستم تا شما را از نزدیک بشناسم. در انتظار دیدار شما هستم و از شما برای آمدن به اوکراین دعوت می کنم. به کیف تشریف بیاورید. کیف شهر قشنگی است. کشور زیبای ما به شما خوشامد خواهد گفت.

 

مورد دیگری که می خواهم بگویم این است که ما اول سپتامبر در لهستان خواهیم بود و امیدوارم در آنجا همدیگر را ملاقات کنیم. به نظرم خوب است که شما بعد از لهستان، سفری به اوکراین داشته باشید. حالا یا می توانید سوار هواپیمای من شوید و به اوکراین بیایید و یا من سوار هواپیمای شما که احتمالا از مال من خیلی بهتر است خواهم شد.

 

ترامپ- بسیار خب. ترتیب اش را خواهیم داد. در انتظار دیدار شما در واشنگتن هستم. شاید هم در لهستان همدیگر را ببینیم چون قرار است ما هم در همان زمانی که شما آنجا هستید، به آنجا بیاییم.

 

زلنسکی- ممنون از شما، جناب رییس جمهور

 

ترامپ- باز هم به خاطر کار فوق العاده ای که کردید تبریک می گویم. تمام دنیا شاهد کاری که کردید بود. نمی توانم بگویم پیروزی غیر منتظره ای داشتید اما در هر صورت تبریک می گویم.

 

زلنسکی- سپاس از شما، جناب رییس جمهور. خداحافظ

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید