خودرو سدان چیست و هر آنچه که باید بدانید

    کد خبر :987767

در صنعت خودروسازی اتومبیل‌های مختلفی را شاهد هستیم که به یک سگمنت خاصی اختصاص دارد. یک خودرو سدان است، دیگری شاسی بلند.

بازتاب-

بسیاری از افراد ممکن بوده با اصطلاح سدان، هاچ بک، شاسی بلند به صورت کامل آشنایی نداشته و نیاز باشد تا توضیحی درباره این سگمنت‌ها ارائه شود. در این مطلب قصد داریم با سگمنت سدان آشنا شویم.

خودرو سدان چیست؟

خودرو سدان

سدان به خودرویی گفته می‌شود که چهار درب با صندوق عقب است. ارتفاع استانداردی از سطح زمین داشته و یک سگمنت محبوب بین مردم به شمار می‌رود. سدان‌ها اغلب دارای چهار درب و دو ردیف صندلی هستند. قابلیت جا دادن چهار یا پنج سرنشین آن را به یک ماشین جادار و راحت برای اکثر رانندگان تبدیل می کند. تصور می شود که کلمه “sedan” از کلمه لاتین “sedere” به معنای “نشستن” آمده است. واضح است که یک سدان به نام خود عمل می کند زیرا اغلب با راحتی و سواری نرم همراه بوده  که سفر از A به B را بسیار لذت بخش می سازد.

انواع سدان

سدان کامپکت

خودرو سدان

این نوع خودرو شباهت به یک سدان را دارد اما ابعاد کوچکی برای آن در نظر گرفته شده و به نوعی باید آن را یک سدان جمع و جور دانست. این نوع خودروها برای سفرهای درون شهری گزینه مناسبی هستند و تجربه رانندگی راحتی می‌توان با آن داشت.

سدان میان سایز

خودرو سدان

این سدان ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سدان جمع و جور داشته و راحتی بیشتری برای سرنشینان رقم می‌زند. همچنین چنین مدل‌هایی برای سفرهای بیرون شهر پیشنهاد شده زیرا توانایی بیشتری در مقایسه با سدان‌های جمع و جور ارائه می‌دهد.

این نوع سدان‌ علاقمندان بسیاری داشته زیرا سایز ایده آلی شامل آن شده و فضای داخلی بزرگی ارائه می‌دهد. بنابراین افراد بیشتری تمایل به خرید آن پیدا می کنند.

سدان لوکس

خودرو سدان

این مدل  خودروهای سدان همانطور که از نامشان پیدا است، ویژگی‌های لوکسی داشته و ابعاد بزرگ دارند. به شکلی که در مقایسه با سدان‌های میان سایز، ابعاد بزرگی داشته و فضای داخلی به شدت باکیفیتی شامل آنها می‌شود. این مدل سدان‌ها قیمت ارزانی نداشته و برای اقشار ثروتمند تدارک دیده می‌شود.

همچنین بهترین آپشن‌ها و قابلیت‌ها را در این نوع سدان‌ها می‌توان شاهد بود. سدان لوکس یک مدل با تجهیزات رفاهی کامل بوده و در خود به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تجهیز می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد که سدان لوکس عمدتا ظرفیت 4 نفره داشته و از چهار صندلی مستقل و جدا از هم بهره می‌برند.

سدان اسپرت

خودرو سدان

این نوع سدان‌ها عمدتا دارای پیشرانه قوی هستند تا تجربه سواری اسپرت را ارائه دهند. همچنین مفهوم سدان‌های اسپورت به این معناست که آنها با 4 درب عرضه می‌شوند، اما عملکرد بالایی مانند هر خودروی اسپرت دیگری دارند. سدان‌های اسپرت با اسب بخار و گشتاور فراوان، چابکی باورنکردنی همراه با راحتی و تجمل را ارائه می‌دهند. این روزها، خودروسازان به طور فزاینده‌ای از توربوشارژر برای سدان‌های اسپرت خود استفاده کرده که می‌تواند موتورهای آن‌ها را کوچک کند و از مزایای کاهش آلایندگی و همچنین مصرف سوخت بهتر بهره ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید