خط قرمز قوه قضاییه به روایت رئیسی / بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم / جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست

    کد خبر :732374

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: بنای دستگاه قضایی برصدور رأی بر مبنای شرع و قانون است. اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.

وی افزود: همکاران قضایی در سراسر کشور باید نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه تضییع حقوق عامهاز هیچکس پذیرفته نیست، گفت: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است و ظرفیت‌های قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه است و هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم است و لذا فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به بخشنامه ابلاغی اخیر در خصوص نظام بانکی عنوان کرد: دریافت سود و جریمه بانکی باید منضبط باشد و آشفتگی در اعطای تسهیلات با هر میزان نرخ سود و جریمه باید رفع شود. ناظم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است ما هم تضمین آن هستیم.

به گزارش مهر،‌ وی تأکید کرد: اقدام ما در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به انضباط مالی در نظام بانکی بود. مدیران اقتصادی کشور با مردم و بازار سخن بگویند تا مردم مطمئن شوند که برنامه دارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید