حذف نام و پرچم اسراییل از جدول المپیاد جهانی کامپیوتر

  • کامنت
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۱:۱۰
    کد خبر :1090460

شریفی زارچی روز چهاردهم شهریور هم در توییتی از حضور بی سابقه تیم المپیاد کامپیوتر ایران در مصر خبر داده و نوشته بود: با ارتباط مستقیم دکتر عراقچی و وزیر خارجه مصر، ویزای تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران صادر شد تا برای نخستین بار، یک تیم المپیاد ایران در این کشور حضور یابد. پیش از این تیم‌های ملی و دانشگاهی ایران از حضور در مسابقات علمی مختلف به میزبانی مصر، به دلیل عدم صدور ویزا، بازمانده بودند.

گفتنی است با پایان المپیادهای علمی ۲۰۲۴، ایران در مجموع ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (از ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۴ دانش‌پژوهان کشورمان موفق شدند تا رتبه اول المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، رتبه چهارم المپیادهای زیست‌شناسی و فیزیک، رتبهٔ هشتم المپیاد شیمی، رتبهٔ نهم المپیاد کامپیوتر و رتبه هجدهم المپیاد ریاضی را در دنیا کسب کنند.

علی شریفی زارچی در توییتی نوشت:

نام و پرچم اسرائیل از جدول رده‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر IOI حذف شد. این اقدام در راستای اعتراض بین‌المللی به جنایت‌های اسرائیل در غزه و با رای موافق ۵۴ در مقابل رای مخالف ۲۱ کشور انجام شد. قبلاً روسیه و بلاروس نیز در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین با این تحریم مواجه شده اند.

اسراییل جدول المپیاد جهانی کامپیوتر

انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید