توییتر بلو مجددا دردسترس قرار گرفت

    کد خبر :959504

در ماه اکتبر بود که ایلان ماسک خرید توییتر را نهایی کرد و رسما مدیرعامل این شبکه اجتماعی شد. پیشنهاد خرید 40 میلیارد دلاری موجب شد تا ماسک به دنبال کسب سودآوری از این شبکه باشد.

بازتاب-طی هفته‌های گذشته بود که سرویس توییتر بلو دردسترس قرار گرفت و افراد با پرداخته ماهانه 8 دلار می‌توانستند علاوه بر دریافت تیک آبی، از خدمات متعددی استفاده کنند. اما وجود حاشیه‌ها و انتقاداتی موجب شد تا برای مدتی این سرویس از دسترس خارج شود و اکنون باری دیگر دردسترس قرار گرفت.

البته این بار تفاوتی وجود نداشته و سرویس با بهبود عملکردی بازگشته تا بتواند نیاز مخاطب خود را برآورده سازد. در اوایل توییتر محدودیت  140 کاراکتری داشت و افراد نمی‌توانستند بیش از این نویسه داشته باشند. مدتی بعد به 280 کاراکتر رسید و اکنون گفته شده بزودی به سقف بالاتری دست پیدا می‌کند.

توییتر بلو چندین تیک را دربرگرفته که باید به تیک آبی، خاکستری و طلایی اشاره کرد. آبی برای افراد مشهور و سایر افراد بوده که به خرید تیک می‌پردازند، تیک خاکستری برای سازمان‌های دولتی و تیک طلایی برای مشاغل در نظر گرفته شده است. تیک آبی به افراد این امکان را خواهد داد ویدئوهای طولانی‌تر با وضوح 1080 پیکسل آپلود کنند و ویرایش توییت نیز از همان روز اول ارائه می‌شود.

توییتر بلو

آخرین ویژگی جدید که بزودی دردسترس قرار خواهد گرفت، قابلیت نوشتن توییت تا 4000 کاراکتر است. موضوعی که موردتوجه کاربران و علاقمندان این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. قابلیتی کاربردی برای افرادی که روزمره نویسی طولانی دارند.

مطمئناً راهی برای ترغیب مردم به خرید اشتراک 8 دلاری در ماه Blue خواهد بود. و این بدین صورت است که اگر از طریق وب سایت بروید، توییتر برای iOS به جای آن برای جبران هزینه اپل اپ استور (30 درصد) ماهانه 11 دلار از شما دریافت می‌کند. به هر حال، Twitter Blue یک اشتراک بدون تبلیغات نیست، در عوض کاربران آبی فقط نیمی از تبلیغات را خواهند دید.

چیزی که ممکن است بحث برانگیز باشد این است که حساب‌های دارای توییتر آبی در هنگام فهرست کردن اشاره‌ها و نتایج جستجو در اولویت قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود، باید مبلغی را پرداخت کنید. با تمام این تفاسیر توییتر سعی دارد نه تنها به ساماندهی محتواهای این شبکه بپردازد، بلکه سودآوری هم داشته باشد. تاکنون این شرکت هیچ سرویس پولی نداشته و بیشتر درآمد خود را از راه تبلیغات تامین کرده است.

بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود ماسک چه برنامه‌های دیگری دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید