تولید مجسمه سه بعدی بر مبنای ویدئوهای دو بعدی

    کد خبر :373624

اگر چه استفاده از مدل های رایانه ای دوبعدی در برخی موارد می تواند نیازهای کاربران را برطرف کند، اما گاهی نیز این مدل ها جایگزین لمس عملی اشیای سه بعدی فیزیکی نمی شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، به تازگی پژوهشگران دانشگاه ام آی تی، موفق به ابداع سیستمی شده اند که با استفاده از آن می توان بر مبنای ویدئوهای دو بعدی مجسمه هایی ساخت که با چاگرهای سه بعدی تهیه می شوند و سیر حرکتی به نمایش درآمده در یک ویدئوی دو بعدی را به نمایش می گذارند.

این فناوری که به MoSculp مشهور شده به افرادی مانند قهرمانان ورزشی کمک می کند تا مهارت های خود را از طریق درک بهتر نحوه حرکتشان در فضای واقعی بهبود ببخشند.

برای استفاده از MoSculp تنها کافیست فرد یک ویدئوی معمولی دو بعدی از حرکات خود تهیه کند و سپس این فیلم تهیه شده در شرایط عادی را در اختیار برنامه رایانه ای مذکور بگذارد. این برنامه با تحلیل فیلم یادشده و شناسایی نقاط کلیدی بدن مانند لگن، زانو و مچ پا تصاویری سه بعدی از بدن انسان تهیه می کند که روند حرکت موجود در فیلم را به تصویر می کشند.

سپس این تصاویر سه بعدی به طور متوالی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و مدل نهایی به صورت سه بعدی آماده شده و برای چاپ با استفاده از چاپگر سه بعدی آماده خواهد بود. کاربران قبل از چاپ مدل مذکور می توانند نسخه ای دیجیتال از آن را مشاهده کنند و به عنوان مثال رنگ آن را انتخاب کنند. این فناوری فعلا به صورت انفرادی قابل استفاده است، اما در آینده می توان از آن برای ثبت حرکات چند نفر در آن واحد استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید