توسعه خط ۳ مترو تسهیل کننده ترافیک شمال تهران

    کد خبر :339131

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار منطقه اعلام کرد: توسعه خط سه مترو از میدان نوبنیاد تا تجریش و ادامه آن تا خیابان ولیعصر(عج)، مهمترین عامل تسهیل کننده ترافیک شمال تهران است که در اولویت برنامه‌های اجرایی منطقه قرار دارد.

محمد خردمند با بیان اینکه توسعه خط سه مترو از میدان نوبنیاد تا تجریش و ادامه آن تا خیابان ولیعصر(عج)، مهمترین عامل تسهیل کننده ترافیک شمال تهران است که در اولویت برنامه‌های اجرایی منطقه قرار دارد، اظهار داشت: مساحت معابر شمال تهران طبق استانداردهای ترافیکی باید بالای ۲۰ درصد مساحت کل منطقه باشد که با ۶ درصد مساحت و کسر ۱۴ درصدی معبر، کشش ظرفیت ترافیکی مراکز تجاری جدید را ندارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ مجتمع اداری، تجاری ، مسکونی و… در منطقه یک احداث شده و یا در حال احداث است که پروژه اطلس مال یکی از آنها محسوب می شود که بدون پیوست اجتماعی و عارضه سنجی در حال احداث است که افتتاح آن منجر به گره ترافیکی شرق منطقه یک می شود که در حال حاضر راهکارها و تمهیدات لازم برای خروج از این بار ترافیکی در حال ایجاد است.

خردمند تصریح کرد: در محدوده اطلس مال مراکزی چون فرهنگسرای نیاوران، کانون زبان ایران ، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، استخر مجموعه شهدای نیاوران و… وجود دارد که همگی نیازمند پارکینگ هستند و این مجتمع با تامین ۱۶۰۰ واحد پارکینگ می تواند تنها پاسخگوی مراجعین خود باشد که ورود به پارکینگ این مرکز نیز ،منجر به ایجاد طول صف در خیابان پاسداران و افزایش ترافیک محدوده می شود.

به گزارش ایسنا، معاون شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر سطح سرویس در خیابان پاسداران تا نیاوران و اقدسیه یا در محدوده بین نیاوران تا تقاطع موحد دانش و بلوار اندرزگو در حد معمولی است که بعد از افتتاح اطلس مال و دیگر مجتمع های در حال ساخت چون مجتمع سبز و آواسنتر ،ظرفیت معابر تبدیل به پارکینگ می شود.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، خردمند افزود: برای ساماندهی وضعیت ترافیکی این محدوده اقداماتی در حال انجام است که می توان به افزایش سطح خدمات رسانی بیشتر تاکسی ها در این محدوده ، تسریع در توسعه خط ۳ مترو از نوبنیاد به تجریش ، تغییر جهت در برخی کوچه ها و خیابان های مجاور و… اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید