تاتا تیاگو NRG رقیب جدی ساندرو استپ وی
در ماههای گذشته شرکت هندی تاتا از نسخه فیس لیفت هاچ بک تیاگو رونمایی میکند. حال با گذشت چند ماه نوبت به رونمایی نسخه NRG این هاچ بک اقتصادی هندیها رسید که قابل توجه است.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– این نسخه در حقیقت مدل کراس بوده و تفاوتهایی را با نسخه استاندارد دارد و در دو نسخه دستی و اتوماتیک با قیمتی در حدود ۸ هزار دلار عرضه میشود که به معنای رقمی در حدود ۲۴۰ الی ۲۶۰ میلیون تومان برای این خودروهاست. تاتا تیاگو NRG در نمای روبرو از جلوپنجرهای بزرگتر با رنگ مشکی براق و چراغهایی با گرافیک متفاوت برخوردار است. سپر نیز دارای سینی محافظ است که البته نقشی صرفا تزئینی دارد.
در نمای جانبی این نسخه از تیاگو با ارتفاع بیشتر از زمین (۱۸۱ میلیمتر)، محافظهای پلاستیکی و رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی با رنگ دوگانه از مدل استاندارد قابل شناسایی است. در نمای عقب هم پلاستیک محافظ سپر، NRG را از تیاگوی استاندارد متمایز میکند. در داخل کابین NRG مشابه تریم پرچمدار هاچبک تیاگو است، ولی تاتا موتورز تصمیم گرفته با روکشی متفاوت و استفاده از المانهای قرمزرنگ چهره اسپرتتری به این بخش ببخشد. تغییر پشت آمپر آنالوگ به یک صفحه دیجیتال، دیگر تغییر شاخص در داخل کابین است. بطور کلی کابین تیاگو در هر دو نسخه را باید جادار و راحت توصیف کرد.
از لحاظ تجهیزات تفاوت زیادی بین NRG و تیاگوی هاچبک دیده نمیشود. نمایشگر لمسی ۷ اینچی با پشتیبانی از اتصال بلوتوث، دکمههای کنترلی تلفن همراه و موزیک از روی فرمان، استارت دکمهای و سیستم صوتی هارمن از جمله این تجهیزات هستند. به غیر از اینها، باید به مواردی مثل دوربین دید عقب، آینههای جانبی تاشوی برقی و دو ایربگ برای راننده و سرنشین نیز اشاره کنیم. نکته عجیب و تاملبرانگیز اینکه برخلاف هاچبک تیاگو در نسخه کراس یا همان NRG خبری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیست.
نیروبخش تاتا تیاگو NRG موتور ۱.۲ لیتری بنزینی است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا نمونه نیمه خودکار با چرخها در ارتباط است. گفتنی است قیمت تیاگو NRG برای نسخه دستی ۶۵۷،۴۰۰ روپیه (معادل ۸۸۵۵ دلار یا تقریبا ۲۴۰ میلیون تومان) و برای نسخه مجهز به گیربکس نیمه خودکار ۷۰۹،۴۰۰ روپیه (معادل ۹۵۶۰ دلار یا تقریبا ۲۶۰ میلیون تومان) اعلام شده است.