بهترین کارگاه مادر و کودک!

    کد خبر :1023645

در دنیای پر از شلوغی امروزی، شاید شما فرصت نکنید که برای وقت گذراندن با کودک خود زمان بگذارید و نبود این فرصت، ممکن است در خیلی از والدین در مورد شکل‌گیری دلبستگی ایمن و اعتماد کودک به آن‌ها ایجاد نگرانی کند. اینجاست که ایده کارگاه‌ مادر و کودک به کمک والدین و کودکان آمده است و فضایی را فراهم کرده است که کودکان در کنار پدر و مادر خود زمان با کیفیتی را سپری کنند. دلایل زیادی برای نشان دادن اهمیت شرکت در کارگاه مادر و کودک وجود دارد، 3 دلیل مهم از این دلایل را در این بخش بررسی می‌کنیم تا بعد به سراغ انتخاب بهترین کارگاه برویم.

3 دلیل مهم که چرا در کارگاه مادر و کودک شرکت کنیم؟

♦ برای این که در چالش فرزندپروری تنها نباشیم.

برای والدین جوان، تجربه فرزندپروری تازه و پر از چالش‌های جدید است. یک عامل کمک کننده به مادرها در این زمینه، وجود گروهی از مادران با تجربه‌های مشابه و کودکان هم‌سن است که کارگاه مادر و کودک این فضای امن و مطمئن را برای خانواده‌ها فراهم کرده است.

♦ برای این که سواد عاطفی فرزندمان در کنار دیگر کودکان افزایش پیدا کند.

در بازه سنی 2 تا 3 سال، نیاز به تعامل اجتماعی در کودک شکل می‌گیرد و تجربه چالش‌های جدید کنار هم سالان منجر به ارتقای مهارت‌های اجتماعی می‌شود. کارگاه‌های مادر و کودک نه تنها فرصت کنار هم قرار گرفتن کودکان را فراهم می‌کنند، بلکه مربیان و تسهیلگران با ایجاد بستری برای گفتگوی کودکان، روند این تعاملات اجتماعی را نیز ارتقا می‌بخشند.

♦ برای این که کودکان از یکدیگر یاد بگیرند.

مشاهده محیط و آموزش غیر مستقیم، بهترین روش یادگیری است. بچه‎‌ها زمانی که کنار هم هستند همواره در حال مشاهده یکدیگرند و مهارت‌های کلامی، حل مسئله و … یکدیگر را زیر نظر می‌گیرند و برای یادگیری آن مهارت‌ها تلاش می‌کنند، بدون این که به صورت مستقیم درگیر پروسه یادگیری باشند. کارگاه مادر و کودک سرعت این یادگیری غیرمستقیم با کمک بازی‌های هدفمند و چالش‌های جدید افزایش می‌دهد.

تا اینجا با هم بررسی کردیم که چرا مهم است در کارگاه مادر و کودک شرکت کنیم. مرحله بعدی، بررسی ویژگی‌های مهم یک کارگاه مادر و کودک خوب است تا در موقع انتخاب، بهترین تصمیم را داشته باشیم؛ انتخاب یک کارگاه نامناسب نه تنها تاثیر مورد نظر ما را ندارد بلکه ممکن است در فرآیند رشد کودک اختلال ایجاد کند. پس با هم بررسی می‌کنیم که بهترین کارگاه مادر و کودک چه فاکتورهایی دارد.

ویژگی‌های بهترین کارگاه‌ مادر و کودک

تضمین کننده کیفیت یک کارگاه مادر و کودک، مربیان و تسهیلگران حرفه‌ای آن کارگاه هستند. مربیان و تسهیلگرانی که از نظر دانش روانشناسی و نحوه ارتباط با کودک مورد اعتماد والدین باشند و بتوانند به خوبی با کودک ارتباط بگیرند، اگر کودک نتواند به درستی با مربیان ارتباط برقرار کند، تمایلی به همکاری در بازی ها و فعالیت‌های کارگاه نخواهد داشت. شناخت نیازهای رشدی کودک، درک بهتر از کودکان و هم‌چنین داشتن ارتباط مناسب با والدین و توانایی پاسخگویی به سوالاتشان از دیگر ویژگی‌هایی است که مربیان یک کارگاه مادر و کودک باید داشته باشند.

پایه اساسی یک کارگاه مادر و کودک، فعالیت‌ها و بازی‌های طراحی شده در کارگاه است. بازی‌های کارگاه مادر و کودک باید متناسب گروه سنی کودک باشند، نیازهای رشدی کودک را پوشش دهند، برای کودک جذاب و لذت بخش باشند، ارتباط مادر و کودک را تقویت کنند و خلاقیت کودک را افزایش دهند.

پس از دانستن اهمیت شرکت در کارگاه مادر و کودک و شناخت ویژگی‌های بهترین کارگاه، زمان انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک فرا رسیده است.

کارگاه مادر و کودک پرچین

مهدکودک پرچین اولین مجموعه تخصصی کودک با رویکرد انسان گرا و دارای 2000 متر فضای طبیعی، اولین کارگاه مادر و کودک در فضای آزاد را با همین رویکرد، در محله اوین درکه تهران تاسیس کرد. کارگاه‌های مادر و کودک پرچین در رده‌های سنی مختلف و در دو فضای بسته کارگاهی و فضای آزاد مزرعه برگزار می‌شود. طراحی فضاهای مختلف پرچین با آگاهی از نیازهای رشدی هر گروه سنی انجام شده است تا رشد همه جانبه کودک در کنار سلامت روان و حال خوب برای بچه‌ها فراهم شود. اگر اطلاعات بیشتری از کارگاه رده سنی کودکتان نیاز داشتید، وبسایت پرچین به شما کمک زیادی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید