بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان

    کد خبر :1096900

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پیدا کردن یک صرافی معتبر و امن که محدودیتی برای کاربران ایرانی نداشته باشد و بتوان با خیال راحت در آن ترید کرد، بسیار دشوار شده است. بسیاری از صرافی‌های برتر دنیا مانند بایننس، بینگ ایکس، مکسی و… به دلیل مشکلات امنیتی خدمات‌دهی به ایرانیان را محدود کرده‌اند و به عنوان یک کاربر ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی‌ها وجود ندارد، در این میان ممکن است این سوال برای شما پیش آید که با وجود این مشکلات چرا با صرافی ایرانی کار نکنم؟ پیشنهاد می‌کنیم برای انجام معاملات فیوچرز به هیچ عنوان از صرافی ایرانی استفاده نکنید زیرا به دلیل نقدینگی پایین و کارمزدهای بالایی که دارند گزینه مناسبی برای معاملات فیوچرز نمی‌باشند و بهتر است که از یک صرافی معتبر خارجی برای انجام معاملات خود استفاده کنیم.

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانیان کدام است؟

برای انتخاب بهترین صرافی برای معاملات فیوچرز باید مواردی مانند امنیت، کارمزدهای معاملاتی، امکان دسترسی بدون نیاز به احراز هویت اجباری را در نظر گرفت. با توجه به اینکه اکثر صرافی‌های برتر احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده و بدون احراز هویت خدمات محدودی ارائه می‌دهند و همچنین به دلیل مسائل امنیتی نیز کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی‌ها احراز هویت کرده و فعالیت کنند بنابراین انتخاب یک صرافی معتبر خارجی که هیچ‌گونه محدودیتی برای ایرانی‌ها نداشته باشد، ما را با سختی‌هایی مواجه می‌کند. اما طبق تحقیقات انجام شده در حال حاضر صرافی توبیت بهترین صرافی ارز دیجیتال در مقایسه با سایر صرافی‌ها می‌باشد که در ادامه به معرفی این صرافی می‌پردازیم.

معرفی صرافی توبیت

صرافی توبیت بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌باشد که از سال 2022 فعالیت خود را شروع کرده و دفتر مرکزی آن واقع در جزایر کیمن می‌باشد. این صرافی علیرغم مدت کوتاه فعالیت خود توانسته جایگاه بالایی در میان صرافی‌های برتر کسب کند و در حال حاضر رتبه 26 را در سایت Coinmarketcap به خود اختصاص داده است.‌ توبیت با ارائه مزایای ویژه مانند کارمزدهای معاملاتی پایین، بونوس‌های ویژه، احراز هویت اختیاری و همینطور خدمات‌دهی مستقیم بدون نیاز به فیلتر شکن به عنوان یک صرافی محبوب برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود. با توجه به مزایای گفته شده در حال حاضر توبیت بهترین صرافی برای انجام معاملات فیوچرز می‌باشد که با قابلیت فعال بودن منوی فارسی نیز کاربران ایرانی با درک بهتری می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند. در ادامه نحوه معامله فیوچرز در توبیت را توضیح خواهیم داد.

ویژگی‌های صرافی توبیت

صرافی توبیت ویژگی‌های متنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دمو تریدینگ، کپی تریدینگ و همچنین ربات معامله‌گر گرید اشاره کرد.

دمو تریدینگ توبیت

دمو تریدینگ یا حساب معاملاتی آزمایشی محیط شبیه سازی شده بازار واقعی می‌باشد و در این محیط تمامی شرایط واقعی بازار مانند قیمت‌ها، نوسانات و ابزارهای معاملاتی شبیه سازی شده  این امکان را به شما می‌دهد تا با سرمایه مجازی به انجام معامله بپردازید، بنابراین هیچ ریسکی برای از دست دادن سرمایه نخواهید داشت.

کپی تریدینگ

با استفاده از قابلیت کپی تریدینگ توبیت شما می‌توانید از استراتژی معامله‌گران حرفه‌ای برای معاملات خود استفاده کنید و به عبارتی از معاملات آنها کپی کنید.

گرید تریدینگ

با قابلیت گرید تریدینگ شما می‌توانید معاملات خود را با استفاده از ربات هوشمند معاملاتی انجام دهید که برای این کار کافی است اطلاعات معاملاتی خود از جمله مارجین و اهرم را در ربات تنظیم کنید تا به صورت خودکار معاملات شما انجام شود.

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز بخش مهم و کاربردی در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشند و یکی از گزینه‌های جذاب برای شروع معامله به‌ویژه برای معامله‌گران تازه‌کار به شمار می‌رود. معاملات فیوچرز قراردادهای آتی هستند که در آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند که یک دارایی را در تاریخ مشخصی در آینده و با قیمتی از پیش تعیین شده معامله کنند. در معاملات فیوچرز معامله‌گران می‌توانند با سرمایه‌ای تحت عنوان مارجین وارد معامله شوند که این کار باعث افزایش سود یا ضرر می‌شود.

نحوه انجام معامله فیوچرز در صرافی توبیت

برای معامله در بخش فیوچرز صرافی توبیت باید طبق مراحل گفته شده در زیر پیش بروید:

1.ثبت نام و ورود به حساب کاربری

برای ثبت نام در این صرافی به سایت این صرافی رفته و یا با دانلود و نصب اپلیکیشن توبیت ثبت نام خود را تکمیل کنید. سپس وارد حساب کاربری خود در توبیت شوید.

2.انتقال دارایی به کیف پول فیوچرز

بعداز ورود به حساب کاربری، وارد قسمت کیف پول شوید و دارایی‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها معامله کنید (مانند بیت کوین، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر) را به کیف پول Futures انتقال دهید. برای انتقال باید از بخش Assets گزینه  Transferرا بزنید.

3.انتخاب ارز و جفت ارز معاملاتی

در بخش معاملات فیوچرز، جفت ارز معاملاتی مورد نظر خود مانند BTC/USDT یا ETH/USDT را انتخاب کنید.

4.تنظیم اهرم معاملاتی

یکی از ویژگی‌های معاملات فیوچرز، امکان استفاده از اهرم است که به معامله‌گران این امکان را می‌دهد با چند برابر سرمایه خود معامله کنند. انتخاب اهرم بسته به میان ریسک پذیری شما دارد که می‌توانید با توجه به میزان ریسک پذیری خود از اهرم 5x، 10x یا بالاتر استفاده کنید. اما به این نکته نیز توجه کنید که هرچه از اهرم بالاتری برای معاملات خود استفاده کنید، ریسک از دست دادن سرمایه نیز بیشتر خواهد بود.

5.انتخاب نوع سفارش (Order Type)

در معاملات فیوچرز، چند نوع سفارش وجود دارد:

سفارش محدود (Limit order) : برای تعیین یک قیمت خاص جهت خرید یا فروش ارز مورد نظر.

سفارش بازار (Market order) :در سفارش بازار ارزی را در قیمت لحظه‌ای بازار خرید یا فروش می‌کنیم.

سفارش استاپ لیمیت (Stop-Limit Order) : برای محافظت از سرمایه و تعیین قیمت خرید یا فروش در صورت تغییرات ناگهانی بازار.

6.ورود به معامله (Open Position)

پس از تنظیم اهرم و انتخاب نوع سفارش، مقدار سرمایه و قیمت مورد نظر خود را وارد کنید و سپس برای خرید روی گزینه Buy Long و برای فروش روی گزینه Sell Short کلیک کنید.

پوزیشن‌های معاملاتی شامل دو نوع Long و Short می‌باشند که زمانی که فکر می‌کنیم قیمت ارز افزایش خواهد یافت پوزیشن لانگ (Long Position) باز می‌کنیم و زمانی که فکر می‌کنیم قیمت ارز کاهش خواهد یافت از پوزیشن شورت (Short Position) استفاده می‌کنیم.

7.بستن معامله

پس از ورود به معامله، در بخش Positions می‌توانید وضعیت معاملات باز خود را مشاهده کنید. همینطور برای بستن معامله خود و ثبت سود یا ضرر روی گزینه close کلیک کرده و معامله را ببندید.

8.مدیریت ریسک و تنظیم حد ضرر (Stop-Loss)

رعایت مدیریت ریسک یکی از مهم‌ترین موارد در معاملات فیوچرز می‌باشد. با تعیین حد ضرر (stop-loss) یا حد سود (take profit) در معاملات می‌توانید از ضررهای بزرگ جلوگیری کرده و سود خود را حفظ کنید.

نکته مهم: سعی کنید همیشه برای معاملات خود استاپ لاس (حدضرر) تنظیم کنید.

9.برداشت سود

در نهایت، بعد از بستن معاملات موفق و کسب سود می‌توانید دارایی‌های خود را از کیف پول فیوچرز به کیف پول اصلی انتقال داده و درصورت نیاز، برداشت کنید.

جمع بندی

صرافی توبیت با مزایا و ویژگی‌های کاربردی که دارد بهترین گزینه برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال به ویژه کاربران ایرانی است. امکان احراز هویت با مدارک ایرانی مانند کارت ملی یا پاسپورت یکی از مزیت‌های جذاب این صرافی می‌باشد که فعالیت در این صرافی را برای کاربران ایرانی راحت‌تر کرده و شما می‌توانید بدون هیچ گونه مشکل از خدمات این صرافی استفاده کنید. از مزیت‌های دیگر این صرافی که در این مقاله گفته شد خدمات دهی مستقیم به ایرانی‌ها است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به فیلتر شکن و محدودیت خاصی در این صرافی فعالیت کنند.

از ویژگی های بارز این صرافی امکان انجام معامله دمو تریدینگ و کپی تریدینگ آن می‌باشد که کمتر صرافی از این قابلیت برخوردار است. همچنین با دارا بودن قابلیت گرید تریدینگ نیز معاملات شما توسط ربات انجام می‌شود.

همچنین نحوه معامله فیوچرز در صرافی توبیت از جمله انتقال دارایی، انتخاب نوع سفارش و مدیریت ریسک و تنظیم استاپ لاس را شرح دادیم. نکته آخر اینکه برای انجام معامله در این صرافی با هیچ گونه محدودیت خاصی مواجه نخواهید بود و می‌توانید به راحتی معاملات خود را انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید