با این خوراکی ها به جنگ آلزایمر بروید

    کد خبر :1100658

خیلی از افراد تصور می‌کنند چون ژنتیک نقش مهمی در ابتلا به دمانس‌هایی همچون آلزایمر دارد، پس تغذیه هیچ نقشی ندارد و نمی‌تواند با قدرت ژنتیک غلبه کند. اما خوب است بدانید که محققان، اثرات مصرف آجیل را بر حافظه و سلامت مغز بررسی کرده و دریافته‌اند که مصرف ۶۰ گرم آجیل مخلوط در روز باعث تقویت حافظه و افزایش جریان خون در مغز می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم می‌تواند از سلامت مغز محافظت کند و خطر زوال شناختی را کاهش دهد. مصرف آجیل در برنامه غذایی روزانه هم راهی برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات حافظه است. چون آجیل‌ها به خصوص مغز گردو حاوی مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین‌ها و پلی‌فنول‌ها هستند که همه اینها برای بهبود عملکرد شناختی مفیدند.

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد آجیل‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی مثل ویتامین E، اسیدهای چرب امگا۳، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی به سلامت مغز کمک می‌کنند و به نظر می‌رسد که این ترکیبات می‌توانند در کاهش التهاب و اکسیداسیون سلول‌های مغزی موثر باشند.

مثلا ویتامین E به طور خاص به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی‌اش از آسیب به سلول‌های عصبی محافظت می‌کند و مطالعات نشان می‌دهد که این ویتامین می‌تواند فرایندهای پیری مغز را به تأخیر بیندازد و گردو و بادام درختی حاوی ویتامین E هم هستند.

یکی از مطالعات نشان داده که مصرف روزانه آجیل‌ها به بهبود حافظه و عملکرد شناختی در افراد مسن کمک می‌کند. به خصوص، مصرف گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی امگا۳ نقش موثری در حفظ سلامت شناختی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید