بایدن: اگر آتش بس در غزه برقرار شود شاید ایران از حمله به اسرائیل منصرف شود

    کد خبر :1086287
بایدن آتش بس غزه

رییس جمهور آمریکا مدعی شد: شاید اگر آتش بس در غزه برقرار شود ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.

آکسیوش نوشت: بایدن به خبرنگاران گفت که انتظار دارد اگر در چند روز آینده آتش بس غزه صورت گیرد، ایران از حمله احتمالی به اسرائیل خودداری کند.

یالات متحده، مصر و قطر از اسرائیل و حماس خواستند تا در دور نهایی و قطعی مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه برای توافق برای آزادی گروگان‌های حماس و برقراری آتش‌بس در غزه شرکت کنند.

کاخ سفید به شدت نگران است که اگر ایران و حزب الله در چند روز آینده به اسرائیل حمله کنند، مذاکرات از بین رفته و هرگونه توافق احتمالی نابود شود. این درحالی است که حماس گفته در مذاکرات جدید شرکت نخواهد کرد و چارچوب پیشین که بایدن معرفی کرده بود را قبول دارد.

با این حال بایدن تاکید کرد که نگران حمله احتمالی ایران به اسرائیل و پیامدهای آن بر توافق گروگان گیری و آتش بس است. او گفت: «دستیابی به توافق سخت‌تر می‌شود اما تسلیم نمی‌شود. خواهیم دید که ایران چه می کند. خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد ایران در صورت دستیابی به توافق آتش بس، حمله تلافی جویانه را متوقف کند، گفت: «این انتظار من است».

از سوی دیگر مقامات آمریکایی گفتند که برت مک گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در خاورمیانه روز سه شنبه وارد قاهره شد تا با مقامات مصری درباره معامله گروگان گیری و ترتیبات امنیتی برای مرز مصر و غزه گفتگو کند.

به گزارش شفقنا؛ آکسیوس در خبر دیگری اعلام کرد: ارزیابی به روز جامعه اطلاعاتی اسرائیل این است که ایران آماده حمله مستقیم به اسرائیل در تلافی ترور رهبر سیاسی حماس در تهران است و احتمالا این کار را ظرف چند روز انجام خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید