وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

این وصل نکردن اینترنت هم خودش یک اغتشاش است

    کد خبر :647049

گروه سیاسی بازتاب: اینترنت همچنان قطع است. شاید این جمله پیش‌ازاین تشویش اذهان عمومی به شمار می‌رفت و مدیرمسئول بازتاب نه‌تنها تذکر می‌گرفت که باید در دادسرای فرهنگ و رسانه نیز حاضر به پاسخگویی می‌شد؛ اما امروز نزدیک به یک هفته است که همچنان این جمله صادق است ولی کسی به داد ما نمی‌رسد.

 

هرروز وعده وصل شدن اینترنت را می‌دهند، اما امروز که شنبه اولین روز کاری هفته است هم خبری از اینترنت نیست. نه اینکه ازلحاظ اقتصادی در رتبه بالای قرار داریم؛ نه اینکه اینترنت ملی قدرتمند با موتور جستجوهای قوی و شبکه اجتماعی پایداری داریم؛ نه اینکه منشور حقوق شهروندی در این دولت تنظیم شد، نه اینکه رئیس دولت زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده نداده بود «انگشتمان هم روی دکمه فیلترینگ نمی‌رود» نیازی به اینترنت نداریم! فعالیت، کار و تلاش اقتصادی هم همین‌طور، سرچ و جستجو هم که اهمیتی ندارد. حقوق شهروندی هم که باید بگذاریم دم کوزه آبش را بخوریم. وعده رئیس‌جمهور هم می‌رود در لیست وعده‌های متعدد و پرشماری که به سرانجام نرسیده؛ خدا را شکر همه‌چیز حل شد.

 

ربیعی سخنگوی دولت بارها در رسانه ملی و جمع خبرنگاران دلیل اعلام یک‌شبه سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بهای بنزین را جلوگیری از صف‌های طولانی بنزین و انبار شدن این کالای خطرناک در منازل اعلام کرد؛ اما خسارت‌های هرروزه ناشی از این تصمیم، بیشتر از تصور و برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید شده است.

 

به بهانه همین قطع شدن اینترنت، وزارت خزانه‌داری آمریکا وزیر ارتباطات ایران را تحریم کرده است؛ این در حالی است که تصمیم قطع شدن اینترنت را شورای امنیت کشور گرفته و می‌گویند وزیر کشور باید دستور وصل شدن اینترنت را بدهد که در هر دو صورت قطع و وصل شدن اینترنت، مسئولیت متوجه شخص رئیس‌جمهور می‌شود.

 

پیش‌تر در خصوص «خسارت مدیران نالایق بیشتر از اغتشاشگران خدانشناس است» گفتیم، اما همین وصل نکردن اینترنت، خودش دارد شبیه به یک اغتشاش می‌شود. اغتشاش که شاخ و دم ندارد. زندگی بسیاری از کسانی که با اینترنت سروکار دارند، مختل شده و امنیت شغلی بسیاری از آن‌ها نیز درخطر است. خوب این همان نتایج اغتشاشات خیابانی است که اینجا به دنبال وصل نشدن اینترنت حاصل‌شده و می‌شود.

 

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید