اگر ترامپ به کاخ سفید برگردد چه خواهد کرد؟

    کد خبر :1076203
بازگشت دوباره ترامپ

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به اقداماتی پرداخته است که دونالد ترامپ به احتمال زیاد در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر در دستور کار خود قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ و نزدیک‌ترین متحدانش دارند تدارک می‌بینند که در صورتی که بتوانند کاخ سفید را بازپس‌گیرند، تغییراتی اساسی در دولت آمریکا به وجود آورند. در این گزارش برخی از برنامه‌های او برای مقابله با مهاجرت، ایجاد تغییراتی در وزارت دادگستری برای محاکمه مخالفان، افزایش قدرت ریاست‌جمهوری، تغییر سیاست‌های اقتصادی آمریکا، عقب‌نشینی نظامی از اروپا و اعزام نیروهای نظامی به شهرهایی که دموکرات‌ها اداره می‌کنند، مورد اشاره قرار گرفته است.

بی‌تردید اولین کاری که دونالد ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید انجام خواهد داد، جلوگیری از روند مهاجرت‌های غیرقانونی است و رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال برنامه‌ریزی گسترده‌ای است تا اگر در سال ۲۰۲۵ به قدرت بازگردد، بتواند هدف جلوگیری از مهاجرت را با اقداماتی چون دیپورت دسته‌جمعی مهاجران غیرقانونی، افزایش ماموران فدرال و گارد ملی برای دستگیری مهاجران، استفاده از بودجه نظامی برای ساخت اردوگاه‌هایی برای نگهداری مهاجران بازداشتی، وادار کردن کشورهای دیگر برای پذیرش افراد متقاضی پناهندگی، ممنوع کردن دوباره ورود شهروندان برخی از کشورهای مسلمان و تلاش برای پایان دادن به حق «شهروندی بر اساس تولد» به دست آورد.

به گزارش  شفقنا به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز؛ استفاده از وزارت دادگستری برای محاکمه دشمنان و رقبایش اقدام دیگر دونالد ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید خواهد بود. در واقع دونالد ترامپ آشکارا از اختیارات ریاست‌جمهوری برای گرفتن انتقام از دشمنان خود استفاده خواهد کرد. ترامپ در این زمینه گفته که حتما وزارت دادگستری را تحت فشار قرار خواهد داد تا اقدام به آغاز تحقیقات جنایی در مورد بایدن و خانواده‌اش کرده و هم‌چنین رقبا و روزنامه‌نگاران را هم برای ایجاد چالش از نظر سیاسی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد- که البته کمپین آقای ترامپ بعداً این اظهارات را تکذیب کرد.

افزایش قدرت ریاست‌جمهوری هدف دیگر دونالد ترامپ بعد از بازپس‌گیری قدرت خواهد بود. در حقیقت ترامپ و همکارانش به دنبال این هستند توازن قوا را از طریق افزایش اختیارات رئیس‌جمهورتغییر داده و هر بخشی از دولت فدرال را که در حال حاضر مستقل از کاخ سفید عمل می‌کند، تحت کنترل دولت درآورند. دونالد ترامپ گفته که این هدف را از مسیر قرار دادن نهادهای مستقل تحت کنترل ریاست‌جمهوری، احیای قدرت ریاست‌جمهوری برای عدم تمکین در برابر تصمیمات کنگره، صدور فرمان اجرایی برای تسهیل اخراج ده‌ها هزار کارمند قدیمی دولت و جایگزینی آن‌ها با افراد وفادار و البته پاکسازی مقامات سازمان‌های اطلاعاتی، ضابطین قانون، وزارت خارجه و پنتاگون پی خواهد گرفت.

تغییر قوانین و قواعد بازرگانی و سایر سیاست‌های اقتصادی، وضع تعرفه‌های جدید بر بیشتر کالاهای تولیدشده در خارج از آمریکا، اعمال تعرفه‌های پایه و به عبارت بهتر یک مالیات جدید بر کالاهای وارداتی، اعمال محدودیت‌های شدید تجاری بر کالاهای الکترونیکی چینی و جلوگیری از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در چین و هم‌چنین گسترش و تمدید کاهش مالیات سیاست‌های اقتصادی ترامپ در صورت ورود دوباره به کاخ سفید خواهند بود.

عقب‌نشینی نظامی از اروپا و کاهش حمایت مالی و نظامی از ناتو- مهم‌ترین اتحاد نظامی کشور- که ترامپ آن را تحت کنترل مفت‌خورهایی می‌داند که به دنبال تخلیه منابع آمریکا هستند؛ مهم‌ترین اقدام ترامپ در این زمینه خواهد بود که البته دونالد ترامپ این هدف را از طریق تضعیف بالقوه ناتو یا خارج کردن ایالات متحده از این ائتلاف و البته حل و فصل جنگ روسیه و اوکراین تنها در ۲۴ ساعت به انجام خواهد رساند.

استفاده از نیروی نظامی در مکزیک و هم‌چنین در خاک خود آمریکا برای مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی، اعلام جنگ به کارتل‌های مواد مخدر، استفاده از نیروهای فدرال برای کنترل مرز و مهاجرت و هم‌چنین استفاده از نیروهای فدرال در شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها نیز اقدامات نظامی مورد حمایت ترامپ پس از تسخیر قدرت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید