اپل با حذف ایرپاد و شارژر از جعبه آی‌فون سود 6 میلیارد دلاری کسب کرد

    کد خبر :895809

حذف آداپتور شارژر و هدفون از جعبه خرده فروشی مدل‌های جدید آی‌فون یکی از تصمیمات بحث برانگیز اپل برای تعداد زیادی از کاربران این شرکت بود. اپل در توضیح دلایل این تصمیم ادعا کرد که به حفاظت از محیط زیست اهمیت داده و این اقدام موجب کاهش میزان انتشار مواد مضر در طبیعت و در عین‌حال کاهش هزینه‌های حمل و نقل از طریق هواپیماهای باربری خواهد شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_برنامه اپل جهت استفاده از جعبه‌های کوچک‌تر برای گوشی‌های آی‌فون موجب کاهش 2 میلیون تنی میزان انتشار کربن در محیط زیست می‌شود. این رقم معادل با میزان آلاینده‌های تولیدی توسط 500 هزار دستگاه اتومبیل در حال تردد درون جاده‌ها است.

با این‌حال تمامی کارشناسان به حسن نیت غول کوپرتینویی باور نداشتند. اگرچه افراد بسیاری اذعان می‌کنند که تصمیم اپل یک اقدام ابتکاری سبز محسوب می‌شود؛ اما آنها دلیل پشت پرده این رویکرد را طمع کمپانی آمریکایی و نه نگرانی آن برای طبیعت تلقی می‌کنند.

اپل با اجرای این سیاست به درآمد واقعا مطلوبی دست یافته است. بر اساس گزارش وبسایت Daily Mail، حذف ایرفون و آداپتور شارژر از جعبه آی‌فون در مجموع موجب صرفه‌جویی حداقل 6.5 میلیارد دلاری در هزینه‌های اپل شده است. بعلاوه آن‌دسته از کاربران که خواهان شارژ گوشی آی‌فون خود با سرعت بالاتری بودند نیز بایستی برای خریداری یک شارژر 20 واتی مبلغ 19 دلار یا بعضا بیش‌تر را پرداخت می‌کردند.

بعلاوه کاربران برای خریداری یک ست ایرپادز نیز ناچارا رقم مشابهی را پرداخت کردند. با احتساب میلیون‌ها دستگاه آی‌فونی که شرکت اپل هر ساله در سراسر جهان به فروش می‌رساند می‌توان دریافت که حذف این اقلام از جعبه خرده فروشی آی‌فون‌ها موجب صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های کمپانی شده است. تحلیل‌گران با جمع کردن مبلغ صرفه‌جویی اپل بابت این اقدام و میزان کاهش هزینه‌های حمل و نقل پرداختی توسط این شرکت به رقم 6.5 میلیارد دلار رسیدند. بر اساس اعلام وبسایت Daily Mail این رقم بدون لحاظ نمودن هزینه 293.4 میلیون دلاری کاربران برای خریداری لوازم جانبی مورد نیاز خود محاسبه شده است.

مبلغ 6.5 میلیارد دلار مورد اشاره به خزانه اپل واریز شده و میزان سودآوری و ارزش سهام آن را افزایش می‌دهد. این پدیده نهایتا به مبتکرین ایده فوق از جمله تیم کوک امکان می‌دهد تا نام خود را به‌عنوان یکی از نامزدهای دریافت جوایز چند میلیون دلاری بابت تصمیمات خلاقانه مطرح نمایند.

مطابق پیش‌بینی‌ها، شرکت اپل اخیرا از سومین نسل آی‌فون SE رسما رونمایی کرد. این اسمارت‌فون، الگوی طراحی کلاسیک و پردازنده مدرن را با یکدیگر ادغام می‌کند. همچنین این محصول، مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون 5G اپل به‌شمار می‌رود.

همان‌طور که در گذشته نیز بارها اعلام شد؛ آی‌فون SE جدید به لحاظ ظاهری با مدل نسل قبلی خود که پیش‌تر در سال 2020 روانه بازار شد؛ هیچ تفاوتی ندارد. آی‌فون SE 2020 نیز به نوبه خود از الگوی طراحی آی‌فون 8؛ محصول سال 2017 شرکت اپل استفاده می‌کند. بنابراین هندست جدید مجهز به یک نمایشگر 4.7 اینچی Retina HD با حواشی عریض در قسمت‌های فوقانی و تحتانی است. دوربین جلویی در قسمت فوقانی نمایشگر مستقر شده و اسکنر اثرانگشت تاچ آی‌دی نیز در قسمت تحتانی آن قرار دارد. پنل پشتی دستگاه نیز دارای ساختاری شیشه‌ای است. به هرحال اپل ادعا می‌کند که این اسمارت‌فون از مقاوم‌ترین گونه گلس در پنل‌های جلویی و پشتی بهره گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید