اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی پس از یک قرن رونمایی شد
شرکت آئودی پیشتر از سدان الکتریکی جدید و جذاب A6 E-Tron خود رونمایی کرد که دارای یک ویژگی خاص برای نخستین بار است.
بازتاب-ما تاکنون در سبد محصول شرکت آئودی خودرو سدان دیفرانسیل عقب مشاهده نکردیم اما گویی این برند با لوگو چهار حلقه خود تصمیم گرفت سدان الکتریکی A6 E-Tron را در نسخه پایه با سیستم حرکتی دیفرانسیل عقب همراه سازد.
این برای نخستین بار بوده که آئودی طی یک قرن سدان دیفرانسیل عقب ارائه میدهد و جای تعجب دارد. البته آئودی برندی است که با سیستم چهار چرخ متحرک کواترو تعریف شده، اما در بیشتر تاریخ خود خودروهای دیفرانسیل جلو ساخته است. شما باید تمام راه را به آئودی 920 اواخر دهه 1930 برگردید تا یک سدان آئودی دیفرانسیل عقب زودتر از این مدل A6 جدید پیدا کنید.
برای تمام تاریخ مدرن خود، این شرکت تنها اتومبیلهای جلو یا تمام چرخ متحرک تولید کرده است. البته اینها به استثناء نسخههای دیفرانسیل عقب سوپراسپرت R8 و کراس اوور پایه Q4 E-Tron هستند. آئودی در اواخر قرن بیستم شکل گرفت و در سال 1932 به همراه شرکتهای آلمانی Horch، Wanderer و DKW بخشی از اتحادیه خودرو شد. از این رو چهار حلقه لوگو آئودی برای همین است. پس از جنگ، نام آئودی تا اواسط دهه 1960 کنار گذاشته شد، زمانی که Auto Union آن را به نفع DKW احیا کرد.
اکثر آئودیهای مدرن میتوانند نسب خود را به DKW F9 که در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم به عنوان جانشین فولکس واگن بیتل طراحی شده بود، دنبال کنند. همانطور که یک ویدیوی عالی از کانال یوتیوب B Sport توضیح میدهد، Auto Union با طرح پیشرانه F9 از یک موتور طولی پیش از انتقال نیرو به چرخهای جلو حرکت میکرد. در خودروهای گازسوز بزرگتر از A3، این طرحی است که آئودی هنوز از آن استفاده میکند، البته اغلب با اضافه شدن یک میل محرک به عقب در سیستم چهارچرخ محرک کلاسیک کواترو. این شامل A6 و تمام مدلهای قبلی آن میشود.
همه اینها به این معنی است که دهها رکورد در اینجا وجود دارد که A6 E-Tron آن را شکست. البته، بسیاری از خودروهای برقی تک موتوره به دلایل مختلف دیفرانسیل عقب هستند، بنابراین در برخی سطوح، آنقدرها هم غیرعادی نیست. به علاوه، رقبای A6، تسلا مدل S، بیامو i5 و مرسدس EQE، همگی به شکل پایه دیفرانسیل عقب هستند. با این حال، شگفت انگیز است که این اولین سدان آئودی مدرن و دیفرانسیل عقب است.
برقی شدن همه چیز را تغییر میدهد. این شکست از سنت واقعاً در طرح بزرگ چیزها مهم نیست، اما با توجه به تاریخچه آئودی مطمئناً قابل توجه است. اما، یک سدان دیفرانسیل عقب تقریبا همیشه چیز خوبی است، بنابراین A6 E-Tron پایه ممکن است نقطهای شیرین در محدوده آئودی باشد.